|
|
 |
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Bandenpijn
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: bandenpijn
Berichtnummer: F01566
Datum: 15 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Sinds het begin van mijn 16e week zwangerschap heb ik erg veel last van lage rugpijn. Ik heb het gevoel dat er een druk op mijn bekkenbodem zit. Zitten, lopen en opstaan gaan niet zonder last te hebben van mijn stuitje. Wie herkent dit? Is dit nu de zgn. bandenpijn?
Ik ben ongeveer 3 kg aangekomen sinds het begin van mijn zwangerschap, dus aan het gewicht kan het niet liggen volgens mij. Zijn er lotgenoten die handige tips hebben? Ik probeer nu zeer frequent de spieren van mijn bekkenbodem te oefenen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes,
Marjan Leunissen.
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Ik ken het...
Berichtnummer: F01566-1
Datum: 23 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Nu 30 wkn zwanger van m'n 2e herken ik dit. Het is mogelijk bekkeninstabiliteit. Schrik nou niet meteen en denk niet meteen het ergste, veel zwangere vrouwen hebben het, maar alleen de erge gevallen (rolstoel en zo) komen in de blaadjes en op tv. Mij helpt een bekkenband (bij Thuiszorgwinkel) erg goed, verder als het te erg wordt zou je een GOEIE fysiotherapeut kunnen zoeken. Pas op met tillen, bukken etc. En laat je niet in paniek brengen door de ernstige berichten die je veel hoort. Bij m'n eerste had ik het ook, na de bevalling was het weg. Nu heb ik het weer, maar toch minder erg want de vorige keer kon ik niet eens tuinieren en fietsen, nu wel (met mate). Mail me eventueel als je meer wilt weten of je hart wilt luchten. Sterkte & doe kalm an!
M.Haverkamp
|