Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Poëzie-album-versjes


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Poëzie-album-versjes
Berichtnummer: F01092
Datum: 7 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo,

Ik ben op zoek naar leuke, mooie gedichtjes voor het poëziealbum van mijn dochter.

Ik ken wel de bekende gedichtjes ("ik lag in mijn tuintje en sliep....) maar een echt mooie van moeder aan dochter ken ik eigenlijk niet.

Weet iemand iets, of kan iemand me een leuk boekje/leuke site aanraden?

Alvast bedankt !

Naomi Dekker


Onderdeel: Schooltijd
Titel: zelf bedenken!
Berichtnummer: F01092-1
Datum: 10 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Naomi

Is het misschien een idee (met Sinterklaas in het achterhoofd) om zelf een gedicht(je) te schrijven, speciaal voor je dochter?

Misschien iets met haar naam, iets over haar geboorteplaats erbij, dan wordt het iets heel bijzonders!
Succes!

joke.


Onderdeel: Schooltijd
Titel: Schrijf iets liefs
Berichtnummer: F01092-2
Datum: 15 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Naomie,

Ik ben het helemaal met Joke eens. Bedenk gewoon zelf iets.

Ik heb geen fantastische band met mijn moeder, ook geen slechte, hij is gewoon vrij "zakelijk" en dat is ie al van jongs af aan.

Maar ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder een heel lief stukje voor mij schreef in mijn poëzie-album. Het rijmde niet, het was geen versje; het was gewoon een heel lief stukje over een paar goede eigenschappen van mij. Dat was niet heel hoogdravend hoor; het ging over koekjes bakken voor oma en zo. Maar dat stukje was mij tienduizend keer meer waard dan zo'n gewoon rijmpje. Tot op de dag van vandaag.

Probeer het gewoon.

Groeten,

Bernadette.