|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Ben ik nou gek?
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: ben ik nou gek?
Berichtnummer: F01685
Datum: 5 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Over een week hoop ik vader te worden. Ik word al negen maanden gek van mezelf.In het begin wijtte ik het aan de schok, ik vader! Hoewel een en ander een beetje verflauwde ben ik zo op de eindsprint bezig met een soort gevoelsrace in mezelf. Ik ben ontzettend emotioneel. Ik kan wel janken van geluk als ik eraan denk dat ik straks mijn eigen kleine hummeltje mag vasthouden. Ik heb een typisch "mannen"beroep, politieman. Sinds "we" zwanger zijn lijkt de factor gevoel in mij met 100 te zijn vermenigvuldigt. Als ik het erover heb met collega's lachen ze me nog net niet uit. Ik lijk wel gek en toch heb ik me nog nooit zo lekker gevoeld! We hebben een heerlijke tijd achter de rug maar ik vraag me in alle eerlijkheid af, ben ik alleen met dat gevoel? Als ik om reacties om me heen vraag, lijkt dat wel zo. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de komst van een kind voor vanzelfsprekend aanneemt. Ik geniet van elke dag. Ik verlang er zo enorm naar dat de laatste week al een eeuw schijnt te duren. Ik zou graag eens van andere vaders en/of moeders in de dop horen hoe zij omgaan met "dat" gevoel. Ik ben er nu aan gewend en laat het maar over me heen komen. Graag jullie reacties!
Gert-Jan
Titel: Wat lief!
Berichtnummer: F01685-1
Datum: 6 april 1998
Eindelijk eens een man die heel open en eerlijk is over zijn gevoelens.
En nee, ik denk niet dat jij gek bent!
Veel plezier volgende week!!!!
Esther
Titel: Geweldig!
Berichtnummer: F01685-2
Ik vind het fantastisch dat je zo meeleeft, het is ook een hele shock om je te realiseren dat je 'ouder' wordt.
Ik zou zeggen, geniet ervan; enneh wat betreft die reacties van je collega's, laat maar hangen, iedereen is verschillend, liever het uiten dan alles binnenhouden, toch?
Veel plezier met de kleine!
Mare
Titel: Ik kan alleen maar hopen.....
Berichtnummer: F01685-3
Afzender: vivian (e-adres bij redactie bekend)
Gert-Jan,
Wat heerlijk om te horen hoe jij je als man voelt, ik heb geen idee of je de enige bent, maar ik kan alleen maar hopen dat het mijn man hetzelfde vergaat als het bij ons zo ver is.
Ik vind het fantastisch dat jij als man dit zo emotioneel doormaakt.
Veel plezier en gevoel gewenst.
Vivian
Titel: Helemaal niet !
Berichtnummer: F01685-4
Hoi Gert-Jan,
Ik moet zeggen dat ik het hardstikke leuk vind om jouw verhaal te lezen. Ik vind zeer zeker niet gek of raar.
Sterker nog, ik vind het heel leuk dat je zo open je gevoelens toont! Zouden meer mannen (en trouwens ook vrouwen) moeten doen. Laat je collega's maar lachen waarschijnlijk durven ze het zelf niet !
Succes met de bevalling en een heel fijne tijd gewenst met jullie kindje!
Laat je nog weten hoe het gegaan is ?
Groetjes
Liselot
Titel: ikke ook
Berichtnummer: F01685-5
Datum: 7 april 1998
Hoi Gert-Jan
Ook ik was ongelofelijk emotioneel en dolgelukkig toen Diana zwanger was, ik ben gelijk een dag- en plakboek gaan bijhouden toen ik wist dat er een babietje kwam.
Zodat Teddy later kan lezen hoe ik me voelde en hoe gewenst ze is.
En ik moet zeggen Teddy onze dochter is nu 13 weken en het gevoel is alleen nog maar sterker geworden.
Toen ze net geboren was, heb ik wat afzitten janken op de meest "onmogelijke" plekken.
En nu zijn Diana en Teddy het mooiste in mijn leven.
Ik moet erg opletten dat ik niet de heledag over haar zit te vertellen en dat ik ook nog moet werken en eerlijk gezegd hoop ik dat het gevoel nooit meer over gaat.
Hans
Titel: waar ken ik dit van?
Berichtnummer: F01685-6
Datum: 9 april 1998
Beste Gert-Jan,
Ik beschouwde mezelf altijd als de nuchterheid zelve tot ook ik vader werd.Op 28 april twee jaar geleden werd onze Nina geboren en ik heb nog nooit zo'n gelukkig gevoel ervaren als op die dag.Geloof me,'t wordt ook alleen maar erger:zo kan ik erg emotioneel worden als ik kinderleed op bijv. de tv zie, iets dat ik eerst absoluut niet van mezelf kende.In ieder geval wens ik je een heel fijne tijd toe en laat je collega's maar lachen(of ze zijn hun eigen tijd vergeten of ze hebben nog geen kinderen) Jan-Willem
Titel: Hij is er!!!!
Berichtnummer: F01685-7
Datum: 26 april 1998
Mijn zoon Tim is geboren! 3160 gram zwaar en 49 centimeter lang! Op 8 april 1998 11.36 uur.
Ik dacht dat ik helemaal achterstevoren was (en dat was ik ook!) Tim en zijn moeder maken het goed al moest de thuisbevalling worden afgebroken en met grote spoed in ziekenhuis worden gedaan. Tim is gezond, ik hou van 'm en ik wil m nooit meer kwijt. En ja, ik heb de ogen uit mijn hoofd gehuild, ik vind dit echt heel mooi.
gert-jan
Titel: Gefeliciteerd, pa!
Berichtnummer: F01685-8
Datum: 4 mei 1998
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Je wordt (bent) vast een fantastische vader!
Groetjes, Renee
Titel: gefeliciteerd !!!
Berichtnummer: F01685-9
Datum: 8 mei 1998
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon !
Zo te horen zal hij niets te kort komen met zo'n lieve vader :-) Mijn man is ook dolenthousiast en al gebruikt hij nu al zijn energie om de babykamer in te richten ik weet zeker dat hij straks ook zijn emoties zal tonen..;-)
|