|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Verwerken van een afgebroken zwangerschap
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: verwerken van een afgebroken zwangerschap
Berichtnummer: F01118
Datum: 14 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Na 16 weken bleek ons kindje een ernstige afwijking te hebben, anencefalie (het ontbreken van de grote hersenen). In overleg met elkaar en de gynaecoloog hebben we besloten om de zwangerschap niet te voldragen.
In de "boeken" over het verlies van een kind staat maar weinig over het afbreken van een zwangerschap. Daarom zou ik graag in contact willen komen met mensen die dit ook hebben meegemaakt.
Ik hoop dat ik een reaktie krijg.
Groeten
Antoinette.
Titel: sterkte, antoinette!
Berichtnummer: F01118-1
Datum: 21 december 1997
Hallo Antoinette!
Ik heb hier geen ervaring in, maar ik wil je wel sterkte toewensen in deze situatie.
Met vriendelijke groet,
HM.
Titel: Moeilijke beslissing
Berichtnummer: F01118-2
Datum: 23 december 1997
Hallo Antoinette,
Wat hebben jullie een enorme moeilijke beslissing moeten nemen. Vindt het moedig dat jullie de zwangerschap hebben afgebroken, ikzelf had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar heb hier geen ervaring mee.
Het lijkt me toch dat ondanks dat de zwangerschap is afgebroken, jullie hierover een goed gevoel moeten hebben en dan bedoel ik in de positieve zin. Voor het kind was het waarschijnlijk geen 'gewoon' leven geweest.
Op een beurs ben ik laatst wat folders tegen gekomen over afscheid van een kind/begrip voor verdriet, wellicht hebben jullie hier iets aan. De folders en/of informatie kan je krijgen bij: Landelijke Zelfhulporganisatie "Ouders van een overleden Kind" Postbus 418, 1400 AK BUSSUM.
Het lijkt mij een enorm verlies ondanks dat het kindje nog heel erg klein is, is het toch een deel van je geworden.
Wens jullie enorm veel sterkte toe in het komende jaar.
Marjolein Ancher.
Titel: bedankt!
Berichtnummer: F01118-3
Datum: 6 januari 1998
Hallo HM en Marjolijn,
Misschien een beetje laat maar het deed mij goed om zo van onbekenden een reaktie te krijgen. Bedankt!
Ik wens jullie beiden een gezond en goed 1998.
Antoinette.
|