Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Kadootje voor aanstaande moeder


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Kadootje voor aanstaande moeder
Berichtnummer: F01049
Datum: 26 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo allemaal,

Mijn vrouw is nu 12 weken zwanger, en we zijn er heel erg blij mee! Nu wil ik voor mijn vrouw een leuk kadootje kopen. Ik ben al bij een babywinkel geweest, maar daar hebben ze alleen maar spulletjes voor de baby, niet voor de moeder. Heeft iemand een leuk idee?

Eerke.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Wat ideetjes
Berichtnummer: F01049-1
Datum: 27 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik heb een paar verschillende ideeën, misschien heb je er wat aan. Overigens vindt ze het waarschijnlijk ook leuk om iets voor de baby te krijgen. Ik weet dat ik die kleine kleertjes toen zo ongelofelijk schattig vond! :-)

- Een boek over zwangerschap, bevallen en/of babies - Een zwangerschapsdagboek of een 'dummy', een leeg boek, waarin ze zelf een dagboek kan bijhouden.

- Een 'verwenmand', met dingen als badschuim, badparels, bodylotion, chocolade, een goed boek, al dit aan te passen aan wat je denkt dat je vrouw leuk zal vinden.

- Uitgebreid ontbijt op bed.

- Leuk avondje uit met bijvoorbeeld dineetje en film - Of juist een avondje 'in', met romantisch diner (bij kaarslicht) en gehuurde videofilm, popcorn en wat je verder nog wilt.

- Mooi foto-album, om nu de zwangerschapsfoto's en later de babyfoto's in te doen.

Karen, mama van Cees (6jr), Tim (4jr), Tara (17 mnd) en Jane (4 mnd).


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Verwendag
Berichtnummer: F01049-2
Datum: 27 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Eerke,

Wat attent van jou om eens rond te vragen wat leuk kan zijn voor een a.s. moeder.

Misschien een tipje : Van mijn man kreeg ik een heerlijke verwendag cadeau op een beauty-farm. Daar hadden ze diverse dagarrangementen waarvan ik er 1 kon kiezen die mij het leukste leek. Van top tot teen ben ik onder handen genomen ; manicure, pedicure, sauna, massages, gezichtsbehandelingen etc., etc.

Toegegeven; het is wel een beetje prijzig, maar volgens mij hebben kleinere sauna's of schoonheidsinstituten ook zulke, maar dan minder uitgebreide, arrangementen.

Voor mij was het het mooiste cadeau wat ik me kon bedenken. Heerlijk heerlijk heerlijk.

Succes met de zwangerschap.

Stephanie.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: kadootje!
Berichtnummer: F01049-3
Datum: 27 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo,

Ik zou het best leuk vinden als mijn vriend met een babyboek kwam aan zetten!

Dit is iets voor vader, moeder en baby. Een boek waar je alles in kan zetten over hoe moeders zich voelt en het is natuurlijk later leuk voor de baby.

Tja en anders ...? Veel succes met het zoeken!

annebe.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Kado voor aanstaande moeder
Berichtnummer: F01049-4
Datum: 27 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Eerke,

Weet natuurlijk niet wat je precies wil geven en uit wil geven, qua kosten. Ik kreeg toen ik zwanger was van onze eerste zoon een (gouden) kinderwagen als hanger aan een ketting. Bij onze tweede zoon, kreeg ik een mooie (gouden) medaillon, waarin ik de foto's van mijn kinderen kan doen. De hanger kinderwagen is aan mijn bedelarmband gehangen, waar alleen maar kinder/baby hangertjes aan hangen. Een plaatje voor aan een ketting, waarin je later de naam van jullie kind kan graveren is ook leuk.

Maar een goed boek over bevallen: Bevallen & Opstaan is ook erg leuk om te lezen en zo kan ze zich en jij natuurlijk een beetje voorbereiden.

Of alvast een baby-album, waarin ze de eerste verhalen en foto's in op kan schrijven en plakken.

Of een mooie bos rozen en een uitnodiging om gezellig uit eten te gaan en heerlijk te kletsen over jullie a.s. kind.

Nou wellicht heb je er iets aan.
Veel succes en mail nog eens wat het geworden is.

Groetjes,

Marjolein Ancher.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Enkele kleine ideetjes
Berichtnummer: F01049-5
Datum: 28 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Eerke,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Van mijn vriend kreeg ik een heel leuk en grappig kadootje. In de koelkast vond ik een doosje "Merci" chocolaatjes en een briefje met daarop de boodschap: "voor als je straks vreetbuien gaat krijgen" en daarbij nog een lieve en persoonlijke boodschap. Ik vond dit zelf een zeer leuk en lief gebaar van hem.

Een andere suggestie is een "negen maanden dagboek". Hierin kan je vriendin iedere dag opschrijven hoe zij zich voelt, wat ze meemaakt, enz. Leuk om op deze manier met de zwangerschap bezig te zijn en toch ook iets persoonlijks voor zichzelf te hebben. (En natuurlijk leuk om later terug te lezen).

Veel succes en een hele plezierige zwangerschap gewenst.

Groetjes,

Barbara.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Enkele kleine ideetjes
Berichtnummer: F01049-6
Datum: 28 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Eerke,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Van mijn vriend kreeg ik een heel leuk en grappig kadootje.In de koelkast vond ik een doosje "Merci" chocolaatjes en een briefje met daarop de boodschap: "voor als je straks vreetbuien gaat krijgen" en daarbij nog een lieve en persoonlijke boodschap.Ik vond dit zelf een zeer leuk en lief gebaar van hem.

Een andere suggestie is een "negen maanden dagboek".
Hierin kan je vriendin iedere dag opschrijven hoe zij zich voelt,wat ze meemaakt enz.Leuk om op deze manier met de zwangerschap bezig te zijn en toch ook iets persoonlijks voor zichzelf te hebben.(en natuurlijk leuk om later terug te lezen)

Veel succes en een hele plezierige zwangerschap gewenst.

Groetjes
Barbara.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Leuk idee
Berichtnummer: F01049-7
Datum: 28 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo,

Misschien is het wel een leuk idee om een soort van belletje te kopen (in de meeste babyzaken te koop). Klinkt misschien een beetje raar maar het ziet eruit als een soort minikerstbal aan een touwtje. Deze kunnen vrouwen op hun buik dragen, en als het balletje beweegt rinkelt het, en de baby schijnt dat dan te kunnen horen.

Succes!

Gerard Kroon.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Leuk idee
Berichtnummer: F01049-6
Datum: 28 november 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo,

Misschien is het wel een leuk idee om een soort van belletje te kopen (in de meeste babyzaken te koop). Klinkt misschien een beetje raar maar het ziet eruit als een soort minikerstbal aan een touwtje. Deze kunnen vrouwen op hun buik dragen, en als het balletje beweegt rinkelt het, en de baby schijnt dat dan te kunnen horen.

Succes!

Gerard Kroon.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Kadootje
Berichtnummer: F01049-9
Datum: 1 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Barbara & Annebe,

Bedankt voor de tips!

Eerke.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: tip: vanaf januari 98
Berichtnummer: F01049-A
Datum: 4 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

In januari 1998 opent in Purmerend een glasblazer een zaak (tegenover theater de Purmarijn). Deze man maakt schitterende dingen, zoals een glazen bol met daarin een embryo, gevuld met water. Absoluut een aanrader!

ineke.


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: herstel: vanaf februari 1998
Berichtnummer: F01049-B
Datum: 12 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Herstel:

de zaak van de glasblazer opent niet eerder dan in februari 1998.

Ineke.