|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Chinese 'voorspel-tabel'
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: chinese 'voorspel-tabel'
Berichtnummer: F01255
Datum: 19 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Sinds ik Ouders Online heb ontdekt lees ik veel wat hierin voorkomt. Zo kwam ik ook de 'Chinese tabel' tegen waarmee je zo kunt aflezen of je een jongen of een meisje zult krijgen.
Het enige wat je moet weten is de maand waarin de conceptie plaatsvond en de leeftijd die je zelf op dat moment had... Ook hoor ik van verschillende mensen dat het het meest betrouwbare is van alle bakerpraatjes die hieromtrent de ronde doen.
Wie heeft deze tabel ook bekeken en bij wie is de voorspelling uitgekomen?
nb. Het maakt me echt niks uit of ik een jongen of een meisje zou krijgen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig of de voorspelling uitkomt.
groetjes Renate.
Titel: gegevens
Berichtnummer: F01255-1
Datum: 20 januari 1998
Renate,
Ik heb de tabel bekeken en een aantal zaken nagegaan (ik heb zelf geen kinderen, dus heb een aantal "proefkonijnen" genomen).
Voor wat betreft mijn moeder klopt het: ze heeft een dochter (ik) en een zoon, en dit klopt met leeftijd en conceptiemaand uit de tabel.
Mijn schoonzus is net bevallen van een zoon. Volgens de tabel had ik echter een dochter voorspeld, maar... in de maand van de conceptie was ze jarig. Dit leeftijdverschil bepaalt jongen/meisje, dus waarschijnlijk is het rond de verjaardag (conceptie) wat onzekerder?
Ineke.
Titel: het is wel uitgekomen ?!
Berichtnummer: F01255-2
Hoi Renate,
Ook ik heb voor de grap die bakerpraatjes bekeken. Volgens de ene helft zou ik een meisje krijgen (ik zag er niet uit, ik was extreem misselijk...) maar volgens de andere helft een jongen (puntbuik, lighouding).
Volgens de Chinese tabel zouden zowel ik als mijn vriendin (vier dagen voor mij bevallen en een half jaar jonger dan ik) een zoon krijgen. Iedereen zij bij haar een jongen en bij mij een meid. En... we kregen allebei een jongen!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap allerlei achteraf berekeningen gedaan met de tabel (mijn eigen geboorte, familieleden) niet alles klopte maar veel ook wel.
Natuurlijk is het niet echt betrouwbaar, daarom is het ook een bakerpraatje. Grappig vind ik het wel !
Groetjes en een fijne zwangerschap gewenst,
Ellen.
Titel: klopte bij mij
Berichtnummer: F01255-3
Hoi Renate,
Ook ik kon tijdens mijn zwangerschap niet wachten om te weten wat ik zou krijgen. Volgens de diverse echo's zou het zeker een jongen worden. Ook mijn voorgevoel zei mij dat. Volgens de Chinese kalender zou het echter een meisje worden.
Nu werk ik zelf als verpleegkundige op een kraamafdeling en had ik van diverse kraamvrouwen en zwangeren gehoord, dat de kalender als zeer betrouwbaar geschetst kon worden.
En ja hoor! Op 1 november kregen wij een een hele mooie dochter! Met excuses van onze gyn, dat hij er echt van overtuigd was dat er een jongetje geboren zou worden! (Dus heel snel op zoek naar meisjeskleren). Ook nu zwangere collega's hebben de tabel bekeken en wij houden bij wat de uitslag wordt!
groetjes, Liesbeth.
Titel: uitslag anders dan die van de vlokkentest...
Berichtnummer: F01255-4
Ik heb die tabel ook gevonden en toegepast. En nog een andere tabel die ik ook via Ouders Online heb gevonden (ik weet zo gauw niet meer welke dat was, maar ik kwam er via een Amerikaanse site en ik geloof dat daarbij de geboortedatum van de moeder en de datum van conceptie van belang was, plus de betrouwbaarheidsgraad van die twee data.
Over mijn geboortedatum ben ik natuurlijk 100% zeker en - aangezien ik met IUI zwanger ben geraakt - over de conceptiedatum ook. Beide tabellen gaven hetzelfde geslacht, maar... dat was anders dan volgens de uitslag van de vlokkentest die ik al had laten doen! (Ik houd de uitslagen nog even geheim, dat zul je begrijpen.)
Ik ben nu dus benieuwd wat ervan klopt, maar ik geef toch de voorkeur aan de uitslag van de vlokkentest, qua betrouwbaarheid. Half mei weten we het in ieder geval zeker.
Ted.
