logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Baby's en jetlag

Onderdeel: Algemeen
Titel: Baby's en jetlag
Berichtnummer: F01208
Datum: 10 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Over twee weken gaan we met onze 5 maanden oude baby verhuizen van de westkust van de VS naar Nederland. Er is een behoorlijk tijdsverschil (9 uur) tussen deze twee plaatsen. Aangezien hij nooit zo'n makkelijke slaper is geweest, en we hem nu eindelijk zo ver hebben dat hij door de nacht slaapt, maak ik mij nu al zorgen over wat ons te wachten staat.

Heeft er iemand tips om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen?

Leo.

Titel: jetlag en borstvoeding
Berichtnummer: F01208-1
Datum: 12 januari 1998

Hallo Leo,

Ik heb geen ervaring met baby's en jetlag. Wij gaan over twee weken voor twee weken naar de USA. Wij hebben het 'probleem' dus niet alleen heen maar ook terug.

Wat ik zo hier en daar in discussies op internet gelezen heb valt het allemaal wel mee omdat ze al behoorlijk moe zijn van de reis en ze dus in het begin veel slapen. Maar eigen ervaring heb ik dus niet.

Wat ik me ook afvraag, ik geef mijn 6.5 maanden oude zoontje nog borstvoeding. Heeft iemand ervaring met het geven van borstvoeding met een jetlag. Hoe verschuif je de voedingen 9 uur?

Alvast bedankt voor jullie reacties en Leo succes met jullie verhuizing!

Ellen.

Titel: Onze ervaringen
Berichtnummer: F01208-2
Datum: 13 januari 1998

Allereerst, kijk even in het archief, er is niet zo lang geleden hier ook een discussie over geweest. Daar heb ik ook onze ervaringen in beschreven. Bij ons viel het allemaal nogal mee met de baby.

Nog even over jetlag en borstvoeding: ik geef op verzoek en ik heb hier nooit problemen mee gehad. Het gaat eigenlijk allemaal automatisch goed. Als je op schema voedt, is het misschien geen gek idee om een paar dagen op verzoek te voeden, totdat je een nieuw schema vindt dat werkt voor jullie. Waarschijnlijk is het sowieso moeilijk om je aan een schema te houden als je op vakantie bent, omdat je uitstapjes doet en zo en de baby misschien niet op de normale tijden kan slapen.

Succes! Wij gaan waarschijnlijk binnenkort ook van de States naar Nederland verhuizen, dus dan krijgen we weer wat jetlag ervaring erbij!

Karen, mama van Cees (6jr), Tim (4jr), Tara (19mnd) en Jane (5mnd).

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003