logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Diaree en allergie?

Onderdeel: Algemeen
Titel: diaree en allergie?
Berichtnummer: F01349
Datum: 6 februari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Mijn dochter Selena nu 14 maanden heeft minimaal 4 poepluiers per dag. Zij poept (nog?) niet vast, het blijft diaree-achtig. I.v.m. allergie heeft zij lang Nutrilon Pepti als voeding gehad maar inmiddels eet zij "normaal" met de pot mee. Zij eet/drinkt nog steeds geen melkproducten omdat wij het idee hebben dat de diaree dan erger wordt.

Iemand suggesties?

Irina van Bemmelen.

Titel: Komt mij zeer bekend voor!
Berichtnummer: F01349-1
Datum: 7 februari 1998

Beste Irina.

Mijn zoontje kwam met 11 maanden in het ziekenhuis te liggen omdat hij diaree had en alles uitspuugde. Het bleek een Rotha-virus te zijn (een darminfectie). Nadat hij uit het ziekenhuis ontslagen was, bleef hij echter diaree klachten houden. Hij at nog niet met de pot mee, dus kun je nagaan wat voor gevolgen dat soms had. Het gebeurde regelmatig dat hij onder het drinken van zijn flesje al een poepluier had. Als hij zijn fruit of groentehapje kreeg gebeurde dat niet.

In overleg met de kinderarts ben ik toen producten op basis van Soja gaan gebruiken. Dit werkte ontzettend goed. De klachten verdwenen!

Na een tijdje zijn we de Soja producten gaan mengen met "gewone" producten. Eerst bv. 90% Soja en 10% gewoon en dit opbouwend naar 100% gewoon. Dit werkte dus ook weer. Hij was van zijn klachten af.

Wel moet ik nog steeds uitkijken dat hij niet teveel melkproducten binnen krijgt. Vooral die lekkere Yogi-drink is vaak funest voor hem.

Ik bemerk ook dat de klachten toenemen als hij wit brood eet i.p.v. bruin brood. Volgens de kinderarts kan hij niet tegen melksuikers.

Hopelijk kun je iets doen met mijn bevindingen. Ik wens je heel veel succes.

Astrid.

Titel: Heeft mijn zoon ook sinds kort
Berichtnummer: F01349-2
Datum: 9 februari 1998

Hoi Irina,

Mijn jongste zoon Kevin is nu 5 maanden en sinds een paar dagen heeft hij wel 3 tot 4 keer per dag een poepluier. Tot nu toe waren het normale poepluiers, maar zag dat het nu meer naar de diaree toe gaat. Hij drinkt momenteel ook heel slecht zijn flessen. Hij behoort 200cc te krijgen en op te drinken, maar laat bij iedere voeding wel 100cc staan en heeft dan pas weer na een hele tijd honger, niet standaard om de 3/4 uur. Nee, hij kan gemakkelijk een paar uur langer wachten.

Heb dus wel net zoiets als jij, maar weet er geen oplossing voor. Ik ga van de week even naar de huisarts, ben wel benieuwd naar de reacties op jou vraag en kijk daar graag naar mee.

Succes,

Marjolein.

Titel: Homeopaat
Berichtnummer: F01349-3
Datum: 12 februari 1998

Onze zoon was al ruim 2 toen z'n broertje geboren werd. De baby had na een paar maanden gewone "vaste"" luiers en we begonnen te twijfelen aan de luiers van z'n broer. Die waren nl. brijerig en dun en het leek wel of er onverteerde etensresten in zaten. In tijden van verminderde weerstand werd het "waterpoep".(Zo noemde hij het zelf).

We zijn op advies van een homeopaat gestopt met het geven van melkprodukten en hij heeft een middel van haar gekregen. Hij heeft 1 week ontzettend veel gepoept en na die week was z'n ontlasting normaal zoals ieder ander. Alleen als hij ziek begint te worden komt het even terug en als hij opknapt heeft hij weer normale ontlasting.

