|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Ben ik nou zwanger?
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Ben ik nou zwanger?
Berichtnummer: F01738
Datum: 13 april 1998
Afzender: (naam en e-adres bij redactie bekend)
In januari slikte ik nog steeds de pil. Ik heb toen wel een zware griep gehad.
Normaal gesproken komt mijn menstruatie 1 dag na het stoppen met de pil. De afgelopen keer was het er na 4 dagen nog niet. Gezien de symptonen, erg misselijk, pijnlijke borsten, vreselijk moe e.d. was ik er echt van overtuigd zwanger te zijn. De test was echter negatief. Door deze uitslag ben ik verder gegaan met de pil. De bedoeling was n.l. dat ik pas deze zomer met de pil zou stoppen. Na een maand is de menstruatie weer (wat later) gekomen. De symptonen heb ik echter nog steeds. Tevens heb ik zeer veel buikpijn. Is het mogelijk dat ik toch zwanger ben ondanks de menstruatie?
Bedankt alvast voor uw reaktie.
(naam en e-adres bij redactie bekend)
Titel: huisarts!
Berichtnummer: F01738-1
Datum: 14 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
hallo anoniem,
Herhaal de test nog eens; is die weer negatief, dan ben je waarschijnlijk niet zwanger, hoewel; er zijn uitzonderingen.
Je probleem lijkt me thuishoren bij je huisarts, niet bij dit Forum.
martijn
Titel: naar de huisarts
Berichtnummer: F01738-2
Datum: 14 april 1998
Afzender: sanne (e-adres bij redactie bekend)
Hallo,
Als ik jou was, dan zou ik nu nog een keer die test doen, want een mogelijke zwangerschap in combinatie met de pil is volgens mij ook niet goed.
Misschien dat je te snel na de verwachte datum heb getest en is er misschien te weinig hormoon aangetoond in je urine!
Mocht er niets uitkomen dan kan je het beter door de huisarts even na laten kijken, want het kan natuurlijk ook zijn dat je nog wat van die flinke griep overgehouden hebt!
Succes ermee!
Groetjes Sanne
Titel: griep
Berichtnummer: F01738-3
Datum: 15 april 1998
Hoi,
Ik kan er kompleet langs zitten, maar ik weet uit eigen ervaring (ik, mijn dochtertje, en zowat mijn hele omgeving). heeft de afgelopen tijd vreselijk de griep gehad met als verschijnselen overgeven diarree buikpijn hoge koorst hoofdpijn. het opvallende van deze griep is dat het zeer lang aanhoud. mijn dochtertje heeft anderhalve maand door gesukkeld, dan weer wel beroerd dan weer niet, ik zelf voel me ook nog steeds niet bepaald de oude. Ik zelf loop op dit moment ook te twijfelen ik ben namelijk ook nu twee dagen overtijd en heb tijdens mijn griep 1 dag een paar druppels bloed verloren, en ben van mening dat mijn complete cyclus door de griep overhoop is gegooid. ik temperatuurde namelijk nou daar valt helemaal geen lijn meer in te vinden door de verhoging en koorts van de griep.
Ik heb tijdens deze griepperiode een aantal keren met mijn huisarts gesproken, die zelf ook door de griep gevloerd was. Hij zij ook dat dit een lang aanhoudende griep was.
Nog even over het pil gebruik, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de pil gebruik als je zwanger bent maar volgens de bijsluiter kan het ook beslist geen kwaad, het is alleen zo dat zolang je de pil gebruik en toch een nepmenstruatie plaatsvind die door de pil word opgewekt. je kan dan inderdaad zwanger zijn en het niet door hebben. Het kan inderdaad ook zo wezen dat je de test te vroeg hebt uitgevoerd. Ik neem namelijk aan dat je die gedaan hebt in de pil vrije periode, dat houd in dat je maar een paar dagen overtijd geweest kan zijn.
Ik raad je aan toch nog een keer een test te doen. Is deze negatief dan kan je er volgens mij toch inmiddels wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent.
Maar de enige persoon die je honderd procent antwoord kan geven is je arts. En het kan beslist geen kwaad als je zo'n buikpijn hebt even bij hem langs te gaan, hij kan ook een herhalingstest doen.
succes en groetjes
carola
Titel: Sanne en Martijn bedankt voor reacktie
Berichtnummer: F01738-4
Datum: 16 april 1998
Afzender: carolien (e-adres bij redactie bekend)
Sanne en Martijn bedankt voor jullie snelle reactie.
Gisteren weer een test gedaan en helaas weer negatief. Ik heb echter nog steeds de symptonen en al een bol buikje (of heb ik soms teveel gegeten?). Is het mogelijk dat door het pilgebruik de menstruatie blijft?
Of zou dit dan ook aan het eind van de periode moeten uitblijven?
Groetjes Carolien
Titel: valkuil zwangerschapstest
Berichtnummer: F01738-5
Datum: 17 april 1998
Hallo carolien,
Er is een interssante valkuil aan de zwangerschapstest; hij werkt niet meer na 16-20 weken zwangerschap, omdat je placenta dan geen hCG meer maakt (het hormoon dat de zwangerschapstest meet). De test is dan, zoals het heet, vals-negatief.
Wat zegt je huisarts?
martijn
Titel: Carolien
Berichtnummer: F01738-6
Datum: 18 april 1998
Hoi Carolien,
Het kan inderdaad dat bij pilgebruik een bloeding wegblijft. Gebeurt niet veel, maar kan wel. Bij mij komt de bloeding wel eens veel te laat, dus was ik eigenlijk dan ook 'over tijd'. Vooral met spanningen is het bingo! Vreemd eigenlijk, maar het gebeurt wel.
Als je je onzeker hier over blijft voelen, ga je toch langs de huisarts lijkt me? Wel vreemd dat je een bol buikje krijgt, maar dat kan misschien ook zo lijken??
Erika
|