Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Stoppen met de pil


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Stoppen met de pil
Berichtnummer: F01766
Datum: 16 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Sinds 2 weken ben ik na een behoorlijk aantal jaren gestopt met de pil "Diane-35", in de hoop eens zwanger te worden. Ik hoor nu allerlei tegenstrijdige berichten: de een zegt dat het nog wel een tijdje duurt voordat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn verdwenen voor je zwanger zou kunnen worden, en de ander zegt dat je juist heel snel zwanger kunt zijn.
Wie weet hier het juiste antwoord op ?
Sandra Brouwer-Brens


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: erg vruchtbaar
Berichtnummer: F01766-1
Datum: 17 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoe het met de Diane pil zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als je zwanger wordt vlak nadat je gestopt bent met de pil, er een verhoogde kans is op een meerling.

Nu zal dat waarschijnlijk niet voor alle soorten pil gelden, maar het is maar een weetje.

Erika


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: gelezen
Berichtnummer: F01766-2
Datum: 17 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Sandra,

Ik heb eens gelezen, dat de kans op een zwangerschap in allereerste maand na het stoppen met de pil statistisch gezien juist heel hoog is! De reden hiervan weet ik echter niet meer.
Spannend hoor! Succes!

Ellen


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Alles kan
Berichtnummer: F01766-3
Datum: 17 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi sanne,

het enig mogelijke antwoord is; onvoorspelbaar.
Je kunt (maar dat is niet zeker) HEEL snel zwanger zijn na het stoppen met de pil; bij ons was het binnen 2 weken gebeurd. Maar het kan ook 6-12 maanden duren. Pas na 12 maanden proberen zonder zwanger worden heeft een bezoek aan de huisarts voor vruchtbaarheidsonderzoek zin.

martijn


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: het juiste antwoord niet, maar....
Berichtnummer: F01766-4
Datum: 17 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Sandra,

Het juiste antwoord weet ik niet, maar wat ik wel weet: Ik ben ook na 10 jaar gestopt met de pil (een vergelijkbare), en ik had het aan de dokter gevraagd. Die zei: Wacht 1 cyclus af, en daarna kun je gewoon proberen zwanger te worden. Ik heb inderdaad 1 cyclus afgewacht, en vervolgens hebben we NIET bewust geprobeerd zwanger te worden (met condoom gevreeën) en toch was ik meteen zwanger (die ene keer dat we even...?).
Dus als je een beetje op mij lijkt ben je (sorry voor de platte uitdrukking) zo vruchtbaar als een konijn!

Groetjes, Sjoukje


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: RE; STOPPEN MET DE PIL
Berichtnummer: F01766-5
Datum: 17 april 1998
Afzender: (naam en e-adres bij redactie bekend)

Hoi Sandra,

Ik heb precies dezelfde pil jarenlang geslikt (Diane35) en ben voor ik wilde stoppen eerst even naar de huisarts gegaan met dezelfde vraag als jij.
Deze vertelde me dat het het beste is als je 1 maand je normale menstruatie afwacht en dat daarna alle hormonen uit je lijf zijn. Het zou echter wel langer kunnen duren voor je je eerste normale menstruatie krijgt. Bij mij was dat echter precies na 4 weken.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groetjes
Lisa


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: voor Sandra
Berichtnummer: F01766-6
Datum: 19 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Sandra,

Een paar jaar geleden was ik al eens gestopt met de pil vanwege hoofdpijnklachten en toen duurde het een jaar voordat ik weer menstrueerde. Afgelopen 1 december ben ik weer gestopt met de pil na een gebruik van 8 maanden en pas in maart kreeg ik weer mijn eerste menstruatie.
Zoals uit de eerdere reacties blijkt, is het geoon heel verschillend. Op het moment heb ik zoiets van: raak ik zwanger dan is het enorm welkom en anders wachten we het gewoon nog even af.

Veel succes.

Groetjes van Annemiek


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken??
Berichtnummer: F01766-7
Datum: 23 april 1998
Afzender: ingrid (e-adres bij redactie bekend)

Ik ben sinds oktober 1997 gestopt met de pil maar tot op heden ben ik helaas nog steeds niet zwanger.

Ik weet wanneer ik mijn eisprong heb, dus dan doen we "het" natuurlijk met enige regelmaat, maar het lukt maar steeds niet!!