Nu na 1 1/2 jaar geven we nog geen melk maar wel melkprodukten( met mate). En het gaat goed.

Groetjes,

Erica.

Titel: Reactie na huisartsbezoek
Berichtnummer: F01349-4

Hoi Irina,

Ik had al eerder gereageerd, maar zou even naar de huisarts gaan. Dat is inmiddels gebeurd en ik heb voor twee dagen zetpilletjes gekregen tegen de misselijkheid (zijn darmpjes zijn van slag).

Kreeg 5 zetpillen, waarvan er nu 4 gebruikt zijn. 2 per dag liefst 1. Ik doe er dus 1. Het gaat stukken beter. Hij eet weer vrolijk de groente- en fruithappen zonder dat het eruit komt. Ook de flessen gaan beter, hij laat nu nog maar 40cc staan.

Wellicht moet je nogmaals langs je huisarts.

Succes,

Marjolein.

Titel: coeliakie
Berichtnummer: F01349-5

Toen mijn zoon Luc 1,5 jaar oud was kreeg hij ineens diarree, hij sliep slecht en was zeer humeurig. Van alles geprobeerd, onderzoeken gehad via de huisarts maar niets hielp. Het enige advies wat we van de huisarts meekregen was geen vet en geen melkproducten.

Luc had deze diarree niet constant, maar met periodes. Zo'n dikke week lang had hij dan diarree (nou ja, het was eigenlijk gekleurd water. Hij at heel erg slecht en sliep nog minder in zo'n periode. Geen enkele luier is hiertegen bestand dus dat betekende x keer per dag helemaal wassen en schone kleren aantrekken en ook 's nachts het bed verschonen (als we geluk hadden, was dat maar 1 keer per nacht).

Toen hij 3 jaar was zijn we bij een kinderarts terechtgekomen en hij constateerde na een aantal onderzoeken (en een biopsie van de darm) dat Luc Coeliakie had. Ook wel glutenallergie genoemd.

Bij Coeliakie zijn de darmen overgevoelig voor producten waar tarwe, haver, rogge, gerst in zit. Het gevolg is dat alles wat je er boven instopt en vrijwel meteen beneden weer uitkomt. De darmen nemen uit deze producten ook geen voedingsstoffen op, dus Luc had vrij weinig weerstand meer wat weer leidde tot ziektes. Hij was vrijwel elke winter ziek van "gewoon" verkouden, oorontsteking, oogontsteking, griep, weer oorontsteking tot kinkhoest toe.

Luc is sindsdien op dieet, zijn diarree is verdwenen hij slaapt goed en zijn humeur is sterk verbeterd. Coeliakie kan pas geconstateerd worden wanneer men tarweproducten gaat gebruiken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat Selena coeliakie heeft, maar naar coeliakie wordt nooit meteen gezocht terwijl het met een bloedonderzoek op te sporen is. Meer informatie kan men opvragen bij de Nederlandse Coeliakie Vereniging, Postbus 1174, 2340 BD OEGSTGEEST. Of via: www.spin.nl/coel0301.htm.

Sterkte,

Petry.

Titel: ben aan het proberen!
Berichtnummer: F01349-6
Datum: 13 februari 1998

Dank jullie zover voor jullie reacties ben al aan de slag met sojamelk nu een kleine week. Maar die tip van de homeopaat lijkt me hierna de moeite waard want zoals je de poep beschrijft lijkt het wel hetzelfde Erica.

Als ik eruit ben wat het is zal ik het resultaat laten weten, misschien voor andere moeders.

groetjes Irina en Selena.

Titel: Al 2,5 jaar hetzelfde probleem -> oplossing???
Berichtnummer: F01349-7
Datum: 26 februari 1998

Hoi Irina,

Mijn zoon (nu 2,5 jaar) heeft vanaf zijn geboorte 4 tot 6 dunne luiers per dag. Hij is sowieso allergisch voor de eiwitten: koemelk, soja, kippeei, tarwe? en pinda; daarbij komen vers fruit, penicilline, katten, honden en paarden. Buiten zijn darmen zijn overgeven en gevoelige luchtwegen de probleemgebieden.