Titel: Het lukt niet
Berichtnummer: F01255-5
Datum: 22 januari 1998
Hoi,
Ik zag ook het Chinese tabel in de Ouders van Nu staan maar leeftijd kwam er niet in voor ik ben van 1974 en m'n dochtertje is toendertijd in oktober verwekt.
Ik wil bij m'n volgende, die hopelijk in januari verwekt is, ook het tabel bekijken. Weet iemand of hij er ook is voor een jongere leeftijd? Ik word in februari 24.
Groetjes Joyce.
Titel: tabel?
Berichtnummer: F01255-6
Datum: 23 januari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie] [adres bekend bij de redactie]
Waar haal je die tabel vandaan? Staat die hier op internet? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Groetjes,
Lisette.
Titel: ja, het klopte!
Berichtnummer: F01255-7
Datum: 25 januari 1998
Ja, de tabel kwam ook bij mij uit (jongen). Het leuke is ook dat je de tabel onbeperkt kan testen. Zo heb ik samen met een vriendin zo'n 30 gevallen bekeken en van deze dertig klopte er 1 niet! Volgens mij is de betrouwbaarheid hoger als je binnen een 'blok' meisjes of jongens valt (dus een aantal maanden na elkaar laat hetzelfde geslacht zien).
Goed, ik ben nu weer zwanger en volgens de tabel wordt het een meisje. Als deze discussie in juni nog loopt, zal ik laten weten of het uitgekomen is.
groetjes,
Arianne van Galen.
Titel: Tijdschrift
Berichtnummer: F01255-8
Hoi,
Antwoord voor hierboven: ik heb de tabel in de ouders van nu of kinderen gelezen.
Joyce.
Titel: antwoord voor Lisette
Berichtnummer: F01255-9
Hoi Lisette,
ik wist ook niet meer waar ik de tabel had gevonden maar gelukkig had ik hem in 'Favorieten" gezet.
Hier komt dus het adres waar je deze 'Wondertabel" kunt vinden: http://www.luyer.nl/babyinfo/
Als je dit adres direct intoetst dan moet je er uitkomen.
succes
groetjes renate.
Naschrift Ouders Online d.d. 22-7-2002
Het bovengenoemde adres is op 22-7-2002 aangepast op verzoek van de maker van de "Wondertabel".
Titel: Boodschap voor Joyce
Berichtnummer: F01255-A
Hallo Joyce,
Ik heb zojuist mijn tabel bovengehaald en als je nu nog 23 bent en je kindje zou verwekt zijn in januari dan voorspelt de chinese conceptie tabel een.... zoon.
Laat me iets weten als het zo ver is.
Groetjes Kristel.
Titel: jarig in maand van conceptie
Berichtnummer: F01255-B
Ik ben momenteel zeven weken zwanger en was 27 in de maand van conceptie maar enkele dagen na de conceptie (5 dagen) ben ik 28 geworden. Volgens de tabel zou ik een zoontje krijgen op 27 jaar met conceptiemaand december en op 28 jaar zou het een meisje zijn. Wat zal het worden? Reacties steeds welkom!
Groetjes Kristel.
Titel: half om half
Berichtnummer: F01255-C
Datum: 27 januari 1998
Hoi,
Ik heb het even gecontroleerd voor mezelf en een paar kennissen/familieleden. De helft klopt en de andere helft dus niet!
Voor mezelf klopte het wel, ik zou een jongen krijgen en die heb ik hoor!
Groeten, Angela (en bedankt dat je even hebt verteld waar ik kon kijken want zulke dingen vind ik altijd leuk!)
Titel: even gecheckt... mis
Berichtnummer: F01255-D
...helemaal mis. Joran is geen meisje maar een jongetje. Het zou ook wel frappant zijn wanneer alle leeftijdgenoten van mijn geliefde die in dezelfde maand zwanger geworden zijn, allemaal een meisje zouden hebben gekregen. Maar dat terzijde.
Groet, Wim.
Titel: Wat wordt het geslacht van mijn kind?
Berichtnummer: F01255-E
Kan iemand mij vertellen welke voorspelling de tabel voor mij geeft? Ik kan namelijk niet in die pagina komen. De conceptie vond plaats in augustus 97 en ik was toen 27 jaar. Bij voorbaat dank!
Charissa Freese.
Titel: volgens de tabel krijg jij een...
Berichtnummer: F01255-F
Datum: 29 januari 1998
Jongetje.
Ik ben benieuwd of het klopt. Hou je me op de hoogte?
