Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Menstruatie


Onderdeel: Algemeen
Titel: Menstruatie
Berichtnummer: F01048
Datum: 26 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Graag zou ik willen weten wanneer je menstruatie na de bevalling weer op gang komt. Ik ben zo'n 4 maanden na de bevalling voor het eerst weer ongesteld geweest, maar nu, ruim anderhalve maand later, is er nog niks gebeurd. Ja, ik heb al weer een zwangerschapstest gedaan (je weet maar nooit), en die was negatief, dus dat is (hoop ik) in orde. Mag ik verwachten dat de hele boel nog een beetje op gang moet komen (of was die test toch fout)?

Bedankt voor de reactie,

Nienke.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Menstrueren na bevalling
Berichtnummer: F01048-1
Datum: 28 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Nienke,

Ik ben in augustus 97 bevallen van mijn tweede zoon. Zes weken heb ik bloed gevloeid, waarna ik gelijk mijn eerste menstruatie heb gekregen, die ongeveer 10-12 dagen geduurd heeft. Wat overigens normaal schijnt te zijn de eerste keer na je bevalling. In die periode ben ik op de achtste dag begonnen aan de pil, wegens hevige menstruatiepijnen. Dit is voor mij voorlopig de beste oplossing. Op deze manier kan je ook je menstruatieverloop een beetje in het oog houden.

Meestal moet je menstruatie na je bevalling weer de gewone cyclus gaan volgen die voor je zwangerschap plaatsvond. Anderhalve maand vind ik persoonlijk wel erg lang. Ik zou het even in de gaten houden en anders toch eens een dokter raadplegen, je weet maar nooit!

Sterkte en succes,
Marjolein.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Geef je borstvoeding?
Berichtnummer: F01048-2
Datum: 28 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Nienke,

Uit je bericht kan ik niet opmaken of je al dan niet borstvoeding geeft. Als dit wel het geval is, is het goed mogelijk dat je cyclus een tijdje onregelmatig blijft - dat is tenminste mijn ervaring.

Groetjes,

joke.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Bij iedereen anders
Berichtnummer: F01048-3
Datum: 29 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Nienke,

Dit varieert van 6 weken tot 1 jaar na de bevalling.

Het is ook volkomen normaal als dit in het begin niet direct geregeld is. Als je echter zonder voorbehoedmiddelen vrijt kan het best zijn dat je aantelt zonder dat je een menstruatie hebt gezien (eisprong wel).

Bij mij is het vandaag, bijna 9 weken na de bevalling weer begonnen.

Gr.

Moniek.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Commentaar van mezelf
Berichtnummer: F01048-4
Datum: 29 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Nee, ik geef al enige tijd geen borstvoeding meer. Ruim 6 weken na de laatste voeding kwam dan ook de eerste menstruatie. Daarna dus niks meer.

Nienke.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Nog steeds niks...
Berichtnummer: F01048-5
Datum: 15 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Nienke,

Ik heb mijn zoontje 5 1/2 maand borstvoeding gegeven. Nu is hij al zo'n 3 weken zonder borstvoeding, maar er is nog geen spoor te bekennen van de menstruatie. Ik heb zelf ook een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid, maar die was ook negatief. We hebben ook gewoon de hele tijd condooms gebruikt. Ik hoop stiekem dat het weer snel komt, aan de andere kant is het best gemakkelijk.

Als je echt ongerust bent, ga dan gewoon naar de huisarts (ben ik zelf ook van plan). Want als ik mensen vertel nog niet ongesteld te zijn geweest sinds de zwangerschap, kijken ze me allemaal vol ongeloof aan, zelfs de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau.

Geniet er nog maar van zolang het duurt.

Manon Wolder,
moeder van Maarten, 6 1/2 maand.


Onderdeel: Algemeen
Titel: Kan nog langer duren....
Berichtnummer: F01048-6
Datum: 17 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Nienke,

Volgens mij is het logisch dat het bij de een langer duurt dan bij de ander, zoals in een vorige reactie ook al stond.

Mijn zoon is nu 4 1/2 maand en hij heeft ongeveer 8 weken borstvoeding gehad. Toch ben ik nog steeds niet ongesteld geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor de bevalling slechts eens in de drie maanden ongesteld werd. Dit vond 'men' ook abnormaal, maar aangezien ik desondanks zwanger geworden ben, heb ik niet het idee dat er iets mis is.

Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was.

Nienke.