|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
De eerste een 10 ponder, de tweede ook?
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: de eerste een 10 ponder, de tweede ook?
Berichtnummer: F01206
Datum: 8 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo!
Mijn zoontje was een tienponder en is thuis geboren, zonder complicaties. Nu lopen we stilletjes aan te denken aan een tweede, maar nu vraag ik mij af, of de tweede nog zwaarder zal zijn.
Hebben hier collega-ouders ervaring mee?
Patricia.
Titel: hoeft niet perse
Berichtnummer: F01206-1
Datum: 30 januari 1998
Ook mijn eerste kind was een tienponder en is thuis geboren zonder complicaties. De tweede woog 9 1/2 pond en de derde 9 pond.
Waarschijnlijk zal een volgend kind wel zwaar zijn, maar niet per sé zwaarder.
Belinda.
Titel: Hoeft niet.
Berichtnummer: F01206-2
Datum: 25 februari 1998
Hallo,
Mijn eerste zoon woog 4200 gram, de tweede zoon 3900 gr., de derde zoon 4880 gram, bijna 10 pond dus en een zeer zware bevalling. De volgende kinderen waren steeds lichter: de 4e woog 4000, de 5e 3800, de 6e 3600 en de 7e 3200, misschien scheelt het dat het meisjes waren?
Wel had ik soms suiker in de urine en vermoedt men dat dat bij die 10 ponder ook meegespeeld heeft. Nu verwacht ik de 8e, maar zo zwaar als de derde zwangerschap is het nooit meer geweest want ik kon echt bijna niet meer lopen en hoop nooit meer zo'n zwaar kind te krijgen. Daarom wordt het ook ingeleid als dat vermoeden bestaat en ik over de 40 weken raak.
Succes verder en laat je hierdoor alsjeblieft niet weerhouden van een 2e kind want ze zijn het waard!
Emmy.
|