Ik begin me toch aardig zorgen te maken. Je hoort wel vaker dat het langer duurt maar iedereen om mij heen raakt zwanger als ze er maar aan denken en dan ga je op een gegeven moment toch wel een beetje aan jezelf twijfelen!!

Wanneer is het "tijd" om je zorgen te maken??
Wie heeft hier nog meer last van??
Wie kan mij enige tips geven??
Wie kan mij uit dit dalletje helpen??

Alvast bedankt


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: misschien helpt dit?
Berichtnummer: F01766-8
Datum: 24 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Ingrid,

Ikzelf ben vorig jaar augustus gestopt met de pil. Begin dit jaar had ik de moed ook enigzins opgegeven en heb ik op deze pagina (anoniem) mijn hart gelucht. Wat schetste dan ook mijn verbazing, enkele weken daarna was ik toch ineens in verwachting. Inmiddels ben ik 15 weken zwanger.....

Ook wij deden "het" met grote regelmaat, maar kennelijk toch ook weer niet op "het juiste moment". Ik heb, mede naar aanleiding van wat ik op deze pagina heb gelezen, opgelet dat we "het" de week voor de eisprong deden, en kort daarop dus met het eerder vermelde resultaat.

Ik kan je niet zeggen of je je wel of niet zorgen moet maken, bij ons ging het dus ineens wel.....

Ik hoop dat je je toch een beetje gerustgesteld voelt, wellicht dat het van je afschrijven ook al een beetje heeft gescheeld....

Succes, en hopelijk heb je snel goed nieuws....

Barbara


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: gemiddeld een jaar!
Berichtnummer: F01766-9
Datum: 25 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi Ingrid,
Echt zorgen zou ik me nog niet gaan maken, tenzij je denkt dat er serieus iets "mis" is (onregelmatige cyclus of iets dergelijks..)Gemiddeld schijnt het een jaar te duren eer een vrouw zwanger wordt...en vergeet niet dat je in een jaar ook wel eens maanden hebt dat het er niet van komt op de juiste dagen te vrijen (vakantie, griepje) Waar ik je wel gelijk in moet geven is dat het lijkt of heel de wereld zwanger is, maar dat ligt natuurlijk weer aan de leeftijd waarin we zitten..
Uit de dip kan ik je niet halen , maar ik zou proberen er het volgende half jaar nog niet te veel over te tobben ..en dan ga je toch stiekum wat eerder naar de dokter, als je dat gerust stelt, dat snapt zo'n man best! (heb ik ook gedaan!) sterkte,
esther


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Laat je verrassen.
Berichtnummer: F01766-A
Datum: 8 mei 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Ik was, na 13 jaar de pil te hebben geslikt, binnen 2 weken zwanger.
In mijn directe omgeving bleken de meeste van mijn leeftijdsgenoten ( 28 jaar ) binnen 3 maanden na te zijn gestopt, zwanger te zijn.

Ik zou er niet te gefixeerd op zijn als ik jou was, lekker relaxed aan de slag (!) en laat je verrassen.
Dit houdt de spanning erin.

Ik wens je een (voor)spoedige zwangerschap toe.
thea van Kints


Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Mijn ervaring
Berichtnummer: F01766-B
Datum: 14 mei 1998
Afzender: j. (e-adres bij redactie bekend)

Sandra,

Ik hoor ook allerlei tegenstrijdige berichten, ik ga ervan uit dat het gewoon bij iedereen heel verschillend is, daarom kan ik je alleen mijn ervaring vertellen. In december ben ik na 10 jaar gestopt met de pil Mercilon (een hele lichte variant). Ik ben vanaf dat moment begonnen met temperaturen om te kijken of ik een eisprong heb. Pas in april (de 5e cyclus na de pil) ondekte ik zowel op de temperatuurcurve als op een urine-test-staafje mijn allereerste eisprong. Nu ben ik bijna 6 weken zwanger. Het was dus eigenlijk de allereerste keer raak, want ik weet zeker dat dit gewoon pas mijn eerste ei-sprong was. Bij mij heeft het opgang komen van de eisprong na de pil gewoon een paar maanden geduurd.

Als je zeker wilt weten of je al een eisprong hebt, kun je net als ik temperaturen en/of urine-test-staafjes gebruiken.

Succes

J.