Jouw dochter is ook allergisch voor wat? Uit ervaring ben ik er inmiddels achter dat er allergieën verdwijnen en er ook zo weer nieuwe bij zijn.

Als het in ieder geval aan het voedsel kan liggen probeer dan altijd wanneer je iets nieuws toevoegt, de eerste dag 1 eetlepel, 2e dag 2 eetlepels en 3e dag 3 eetlepels. Als de ontlasting niet verandert kun je er bijna zeker van zijn dat dat voedingsmiddel geen probleem is. De beste manier is provoceren tegenover elimineren.

Mijn zoon heeft sinds 2 a 3 weken 3 poepluiers en we kunnen ze zelfs stevig noemen. Het blijft een heel gepuzzel maar er zit langzaamaan vooruitgang in.

Meer informatie kun je bij de NVAS (Ned. voedselallergie stichting) verkrijgen tel. (033) 4655098 of bij het LIVO (Landelijk informatiecentrum voor de Voeding) tel. (070) 30 68 890. Zie ook WWW.voedingscentrum.org.

Als je meer wilt weten, mail mij dan gerust.

Groetjes en sterkte,

Esther.

Titel: cirusvruchten en kiwi
Berichtnummer: F01349-8
Datum: 12 maart 1998

Hoi!
Onze dochter Sanne, 2,5 jaar oud, heeft ook steeds diarree. Wij zijn via een klassiek homeopaat doorverwezen naar een Aycronto arts in Zeist. Deze kon aan de hand van een haarlokje van Sanne ontdekken dat ze allergisch is voor citrusvruchten en kiwi. Ze zit nu op een dieet. Het houdt ook in dat ze geen citroenzuur en E 440 mag hebben. Dat is wel moeilijk want dat zit in veel produkten. We zijn nu een maand bezig en het heeft al resultaat: minder poepluiers en vaster. En geen schrale wangen meer (citroenzuur zit ook in zeep!) Wellicht is deze testvorm ok iets voor jullie, meer weten? Mail mij dan even.
Zelf zou ik graag in contact komen met mensen die ook dit dieet volgen om ervaringen uit te wisselen.
Groetjes, Marjolein.

Titel: Onze dochter WAS allergisch
Berichtnummer: F01349-9
Datum: 14 maart 1998

Wel eens gehoord van bioresonantie?

Titel: graag!!
Berichtnummer: F01349-A
Datum: 17 maart 1998

Hoi Marjolein,

Naar aanleiding van je reactie zou ik graag iets meer willen weten over de test waar jij over spreekt.

Geen ideeë of dit het is maar we zijn wel in de mood om alles te proberen.

Groetjes,

Irina en Selena.

Titel: nee dus...
Berichtnummer: F01349-B
Datum: 17 maart 1998

Lex,

Nee niet echt dus graag wat meer dan deze ene zin.

Alvast bedankt!

Irina en Selena.

Titel: aycronto diagnose
Berichtnummer: F01349-C
Datum: 18 maart 1998

Hoi Irina,
Leuk dat je er meer van wilt weten. En ook ik kan je niet de garantie geven dat dit het is. Het heet Aycronto diagnose en therapie. Antonie van den Bos is de arts. Praktijkadres is: Voorheuvel 37c in Zeist. tel. : 030 693 06 30. e-mail: AYCRONTO@WXS.NL Het is een moderne vorm van alternatieve geneeskunst en is gebaseerd op de Chinese geneeskunst, de Tbetaanse geneeskunst en nog wat anderen (deze informatie kun je bij hem opvragen) Je vraagt een onderzoek aan. Ze sturen je dan een vragenlijst op. Deze lijst vul je in, je doet er een haarlokje van de nekhaartjes van je kind bij, betaalt 240 (!!!) gulden en een maand later ontvang je de uitslag plus een eventueel dieet. Ja dat vonden wij ook: duur he! Maar steeds uitproberen of een kind ergens allergisch voor is, maar het risico dat er nieuwe bijkomen is ook wat.
Sanne volgt nu een maand dit dieet en ze fleurt helemaal op. Onze zoon Wouter(6 maanden) heeft een koemelkallergie, maar reageert ook slecht op de groente- en fruithapjes die wij geven. Dus gaan we sparen voor een test voor hem!
Ik ben benieuwd of je het gaat proberen!
marjolein.

