logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Diarree tijdens zwangerschap

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: diarree tijdens zwangerschap
Berichtnummer: F01687
Datum: 5 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi dames,

Ik ben Linda en nu voor de eerste keer zwanger. Ik ben nu tien weken ver. Nu is mijn probleem dat ik sinds enkele dagen last heb van diaree. Ik voel mij niet ziek, buiten af en toe krampen in mijn darmen. Nu ben ik bang dat dit nadelige gevolgen kan hebben voor onze baby. Is er iemand die daar ook last van heeft gehad en wat kan ik doen om die diaree te stoppen. Ik neem niet graag medicijnen omdat ik nog geen drie maanden zwanger ben.

Hopelijk tot gauw
Linda

Titel: re: diarree
Berichtnummer: F01687-1
Datum: 6 april 1998

Hoi Linda,

Toen ik 19 weken zwanger was heb ik een enorme buikgriep gehad. Ik heb ten eerste 3 dagen niks (echt niks) gegeten of gedronken en alles wat ik toch probeerde binnen te krijgen kwam er direct weer uit, gepaard gaand met enorme krampen. Uit bezorgdheid ben ik naar mijn huisarts gegaan en het enige dat hij mij aanraadde is voldoende te drinken.
Ik denk dat dat voor jou ook geldt. Maar als je het niet vertrouwd of als het erg lang blijft duren zou ik voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan.
Wat je het beste kan eten? Vezelrijk voedsel, bruin brood en bij mij hielpen appels erg goed (die houden je darmen tenminste bezig).
Succes ermee, en ik hoop dat het snel over gaat!

Marjolijn

Titel: Re: diaree is over
Berichtnummer: F01687-2
Datum: 8 april 1998

Hoi,

Bedankt voor de reactie. De diaree is vanzelf weer over gegaan. Waarschijnlijk was die gekomen omdat ik mij te veel zorgen maakte over de gezondheid van onze ukkie.
Vele zeggen dat dit al moederinstinct is. Het is ook zo moeilijk. Het enige wat je kan doen is negen maanden wachten en hopen dat de ukkie gezond op de wereld komt. Ik ben trtouwens gisteren een echo gaan laten maken en de gyneacoloog zei dat we een forse baby hadden
Groetjes van Linda

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003