logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Amandelen knippen

Onderdeel: Peutertijd
Titel: amandelen knippen
Berichtnummer: F01392
Datum: 17 februari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo allemaal!

Eind maart moet mijn zoontje van 2,5 jaar onder het mes: amandelen knippen. (Deze zijn zo ontstoken dat hij moeite heeft met slikken en om de 10 dagen oorontsteking heeft, verder alle griepjes oppikt die er maar zijn...).

Mijn vraag is: hoe kan ik hem het beste voorbereiden? Het is een behoorlijk bijdehand kind, dus ik kan het hem wel uitleggen, maar ik vrees dat hij er dan in blijft van angst, juist omdat hij zoveel begrijpt. De huisarts is ook al niet zijn favoriet... Heeft iemand tips?

Alvast bedankt,

Marcella.

Titel: kijk eens op deze pagina...
Berichtnummer: F01392-1
Datum: 28 februari 1998

Toevallig heb ik enkele weken geleden voor mijn zusje ook zo'n info gezocht. Ik kwam uit bij verschillende pagina's van het Academisch Ziekenhuis Leiden, waarin o.a. uitgelegd wordt hoe je je kind moet voorbereiden. Ik zocht "neusamandelen" met Alta Vista.

Succes! Lia.

Titel: ziekenhuis
Berichtnummer: F01392-2
Datum: 8 maart 1998

Hallo Marcella,
Bij mijn dochter zijn de keel- en neusamandelen met 3 jaar geknipt en ik mocht een paar weken van tevoren in het ziekenhuis samen met haar een boekje doornemen met foto's van wat ze kon verwachten. Dat was heel duidelijk voor haar en ook voor ons. Ik mocht het boekje niet meenemen maar we hebben gewoon een tijdje op een bankje samen zitten lezen in het ziekenhuis.
Veel sterkte, bij ons was het heel erg meegevallen.
Groeten van Marielle.

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003