logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Allergische reacties na zwangerschap?

Onderdeel: Algemeen
Titel: allergische reacties na zwangerschap?
Berichtnummer: F01638
Datum: 29 maart 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Al jaren eet ik als lunch op mijn werk een dubbel knacke-brodje, zonder boter, maar wel met kaas erop. Beviel altijd prima, totdat ik ontdekte dat ik uitslag op de binnenkant van mijn onderarmen en bovenbenen had.
Na wat schiften is of het knackebrod de boosdoener, of de kaas. Want sinds ik bovenstaande zaken niet meer eet, heb ik nergens last van.
Daarnaast had ik altijd al een nikkelallergie, maar zilveren sieraden leverden nooit problemen op. Nu dus wel. Ik kan geen ring of oorbel meer dragen of m'n hele huid kriebelt en krijgt een schilferige uitslag.
Kan zo'n plotselinge allergie of een verergerde reactie op iets het gevolg zijn van een zwangerschap (ben 7 maanden geleden bevallen)? Of heeft dit eerder te maken met het weer gaan slikken van de pil? Help, want ik mis niet alleen mijn ring, maar ook m'n standaardlunchpakketje!

Corneline

Titel: allergie komt altijd plotseling/geitenkaas/test
Berichtnummer: F01638-1
Datum: 6 april 1998

Een allergie komt altijd plotseling opzetten. Misschien sluimerde het al een tijdje, maar ineens wordt het te veel en krijg je er last van. Als je zwanger bent is je afweer lager en ontstaat er niet zo snel een nieuwe allergie. Na de zwangerschap kan alles weer gewoon doorgaan. Of de pil hier iets mee te maken heeft weet ik niet.

Probeer eens een knacker zonder kaas. Als dat een paar dagen goed blijft gaan kun je hollandse geitenkaas erop doen. Dat lijkt vrij veel op gewone kaas.

Gaat het fout, dan kun je als de reactie weer is verdwenen een keer kaas zonder knacker proberen.

Er zijn ook alternatieve testen om vast te stellen of je ergens allergisch voor bent. Sommigen kunnen zelfs de allergie behandelen.
Brigit van Loon

Titel: Bioresonantie
Berichtnummer: F01638-2
Datum: 3 mei 1998

Onlangs kreeg ik n.a.v. een door mij eerder geplaatst bericht een praktisch identieke reactie van iemand die plotseling na haar zwangerschap allergisch bleek voor de dieren die zij al 10 jaar hadden. Middels bioresonantie is dit opgelost.

Titel: een paar maanden ook allergisch
Berichtnummer: F01638-3
Datum: 8 mei 1998

Hoi,

5 weken na haar geboorte bleek mijn dochtertje eczeem te ontwikkelen. Omdat ik toevallig pas een boekje over allergieen bij kinderen had gelezen dacht ik daar direct aan. Ik gaf borstvoeding, en ik liet een aantal zaken uit mijn eigen voeding weg zoals koemelk(producten), varkensvlees en chocola, waarna het eczeem bij mijn dochter een stuk minder werd. Toen ik op een gegeven moment stopte met borstvoeding kon ik weer alles eten, maar inmiddels bleek ik ook allergisch geworden voor varkensvlees: een spoortje in bijv. rundergehakt en ik had flinke uitslag rond mijn mond. Na een paar maanden weer eens geprobeerd, en toen bleek de allergie over. Ik heb echt het idee dat mijn dochter haar allergie even op mij was overgegaan. Zij is nu (15 maanden) trouwens nog steeds allergisch, terwijl ik alles weer kan eten.

Janine

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003