logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Agressie en ADHD bij jonge kinderen

Onderdeel: Algemeen
Titel: Agressie en ADHD bij jonge kinderen
Berichtnummer: F01544
Datum: 12 maart 1998
Afzender: mari
ėlle Sas (cupido@tref.nl)

Ik studeer dit jaar af op de PABO, een lerarenopleiding voor het basisonderwijs. Het onderwerp van mijn scriptie is agressie bij jonge kinderen (3 tot 10 jaar). Ik wil hier graag ervaringen van ouders over horen, misschien wel 'opvoedingstips'. Praktijkvoorbeelden van geslaagde en niet geslaagde pogingen om met agressie om te gaan zijn welkom!

Wie kan mij een definitie van agressie bezorgen, zelfs in het woordenboek blijft het vaag.

Ook wil ik graag wat meer weten over kinderen met ADHD, misschien kunnen ouders daar ook op reageren?

Groetjes, Mariëlle.

Titel: ADHD zoon van 8 jaar.
Berichtnummer: F01544-1
Datum: 31 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Onze zoon is acht jaar en twee weken geleden is ADHD bij hem geconstateert, iets wat we eigenlijk al wel een paar jaar dachten, maar we hebben toch gewacht hoe het op school zou gaan, ondanks dat hij thuis behoorlijk onhandelbaar was. De reaktie van school kwam dit jaar eigenlijk pas goed, er werd wel vaak een opmerking gemaakt van wat is die knaap druk en hij concentreert zich zo slecht, maar pas toen het echte leren begon werden de problemen groter.