|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Therapie Spine en Joint Centre
Onderdeel: Algemeen
Titel: Therapie Spine en Joint Centre
Berichtnummer: F01241
Datum: 15 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
In december ben ik bij het Spine en Joint Centre R'dam onderzocht i.v.m. bekkeninstabiliteit ontstaan na de bevalling van mijn dochtertje (in april wordt ze 2 jaar).
Na ca. 1,5 jaar bezoeken aan allerlei artsen en manuele + fysiotherapie zijn mijn klachten de laatste 4 maanden verergerd (hevige rugpijn) en kan ik niet meer werken. In maart kan ik starten met 8 weken therapie, 2 dagdelen per week.
Wie heeft positieve en/of negatieve ervaringen met deze therapie en wil daar meer over vertellen. Persoonlijk mailen is ook prima.
Marijke van der Kamp.
Titel: Stichting voor bekkenproblemen
Berichtnummer: F01241-1
Datum: 1 februari 1998
Neem contact op met de vereniging voor bekkenproblemen in relatie tot symfysiolyse. Daar is zeer veel kennis en ervaring aanwezig hieromtrent.
Hans Sluijters.
Titel: Adres van de stichting
Berichtnummer: F01241-2
Datum: 2 februari 1998
Hoi,
Bij de stichting is inderdaad informatie te "krijgen" voor f 12,50 (om de kosten te dekken en de stichting te steunen), maar dan is het wel makkelijk als je weet waar je het moet zoeken:
Vereniging/Stichting voor Bekkenproblemen in relatie tot Symfysiolyse, Postbus 38, 6610 AA Overasselt
Van 9.00 tot 11.00 uur zijn ze telefonisch bereikbaar:
024-6221352 of 070-3636789. Fax: 024-6221476.
Groetjes Andrea.
Titel: goed geholpen
Berichtnummer: F01241-3
Datum: 10 februari 1998
Ook ik had (en heb nog een beetje) behoorlijke last van bekkeninstabiliteit. Na de bevalling ben ik in contact gekomen met Carita Salome en die heeft me doorverwezen naar een fysiopraktijk hier in Amsterdam die dezelfde therapie aanhangt als in Rotterdam. Na veel bloed, zweet en tranen ben ik ondertussen een heel eind verder en kan ik binnenshuis de hele dag zonder bekkenband mijn dagelijkse bezigheden prima doen. Dit betekende echter wel dat ik eerst een aantal individuele sessies heb gehad tot ik stabiel genoeg was voor het oefenprogramma, en daarna minimaal 2 keer per week onder begeleiding oefenen en nog eens oefenen op de apparaten. Ook kreeg ik oefeningen voor thuis die ik elke dag braaf deed. Op een gegeven moment kon ik zonder begeleiding op de apparaten verder, met af en toe een evaluatie en aanpassing van het programma.
Ook ik heb vaak terugslagen ondervonden, maar met een paar individuele sessies met mijn 'held' zoals ik mijn fysiotherapeut Pieter Holtland nu ben gaan zien, was ik al snel weer bij het punt van voor de terugslag. Daarnaast ben ik een aantal keer naar een chiropractor geweest die ook bekkeninstabiliteit behandelde, voor het op een andere manier rechtzetten van mijn schaambeen. Al met al gaat het dus nu (mijn zoon is 16 maanden) erg goed alhoewel ik eigenlijk door zou moeten gaan met oefenen voor het laatste restje. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nu bijna geen oefeningen meer doe omdat er geen pijn meer is die mij daartoe dwingt. Mijn grootste angst op dit moment is hoe het moet met een volgend kind maar wie dan leeft wie dan zorgt...
Mijn ervaring is dus zeer positief alleen het gaat niet vanzelf, het kost veel tijd, pijn en moeite aan de andere kant ben ik nagenoeg van de pijn af en heb ik buikspieren waar je U tegen zegt! (Een kleine edoch prettige bijzaak.) Ik wens je veel succes en je mag me altijd persoonlijk mailen als je daar behoefte aan hebt.
Ilona Lubbers.
|