Titel: benieuwd
Berichtnummer: F01349-D
Datum: 2 april 1998

Ik ben op het Net gaan zoeken naar informatie over bioresonantie. Er is wel het een en ander in het Duits (bioresonanz), maar in het Nederlands heb ik alleen maar enkele forumbijdragen op Ouders Online gevonden.
Mijn twee zoontjes zijn allebei allergisch voor huisdieren, huisstof en voor allerlei andere zaken. Van de reguliere geneeskunde hoef je niet veel te verwachten, heb ik gemerkt.
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van andere ouders met bioresonantietherapie bij hun kinderen en dan natuurlijk vooral naar de resultaten!
Gert van den Berg

Titel: Allergie = tobben
Berichtnummer: F01349-E
Datum: 6 april 1998

hallo gert,

je schrijft: van de reguliere geneeskunde hoef je niet veel te verwachten. Nu denk ik (zonder jouw situatie precies te kennen) dat allergieen nu eenmaal chronische aandoeningen zijn, waar je betrekkelijk machteloos tegenover staat, je kunt met een dieet/leefgewoontes/medicijnen proberen om het leven van je kinderen leefbaar te maken, maar allergieen zijn ongeneeslijk.

Ik ken een ex-studiegenote die allergisch is voor vrijwel alles (huisdieren, zonne-allergie, de meeste voedingsmiddelen, noem maar op). Zowel het reguliere als het alternatieve circuit hebben hun tanden op haar stukgebeten; het beste wat hielp waren kruiden van een chinese dokter waar ze zo stoned als een garnaal van werd :-)

martijn

Titel: bioresonantie
Berichtnummer: F01349-F
Datum: 13 april 1998

Ik ben op ook op zoek naar gegevens opleiding enz. over bioresonantie, dit beroepshalve. Ik ben therapeut op het gebied van shiatsu, manuele lymfedrainage, massage en sportverzorging.

Titel: vraag van Irina
Berichtnummer: F01349-G
Datum: 15 april 1998

Na het lezen van alle interessante en ingewikkelde reakties was ik toch nieuwsgierig naar de oorspronkelijke vraag geworden.
Mijn eerste vraag is: wat zegt het consultatiebureau?
Ik heb een boek over kinderverzorging waarin er vooral op wordt gemaand niet te veel aandacht te besteden aan de poepluiers van je kind. Bijna alle kleine kinderen hebben een 'brijige' poep, en sommige doen het een maal per dag, anderen 5, net als volwassenen. Als je kind er geen last van heeft, geen constante rode billen enzo, dan is er toch niets aan de hand? Je kunt er dan gewoon wat rekening mee houden bij devoeding. Ook onze zoon, nu 22 maanden, poept veel en brijig. Inmiddels is het gemiddels 2 a 3 poepluiers per dag maar het was vroeger meestal 4, soms 5. Hij krijgt dus weinig uien en lust geen bonen, dus dat komt goed uit. Sinaasappelsap, mandarijnen en meloen waren erg lang taboe, want dat leverde al spuitluiers op als ik ze zelf at toen ik borstvoeding gaf. Onze kinderarts heeft het nooit abnormaal gevonden, dus wij hebben ons er nooit echt druk om gemaakt. Beter zo, dan een kind met obstipatie! Ik zou dus, voordat je allerlei ingewikkelde en dure dingen gaat proberen eens vragen aan het consultatiebureau of het wel zo abnormaal is.
succes ermee!
Gertruud

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003