Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Olvarit bij koemelkallergie


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: olvarit bij koemelkallergie
Berichtnummer: F01171
Datum: 30 december 1997
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Onze dochter van bijna zeven maanden heeft waarschijnlijk een koemelkallergie. Bijvoeden gaat moeizaam: vers gemaakt fruit lukt - als het maar lekker zoet is - wel, groenten niet.

Verbazingwekkend is dat de produkten van Olvarit - zonder toevoegingen zeggen ze - direct reakties geven zoals krampjes en diaree. Ra ra hoe kan dat?

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Is Olvarit toch niet zo zuiver als wordt gesuggereerd? Of zou deze ervaring erop kunnen duiden dat ons dochtertje wellicht toch niet echt koemelkallergisch is, waarover wij af en toe toch al twijfelen.

jeroen den blijker.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: ervaring, hoewel niet met olvarit
Berichtnummer: F01171-1
Datum: 4 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Wij hebben 2 dochters met een koemelkeiwit-allergie. De jongste (bijna een jaar) begon al te spugen bij de derde slok melk (frisolac).

Als je (bijna) zeker wilt weten of jullie dochter een kma (anders typt het zo lang) heeft, zou je alle melk in drinken en pap eens moeten vervangen door soja-melk, tegenwoordig ook in veel supermarkten verkrijgbaar. Bij borstvoeding moet de moeder geen melk drinken, zelfs geen koffiemelk. Als je dan na een tijdje weer koemelk geeft is de reactie er heel snel en heb je voldoende reden om je dochter te laten testen in een ziekenhuis. Onze oudste dochter met kma had een jaar na de test helemaal geen last meer, kinderen kunnen er 'overheen groeien'.

John Zondag.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: zeker geen Olvarit
Berichtnummer: F01171-2
Datum: 6 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Jeroen,

Onze zoon van 9 maanden heeft ook een koemelkallergie. Bij kinderen met een koemelkallergie zeker geen Olvarit introduceren, dit omdat het combinaties van voedingsstoffen zijn en zo kun je niet ontdekken waar hij wel of niet allergisch voor is.

Van de diëtiste van het ziekenhuis waar mijn zoon onder behandeling is hiervoor heb ik een introductieschema ontvangen met een 30-tal voedingsstoffen. Dit werkt erg goed bij hem. Wanneer je hierover meer informatie wilt, kun je me een e-mailtje sturen. Dan informeer ik je er uitgebreid over.

Groeten Silvia.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Ook oppassen met sojamelk!
Berichtnummer: F01171-3
Datum: 25 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste allemaal,

er zijn tegenwoordig ook veel kindjes allergisch voor sojamelk geworden, dus zou ik zeggen niet te snel volledig overgaan op sojamelk. Ook geitemelk is een goed alternatief (smaakt als gewone melk). Je hebt trouwens ook opvolgmelk op basis van geitemelk. Is niet zo goedkoop, maar misschien de moeite waard.

Succes, Marijke (moeder van Marten, ruim 9 maanden)


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: interesse gewekt over olvarit
Berichtnummer: F01171-4
Datum: 26 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo silvia,

Met interesse heb ik je bericht gelezen. Ik heb een groot vermoeden dat mijn 3e zoon allergisch voor koemelk is. Mijn 1e is vreselijk allergisch (eczeem, astma etc.), de 2e is preventief aan de Pepti geweest, en de 3e nu ook. Deze laatste heeft nu ondanks al mijn voorzorgmaatregelen toch al wat eczeem in gezicht en achter knie. En ja hij krijgt nu Olvarit.

Vraag me af wat daar mis mee is. Bedankt voor je antwoord alvast.

groetjes carlien.


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Olvarit
Berichtnummer: F01171-5
Datum: 28 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Carlien,

Om te onderzoeken waar je kind allergisch voor is, moeten voedingsstoffen afzonderlijk en puur uitgeprobeerd worden. Dit lijkt me niet echt het geval met Olvarit, gezien de combinatie van voedingsstoffen. Wanneer geen allergie blijkt bij één van de voedingsstoffen, kan Olvarit natuurlijk wel.

Silvia.