|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Tips tegen brandend maagzuur
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Tips tegen brandend maagzuur
Berichtnummer: F01820
Datum: 28 april 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben nu 24 weken zwanger en heb vooral 's nachts erg veel last van brandend maagzuur, m'n hele slokdarm van m'n maag tot aan m'n keel staat in brand en dat bezord mij slapenloze nachten, ik heb al geprobeerd om het tegen te gaan met melk en droge beschuiten maar dat helpt niet echt.
Heeft er iemand voor mij wat nuttige tips hiervoor?
Groetjes Conny
Titel: tip(je)
Berichtnummer: F01820-1
Datum: 3 mei 1998
Hallo Conny,
Als je melk al geprobeerd hebt (bij mij werkte het wel) dan kun je alleen nog proberen het hoofdeind van je bed hoger te zetten, maar dan moet je wel een bedbodem hebben waar dat kan. De maaginhoud blijft dan wat meer in je maag dan dat je plat ligt.....
En anders zou je het aan je verloskundige kunnen vragen )of aan de huisarts, die kunnen misschien iets zuurbindends voorschrijven dat geen invloed heeft op je baby.
Groetjes
Naomi
Titel: regla ph
Berichtnummer: F01820-2
Datum: 4 mei 1998
Mijn verloskundige adviseerde regla ph te halen bij de apotheek. Dat kan geen kwaad en helpt bij mij onmiddellijk. De smaak valt ook enigszins mee.
Sterkte, Manon
Titel: Biergist
Berichtnummer: F01820-3
Datum: 4 mei 1998
Hoi!!!
Bij mij hielpen de biergistpillen van de Hema erg goed, in combinatie met Urticalcin van Dr A. Vogel. 's avonds en 's ochtends slikken. Kijk ook bij het Archief, er staat al vrij veel info over.
Sterkte!
Titel: Pepermunt en vanille-vla
Berichtnummer: F01820-4
Datum: 5 mei 1998
Hoi Conny,
Jouw probleempje is mij bekend, ik had er bij beide zwangerschappen veel last van.
Wat ik deed was minder koffie drinken, want daarvan kreeg ik snel last van maagzuur.
Daarnaast had ik altijd pepermuntjes bij de hand en op het nachtkastje.
En een tip van de verloskundige was vanille-vla. Werkt ook goed!
In bed kun je er beter voor zorgen dat je een extra kussen onder je hoofd legt.
Succes en nog een fijne zwangerschap!
Groetjes, Ike
Titel: Kauwgom
Berichtnummer: F01820-5
Datum: 5 mei 1998
Beste Conny,
Mijn verloskundige adviseerde Luvos. ik geloof dat het homeopatisch is, in ieder geval een onschuldig middeltje. Ik heb het niet geprobeerd, omdat ik er maar even last van had. Vooral in de laatste weken, maar de baby kwam 10 dagen te voeg...
Overdag kauwde ik veel op kauwgom en dat hielp bij mij wel.
Sukses ermee.
Groeten, Iris
Titel: Gaviscon
Berichtnummer: F01820-6
Datum: 7 mei 1998
Hoi,
Gaviscon helpt heel goed en is erg veilig het is gemaakt van zeewier dus plantaardig.
Je hebt er drankjes van met anijs smaak en die werkt erg snel. Je hebt ook zuigtabletten met citroensmaak (mij voorkeur) dit is een milde oplossing van het probleem en je hebt ook nog gewone tabletten die wat sterker werken.
Succes en het helpt echt.
Joyce
Titel: reactie
Berichtnummer: F01820-7
Datum: 14 mei 1998
Bedankt allemaal voor jullie tips.
Ik eet nu overdag de hele dag kauwgom, daarmee hou ik het maagzuur wel een beetje binnen de perken,maar toen ik op controle was bij de huisarts heb ik toch iets voor de nacht gevraagd want 's nachts hield ik het niet uit.
Ik heb Antagel gekregen, dat is een drankje dat naar pepermunt smaakt en dat helpt wel redelijk.
Groetjes Conny
Titel: Ook Regla Ph.
Berichtnummer: F01820-8
Datum: 14 mei 1998
Mijn verloskundige adviseerde mij om Regla Ph te gebruiken in emulsie-vorm. Dit heeft werkelijk een heel snel resultaat en kan verder geen kwaad bij de baby. Veel succes ermee en remember: na de bevalling is het over !!!!
Groetjes Marleen (33 weken zwanger van nr. 2)
Titel: Ultacit
Berichtnummer: F01820-9
Datum: 18 mei 1998
Aaaaaargh, als ik daar weer aan denk...
In het forum-archief vind je mijn noodkreet uit 1996. Ik gebruikte toen Regla Ph en Maalox, en blanke vla (neutraler dan vanillevla, verveelt minder snel) en slokjes melk. Maar al die dingen werkten hooguit een paar minuten. Ze waren geschikt om me eventjes beter te voelen, maar losten het probleem niet op. Bovendien las ik dat in Regla Ph en Maalox magnesium zit, en teveel gebruik van magnesium kan kalktekort opleveren. En ik gebruikte wel zoveel Maaloxjes dat het me niet gezond leek voor m'n ongeboren kind.
Uiteindelijk ben ik ermee naar de huisarts gestapt, en zij zei dat bovenstaande middeltjes de vicieuze cirkel in stand houden. Je gaat steeds meer maagzuur produceren. Ze schreef Ulacit voor. Ik was toen inmiddels 37 weken zwanger. Het hielp redelijk. Maar de nog bijna volle doos ligt hier voor me, want mijn zoon werd gelukkig 1 1/2 week voor de uitgerekende datum geboren, wat een opluchting. Toen hij uit me floepte was ik natuurlijk totaal overweldigd door het grote wonder, maar een ander groot wonder viel me zelfs in die omstandigheden op: het maagzuur zakte onmiddellijk naar beneden, en daar zit het nu al 58 weken.
Janneke, moeder van Jan, ruim 1 jaar.
|