|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Babyfoon
Onderdeel: Algemeen
Titel: babyfoon
Berichtnummer: F01419
Datum: 24 februari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Wij denken er over om een babyfoon aan te schaffen voor onze baby. Nu zag ik in een consumentengids een test staan van deze apparaten, maar wij zijn toch nog benieuwd welke ervaringen er zijn van gebruikers. Dus: waar moeten we op letten bij de aanschaf en wat is handig/onhandig.
Dank jullie wel, Renate.
Titel: Babyfoon met lampjes!
Berichtnummer: F01419-1
Datum: 25 februari 1998
Hoi Renate,
Wij hebben een babyfoon die het geluid van de baby ook in lichtlampjes weergeeft. Dus groen als het heel zachtjes is en rood als het heel hard is. Wij vinden dat wel handig want als je bezoek of visite hebt, dan zie je toch dat je baby ligt te huilen maar heb je er niet zo'n last van. Ook als je zelf op bezoek bent bij iemand anders erg handig (ongeveer een jaar geleden gekocht voor F99,-) bij prenatal.
Succes Mariska.
Titel: ervaringen met HaPe
Berichtnummer: F01419-2
Datum: 25 februari 1998
Beste Renate,
Wij hebben de HaPe aangeschaft (ik hoop tenminste dat ik de naam goed onthouden heb). Te koop voor 100 piek bij Kijkshop. Een flits in de c-gids leerde mij dat we een apparaat aangeschaft hebben dat vanwege materiaalgebruik ergens onderaan in de test eindigde. Jammer, want verder is het een erg plezierig ding. Ver bereik (tot 200 m): als ik buiten ben, hoor ik Joran nog wanneer die 4 hoog in de flat ligt te ronken.
Het is zo'n geval dat aanslaat boven een bepaald geluidsnivo. Het is even wennen voordat je doorhebt bij welk geluidsnivo Joran echt huilt. Soms bromt 'ie alleen even (er komt een brommer langs; Joran belt met een speeltje oid). Bij huilen slaat het apparaat langduriger aan.
Onhandig aan het geval is dat het gedeelte wat je mee moet nemen een handig handvat heeft dat geen handvat blijkt te zijn maar een antenne, en die is nou juist niet geschikt om 'em eraan vast te houden want dan gaat 'ie kapot.
Nog een nadeel van een apparaat met groot bereik: hij vangt ook wel eens de babyfoon van de buren op of je kunt vrachtwagenchauffeurs met elkaar via bakkies horen kleppen. (Tevens de tip van de week: zet de babyfoon uit bij echtelijke ruzies of vrijages!)
Ik herinner me vaag dat er in het archief van OO nog een vergelijkend warenonderzoek te vinden moet zijn.
happy shopping,
Wim.
Naschrift redactie: de herinnering klopt. In maart 1997 publiceerden wij een produkttest babyfoons.
Titel: Test
Berichtnummer: F01419-3
Datum: 26 februari 1998
Hallo Renate,
Ik kan je nog niet helpen, maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de Consumententest. Zou je de resultaten kunnen emailen of in dit forum plaatsen? Ik zit nl. in Nieuw Zeeland en kan niet 1, 2, 3 aan de gids komen.
Ik heb bij een abonnement op Ouders van Nu de MaxiPhone gekozen als "cadeau". Die is nu onderweg, maar ik heb hem dus nog niet kunnen gebruiken.
Ben benieuwd naar de reacties...
Groet,
Anita.
Titel: met antenne
Berichtnummer: F01419-4
Datum: 27 februari 1998
Onze ervaring is dat het soms hinderlijk kan zijn om een te goede ontvangst te hebben aangezien dan ook de andere babyfoons in de buurt opgevangen worden.
Als tip van iemand kregen wij erop te letten dat de antenne van de ontvanger eraf te halen moet zijn waardoor je de ontvangst in huis beperkt en uitsluitend je eigen kind ontvangt. Heb je een keer een verder bereik nodig dan maak je de antenne er weer op.
gr. Manon.
Titel: eerdere discussie
Berichtnummer: F01419-5
Datum: 2 maart 1998
Je zou eens even moeten zoeken naar een eerdere discussie over dit onderwerp, vorig jaar. Daar kwamen veel reakties op en er is inderdaad ook een babyfoon-test in het archief van ouders on line te vinden.
Voor aanschaf moet je denk ik vooral even bedenken waar je hem voor wilt gebruiken:
- Grote afstanden?
- Wil je je kind kunnen toespreken (two-way)?
- Wil je elk geluidje horen of alleen de hardere?
- Als je altijd bij de eerste kik naar je kindje toegaat hoef je niet zo'n lichtjesgeval als vermeld in een vorige reaktie te hebben bijv.
- Wil je een clip aan de ontvanger om er mee te kunnen lopen in de tuin of door je huis?
- Wil je dat hij het ook op een camping doet, dan moeten ontvanger en zender ook op batterijen kunnen werken?
Wij hebben uiteindelijk een BREVI gekocht en die bevalt ons prima. Loopt op batterijen en op lichtnet, one-way, ontvanger met clip voor aan je broek, ontvangst op zeer grote afstand (testen in de winkel!).
succes met de aankoop.
Gertruud.
Titel: Tomy audi-baby 200:
Berichtnummer: F01419-6
Datum: 6 maart 1998
Wij hebben een Tomy audi-baby 2000. Weet niet wat die heeft gekost, want we hebben hem destijds als cadeau gevraagd. Hij leek ons heel handig: draadloos en oplaadbaar , zodat je hem ook bijvoorbeeld op de camping kan gebruiken. Hij heeft ook lichtsignalering, zodat je ook zonder geluid kan zien of er iets aan de hand is.
Allemaal mooi door ons uitgedacht, maar in de praktijk (we hebben hem nu twee jaar) gebruiken we hem altijd thuis op dezelfde manier. Dat betekent: de batterijstand gebruiken we nooit, want we hebben overal stopcontacten. De lichtsignalering gebruiken we nooit, want zodra we geluid horen, gaan we naar boven. En draadloos: een ramp in de stad! Constant ontvangen we radio-amateurs, gek worden we ervan! Zo erg, dat we ten lange leste toch zender en ontvanger maar weer door een draad verbonden hebben, want dan hoor je alleen wat je wil horen. Sinds kort hebben we er een babytje bij, en we hebben al besloten dat we nog een babyfoon nodig hebben. We gaan een hele simpele kopen, met een draad tussen zender en ontvanger.
Saskia van der Toorn.
|