|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Bijzondere geboortekaartjes: waar!
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Bijzondere geboortekaartjes: waar!
Berichtnummer: F01362
Datum: 9 februari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Over ongeveer 3 maanden wordt ons eerste kindje geboren. Wij willen graag een bijzonder kaartje versturen en hebben ook wel ideeën over hoe we die zelf kunnen (laten) ontwerpen, maar kosten en gemak doen ons toch ook nadenken over gewoon bestellen en indrukken.
Maar, waar vinden we kaartjes die anders dan anders zijn, dus niet de - heus wel schattige, mooie - kaartjes die we wel erg vaak zien hangen op de verlosafdelingen en andere plaatsen? We houden absoluut niet van lollige kaartjes (met cartoons bijvoorbeeld), of van heel klassieke of zoete kaartjes. Nee, modern, apart, grafisch bijzonder, dat is wat we zoeken.
Heeft iemand een tip (drukkerij, merk)?
Ted.
Titel: gewoon bij de drukker
Berichtnummer: F01362-1
Datum: 10 februari 1998
hallo ted,
Toen ik 4 jaar geleden voor mijn derde kind uiteindelijk bij de drukker terecht kwam (ik had vooroordelen tegen drukkers, vast boeken vol "standaard kaartjes"), bleek het wel mee te vallen.
Dat wat jij omschrijft daar hadden ze ook boeken vol van, echt waar. Het is niet zo dat zij zo weinig hebben, maar dat (veel) mensen op "dezelfde dingen" vallen.
En als je toch niks vindt, bij Unicef kun je ook geboortekaartjes kopen. Die collectie is iedere keer anders, leuk daaraan is dat er wat geld naar de Unicef projecten gaat.
Ik hoop dat jullie iets vinden. En succes met de zwangerschap en bevalling en, natuurlijk, met wat daarna komt.
Groeten,
Heidy Peeters.
Titel: idee?!
Berichtnummer: F01362-2
Datum: 10 februari 1998
Modern en apart? Hmm ik ben net afgestudeerd aan de kunstacademie richting grafische vormgeving en wil best jullie een handje helpen. Ben zelf ook bezig met zwanger worden dus in de sfeer zit ik wel. Waar komen jullie vandaan? Ik omgeving Haarlem. Laat me weten of je er wat voor voelt?
Mariska.
Titel: diverse mogelijkheden
Berichtnummer: F01362-3
Datum: 11 februari 1998
Er zijn diverse mogelijkheden om een aparte en bijzondere kaart te (laten) maken. Je kan bijvoorbeeld, als je dat programma hebt met Microsoft Publisher zelf een kaart maken, met een foto ofzo op de voorkant.
Ook kun je, als je iemand kent die goed of leuk of bijzonder kan tekenen, vragen om iets te ontwerpen. Volgens mij, kan een drukker dat dan gewoon overnemen. Ook hebben de drukkers boeken, ook aparte, met voorbeelden. Daar zitten ook wel bijzondere tussen, die anderen wellicht niet zo snel zouden kiezen, (vanwege de zoetsappigheid), maar die jullie wel mooi vinden. En daar gaat het uiteindelijk om.
Succes, en laat me even weten waar je voor gekozen hebt.
Barbara Bierman.
Titel: Voor Mariska
Berichtnummer: F01362-4
Datum: 11 februari 1998
Mariska,
Toevallig kom ik uit Haarlem (al woon ik al weer enkele jaren in Uitgeest) en ik werk ook in Haarlem. Bedankt voor je aanbod; we zullen het in ons achterhoofd houden, maar we hebben op ontwerpgebied al wat contacten dus ik denk dat we uiteindelijk van je aanbod toch geen gebruik zullen maken.
We gaan nu eerst maar eens in de boeken van de drukkerij(en) duiken en wellicht komen we dan al een eind (zoals de eerste reactie ook al voorstelt). Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Ted.
Titel: zelf ontwerpen
Berichtnummer: F01362-5
Datum: 12 februari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie] [adres bekend bij de redactie]
Mijn voorkeur ging ook uit naar modern/strak design, geen getut/uitklapdingen, nee simpel ontwerp.
Dus ik heb samen met mijn moeder (kunstenaar) op het ziekenhuisbed (ik was al bevallen, 7 weken te vroeg), een kaartje ontworpen. Mijn ma heeft dat in oost-indische inkt op papier gezet. Mijn man heeft twee regels verzonnen, tekst opgesteld, en naar de drukker gegaan. Simpel dus.
Ook kan je met papier hele leuke dingen doen, want er is zoveel keus...
succes,
Lisette en Daan (8 mnd).
Titel: Dromelijn
Berichtnummer: F01362-6
Datum: 12 februari 1998
Hallo Ted,
Vraag bij de drukker eens naar het boek "Dromelijn". Dat heeft naar mijn idee net wat minder oubollige kaartjes.
Groet, Petra.
Titel: braakneiging
Berichtnummer: F01362-7
Datum: 1 maart 1998
hoi,
Wij hebben ook eens van die boeken ingekeken en brakend weer dichtgeslagen. Mensenkinderen wat een hoop bagger. Alle geboortekaartjes zijn als Ikea-ontwerpen, geen vlees en geen vis, te zoet, te grappig, te truttig.
Wij hebben daarom ons geboortekaartje op de computer ontworpen. Het is een soort blik-etiket geworden in de stijl jaren vijftig. Erg veel leuke reacties op gehad. Het krijgen van een kind is uniek, het kind zelf ook, dus maak er maar iets unieks van!
Overigens is het veel goedkoper om een kaartje te laten printen. Er kunnen er dan b.v. 8 op een A3, eventueel dubbelzijdig en je kunt alle kleuren van de regenboog gebruiken zonder dat je per kleur hoeft te betalen. Op 250 grams papier is dat echt heel mooi. Knutsel ze!
Annemiek.
Titel: embossen
Berichtnummer: F01362-8
Datum: 6 maart 1998
We hebben kaartjes 'embosst' (met een metalen schablone en een metalen stift een kinderwagen in het papier gedrukt) en de binnenkant zelf op de PC met een mooie lettertype geprint. De kaartjes zijn net 4 dagen de deur uit en we krijgen hel veel positiefe reacties over onze 'mooie kaartjes'!
Ina.
|