|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Au Pair ervaring gezocht
Onderdeel: Algemeen
Titel: Au Pair ervaring gezocht
Berichtnummer: F01491
Datum: 5 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Mijn man en ik denken erover een au pair in huis te nemen.
Graag horen wij positieve als negatieve ervaringen van andere ouders met een au pair.
Onze dochter is nu twee jaar, we denken aan een tweede. Gezien het feit dat ik sinds enkele jaren ME (chronisch vermoeidheidssyndroom) heb lijkt ons dit een goede vorm van kinderopvang.
Ook zoeken wij goede en betrouwbare buro's die au pairs bemiddelen.
Heeft iemand ervaring dan horen wij dat graag.
Claudia Duijsens.
Onderdeel: Algemeen
Titel: zelf au-pair geweest
Berichtnummer: F01491-1
Datum: 6 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hoi Claudia
Ik zou hier een gigantisch lang verhaal kunnen schrijven, maar zal proberen het kort te houden. Ik ben zelf 6 maanden au-pair geweest. Ik had een leuke au-pair familie die bv. veel uitstapjes met mij hebben gemaakt. Zelf zou ik echter absoluut NIET voor een au-pair kiezen. Het is een gigantische inbreuk in je privacy en wel door een wild vreemde.
Ik had ook kontakt met andere au-pairs en kon zo situaties vergelijken. Het gezelligste is het om als deel van de familie te worden opgenomen en niet: Hier is jou kamer, eten kun je in de keuken en je werktijden zijn van .. tot .. Bij mij was het zo dat ik echt bij de familie hoorde, met de familie at, met de familie tv keek als ik wilde enz. enz. Maar nogmaals, dat zijn dus 6 maanden (bij mij) met wildvreemden, wat gewoon op een gegeven moment tot spanningen leidt. Vergelijk: ga maar eens op vakantie met vrienden. Hoe vaak ontstaat daar geen herrie omdat je opeens dag in dag uit met mensen samen bent, die je anders veel minder ziet. Niet dat ik zo'n ruzie-achtig typje ben, eerder in tegendeel. Mochten jullie minder van plan zijn om een au-pair als onderdeel van jullie gezin te zien dan is de kans groter dat de au-pair het minder naar zijn/haar zin heeft en eventueel vertrekt.
Je kunt zowiezo een au-pair treffen, die niet gelukkig is (bv. heimwee) en weer vertrekken wil. Van mijn bekenden was 10 maanden de langste tijd voor een au-pair (sept-jun). Bedenk dus ook dat jullie kind(eren) dus iedere keer aan iemand nieuws moeten wennen. Dan is het ook nog zo, dat het meestal om 18-25 jarigen gaat, met al hun 'problemen'.
Ik hoop dat je ook aan mijn reaktie wat hebt. Succes met je beslissing!
Fren.
|