logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Clomide en meerlingen

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Clomide en meerlingen.
Berichtnummer: F01140
Datum: 21 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wie weet iets over de nadelen van clomide en de verhoogde kans op meerlingen?

Ik ben met de eerste kuur bezig nadat ik na de bevalling van mijn dochter weinig tot geen eisprongen meer had.

Ik hoop dat iemand iets weet.

Joyce.

Titel: Verhoogde kans
Berichtnummer: F01140-1
Datum: 22 december 1997

Hi Joyce,

Ik heb 3x Clomid gebruikt. De eerste keer 2x dgs 5 dgn lang zonder succes. De 2e keer 3x dgs 5 dgn lang en na IU zwanger van een prachtige dochter (nu 18 maanden).

De laatste keer heb ik weer 2 tabletten per dag geslikt en het resultaat van deze behandeling ligt te slapen in 2 wiegjes... een schitterende tweeling (jongen/meisje) die nu 6 weken oud is.

Je hebt dus een reeële kans op het krijgen van een meerling bij het gebruik van Clomid.

Ellen.

Titel: controle
Berichtnummer: F01140-2

Als het goed is wordt je tijdens het gebruik van Clomid in de gaten gehouden. Er wordt regelmatig een echo gemaakt van je eierstokken om te kijken of je niet over gestimuleerd wordt. Althans dat was bij mij het geval.

Het zijn nogal pittige pillen, en je kunt er wel last van hebben in de zin van opvliegers, humeurwisselingen en zo. Maar ach, je hormoonhuishouding is ook in de war als je geen eisprong hebt, dus dat is best op de koop toe te nemen.

Succes, Erika.

Titel: nadeel...
Berichtnummer: F01140-3

Hoi joyce

Een nadeel kan zijn dat je overgevoelig reageert op Chlomid, waardoor je overstimulatie krijgt. Dit kan gevaarlijk zijn dus word je heel streng onder controle gehouden. Dat is volgens mij alles...

Een meerling is geloof ik in dit geval een tweeling, maar een paar procent extra kans hoor! En als je overgevoelig reageert zijn er wel weer andere methodes. (Wil je meer weten, ik weet het uit ervaring...)

Esther.

Titel: Bedankt voor de reacties.
Berichtnummer: F01140-4
Datum: 28 december 1997

Ten eerste bedankt voor de reacties.

Ik ben net naar de dokter geweest hij heeft een echo gemaakt en zag dat er 1 eitje gerijpt was na de eerste kuur clomid.

Nou nog tot 9 januari afwachten.

Bedankt en als ik zwanger ben laat ik het horen.

Groetjes Joyce.

Titel: twee per dag
Berichtnummer: F01140-5
Datum: 16 januari 1998

Mijn man en ik hopen al drie jaar op een goede zwangerschap. Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, en dacht dan ook dat we het op de verkeerde dag deden.

Begin deze maand hoorde ik van de gynaecoloog dat ik niet of slechts sporadisch een ovulatie heb. Clomid zou de oplossing zijn. Twee maal daags een pilletje en voilla : drie eitjes in rijping. De arts schrok: meer dan 50% kans op een drieling! Dus Clomid zorgt inderdaad voor rijpe eitjes.

Over twee weken een echo om een eventuele innesteling te bekijken. Wish me luck.

Ingrid.

Titel: Hoe is het met de kuur chlomid afgelopen?
Berichtnummer: F01140-6
Datum: 17 januari 1998

Hoi joyce,

Ik vroeg me af hoe het met je ging... Mijn e-mail aan jou persoonlijk schijnt niet ontvangen te zijn... Heb je nog steeds chlomid ondanks de bijverschijnselen?

Tot horens,
esther.

Titel: Nog steeds Esther
Berichtnummer: F01140-7
Datum: 18 januari 1998

Hoi Esther

Ja ik heb nog steeds clomid de dokter heeft gezegd dat er bij de tweede kuur minder bijverschijnselen zijn omdat je lichaam er aan gewend is.

Hij heeft gelijk gehad want vrijdag heb ik de kuur afgerond en ik heb geen last van m'n ogen gehad wel weer hoofdpijn en slapenloosheid maar daar valt mee tijdelijk mee te leven. Ik ben wel overgegaan op twee tabletjes per dag omdat ik dus die tussentijdse bloedingen had.

Ik moet maandag naar de dokter voor een echo en ik mail je wel even persoonlijk hoe het gegaan is.

Groetjes Joyce.

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003