|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Clear plan
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Clear plan
Berichtnummer: F01860
Datum: 7 mei 1998
Afzender: (naam en e-adres bij redactie bekend)
Sinds deze maand (cyclus) gebruik ik naast het temperaturen ook Clear plan en elke ochtend zag ik of een heel wazig (te weinig volgens de gebruiksaanwijzing) streepje of helemaal niets. Dus ik dacht na 6 staafjes (2de verpakking), die eisprong heb ik dus wel degelijk NIET en ja hoor de volgende ochtend stijgt mijn temperatuur ontzettend (van 36.7 naar 37.3).
De temperatuur zakte vanochtend wel weer naar 37.0, misschien dat iemand mij kan zeggen wat dit kan betekenen (wel/geen eisprong).
Maar stel dat ik dus wel een eisprong heb gehad, hoe kan het dan dat Clear plan bij mij niet werkt.
Als mijn LH niet stijgt (niet voldoende), zegt dit dan ook iets over het wel of niet zwanger raken (ondanks de eisprong)??????
Ik hoop dat iemand mij iets meer duidelijkheid kan geven.
Bedankt en groetjes,
Titel: clearplan
Berichtnummer: F01860-1
Datum: 11 mei 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik gebruik ook al enige tijd clearplan. Bij mij werkt het wel maar het is even wennen hoe je de strips moet "lezen". Belangrijk is dat je altijd ochtendurine gebruikt en het staafje voldoende nat maakt. Het onderste streepje moet donkerder of gelijkaan het bovenste streepje zijn. En dat valt soms moeilijk af te lezen. Ik heb voordat ik voor de eerste keer zwanger werd daar veel moeite mee gehad. Ook is mij gebleken dat het de ene keer duidelijker is dan de andere keer. Maar bij mij betekende een temperatuursverhoging wel altijd een eisprong. Dus ik denk wel dat je een eisprong hebt gehad. Omdat ik ook moeite had met het gebruik van Clearplan ben ik Persona gaan gebruiken. De aanschaf van de monitor is wat duur maar per maand ben je uiteindelijk godkoper uit. Het voordeel hiervan is dat je niet zelf die lijntjes hoeft te bekijken maar dat doet dat computertje voor je. Na een aantal maanden dit systeem gebruikt te hebben kan ik je vertellen dat het bij mij tot nu toe altijd heeft aangegeven wanneer de eisprong zou komen en het was nog juist ook.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.
Groetjes
Anita
Titel: Clear Plan
Berichtnummer: F01860-2
Datum: 31 mei 1998
Afzender: (naam en e-adres bij redactie bekend)
Hoi Anita,
Bedankt voor je reaktie.
Ik heb er ook al aan gedacht om Persona te kopen maar ik heb weer gehoord dat je hiervoor een regelmatige cyclus moet hebben en bij mij varieert het nog al eens (van 24 - 28 dagen). Ik ben nu dus weer met Clear Plan bezig en tot nu toe (dag 12) nog steeds niets te zien. Mijn temp. grafiek is echt identiek (alleen alles 0,1 gr. lager) aan de vorige maand dus dan komt de stijging dag 14 dus moeten de staafjes dag 12/13 gaan werken (wat de vorige maand dus niet gebeurde), dus ik vestig nu al mijn hoop op morgen en anders weet ik het ook niet meer -> geen eisprong!!??
Afwachten dus maar weer en proberen (wat moeilijk is) positief te blijven.
Groetjes!!!
Titel: clearplan
Berichtnummer: F01860-3
Datum: 8 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Alhoewel ik er zeker van ben dat ik een eisprong heb (via bloedtesten) heb ik dat bij clearplan nog nooit kunnen ontdekken. Dus misschien werkt het gewoon niet bij iedereen even goed en kan je beter iets anders zoeken (zeker ivm de kosten).
Groet,
Inge
|