|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Bonken in bed
Onderdeel: Peutertijd
Titel: bonken in bed
Berichtnummer: F01450
Datum: 28 februari 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Onze dochter van 17 maanden bonkt met haar hoofd ritmisch tegen het ledikant, ze lijkt dan ook in trance en wil niet gestoord worden. Haar verdere ontwikkeling is goed. Ze ontwikkelt zich gewoon zoals het hoort.
Zijn er meer ouders die dit verschijnsel kennen en wat doen jullie eraan (of niet).
jan hendrik.
Onderdeel: Peutertijd
Titel: Herkenning
Berichtnummer: F01450-1
Datum: 6 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo Jan Hendrik,
Wij hebben een zoon van 13 maanden en bonkt ook met zijn hoofd tegen het ledikant net als je dochter. Ik heb toen navraag gedaan bij de kinderarts en het blijkt dat ze op deze wijze zichzelf in slaap sussen. Het klopt namelijk dat ze dit zeer ritmisch doen,en ze zijn zich niet bewust van wat er om hun heen gebeurd. het valt mij op dat onze zoon het alleen doet wanneer hij niet in slaap kan komen, als hij ontzettend moe is is hij zo vertrokken.
Ik hoop dat je wat aan deze reaktie hebt. Mocht je meer willen weten dan kan je me altijd mailen.
Groetjes Perenna
|