Esther Borgelt.
zijthoff@euronet.nl
Titel: Meer winnaars dan in de loterij
Berichtnummer: F01255-G
Beste allemaal,
Ik ken weinig vrienden, kennissen, collega's, etc. die geen voorspelling geven over het geslacht van mijn nog ongeboren Ukkiepukkie. Dat op zich is niet zo opzienbarend. Wel opvallend is:
1) De absolute zekerheid waarmee men de voorspelling uit: "Ik weet zeker dat jullie een... krijgen. Dat kan niet anders"; 2) De grote variatie in voorspelling. Ik schat zo'n 60-40 procent voorsprong voor mannelijke variant.
Eén ding is zeker. Er zullen veel verliezers zijn, maar tevens veel overwinnaars. Ik bedoel, meedoen aan een voorspellingsspel met een winkans van ongeveer 50%. Daar zou ik ook aan meedoen. Altijd nog een factortje of 100 meer kans op succes dan bij de Postcode Loterij. En de hoofdprijs is fantastisch: je bent een profeet als het gaat om het ontstaan van nieuw leven.
Het vervelende, maar typisch menselijke, is echter dat men significant meer geneigd is om successen te rapporteren dan verliesmomenten. Dit leidt tot een vertekening in de daadwerkelijke cijfers. Ik ben bang dat dit ook het geval is met de reacties op de Chinese voorspel-tabel.
Ik geloof dat het enige wetenschappelijk aangetoonde verband met het geslacht van een kind de leeftijd van de moeder betreft. Jongere moeders (jonger dan 25 jaar) brengen namelijk meer jongetjes op de wereld.
Help ik of ben ik een spelbreker?
Jack.
Titel: Charissa krijgt een...
Berichtnummer: F01255-H
Hoi Charissa,
Ik heb het even voor je opgezocht. Volgens de tabel krijg je een... ZOON.
Laat je me even weten of ik gelijk had?
groetjes, Renate.
Titel: Aan Esther en Renate
Berichtnummer: F01255-I
Datum: 30 januari 1998
Hartelijk dank voor het opzoeken. Ik was erg benieuwd. Nu maar afwachten tot het klopt! Ik laat het jullie weten.
Charissa
Titel: Tweeling
Berichtnummer: F01255-J
Datum: 2 februari 1998
Hoi,
M'n man had een vraagje nadat ik hem vertelde dat die tabel zo vaak uitkomt. Wat nou als je zwanger bent van een tweeling en het is een jongen en een meisje? Weet iemand dat.
Groetjes Joyce.
Titel: een score van 25%
Berichtnummer: F01255-K
Datum: 2 februari 1998
Hoi Renate,
Nou, een score van slechts 25% bij mij hoor! 3 van de 4 kinderen zouden meisjes moeten zijn volgens de tabel. Het zijn toch echt 4 jongens (tenzij de punctie een foute uitslag geeft maar dat kan ik me niet voorstellen).
Groeten, Kirsten.
Titel: twee maal mis
Berichtnummer: F01255-L
Datum: 3 februari 1998
Hoi Renate,
Ik had ook gehoord dat de Chinese tabel erg betrouwbaar was maar bij mij was het twee keer mis.
Groetjes,
Claudine.
Titel: tabel? ik kan 'm niet vinden!
Berichtnummer: F01255-M
Datum: 16 februari 1998
Ik heb veel gelezen over de Chinese conceptie tabel, maar ik kan 'm niet vinden.
Wie kan mij verder helpen?
Naschrift redactie: hier is de URL:
http://www.luyer.nl/babyinfo/
Titel: Onze 'dochter' werd een zoon!
Berichtnummer: F01255-N
Datum: 28 februari 1998
Volgens de tabel zouden wij een dochter krijgen, ons voorgevoel voorspelde een zoon, en helaas voor de tabel werd het tot onze grote vreugde een jongen! Ga dus af op je gevoel en niet op een tabel. (Toevalstreffers zijn in beide situaties natuurlijk altijd mogelijk).
Tamara.
Titel: Twee maal juist!
Berichtnummer: F01255-O
Datum: 3 maart 1998
Bij mij heeft de Chinese tabel het twee maal juist voorspelt. De eerste keer een meisje, en nu een jongen!
Louise.
Titel: voorspellen ?
Berichtnummer: F01255-P
Datum: 6 maart 1998
Beste allemaal,
Het is toch allemaal 50% kans...
Je kunt ook de oude beproefde methode proberen van of je trouwring/een ring of een naald aan een katoenen draad boven je handrug of buik te laten bungelen. Ik geloof dat een rondje draaiend het een meisje werd en met een streepje een jongetje. Maar ik kan het fout hebben en er is altijd een kans van 50 %
Groet, Noelle
|