logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

's Nachts braken

Onderdeel: Algemeen
Titel: 's nachts braken
Berichtnummer: F01158
Datum: 28 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Afgelopen nacht hoorde ik vreemde geluiden uit de slaapkamer van ons dochtertje (11 maanden) komen. Toen ik op het kamertje kwam bleek dat ze had gebraakt. Ze zat een beetje suffig om zich heen te kijken. Een maand geleden moest ze ook een keer tijdens haar slaap braken. Ik schrok daar erg van omdat ze zich verslikte en ze even geen lucht kon krijgen. Is het normaal dat een baby (11 maanden) midden in de nacht moet braken? Hoe voorkom je dat ze zichzelf verslikt? Ik vind het een eng idee dat ze midden in de nacht in ademhalings-moeilijkheden kan komen.

Groetjes van Renate.

Titel: naar de huisarts ermee
Berichtnummer: F01158-1
Datum: 29 december 1997

Een kind dat in haar slaap braakt? Naar de huisarts ermee! Daar is die vent (m/v) voor.

Martijn.

Titel: volgens de huisarts...
Berichtnummer: F01158-2
Datum: 30 december 1997

Volgens de huisarts heeft ze voor de tweede keer in 1 maand tijd buikgriep. Dat schijnt nu nogal flink te heersen. Volgens hem zit er niets anders op dan haar veel te laten drinken en 's nachts goed in de gaten te houden. Opvolgmelk en soepstengels blijven wel binnen. De rest komt onmiddelijk terug. Ook heeft ze veel last van diaree. Iemand nog tips?

Bedankt en groetjes, Renate.

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003