|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Aften
Onderdeel: Algemeen
Titel: aften
Berichtnummer: F01864
Datum: 7 mei 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Mijn zoon van 1 jaar heeft momenteel aften in zijn mondje, waar hij erg veel last van heeft bij het eten.
Weet iemand waar ze vandaan komen en wat je kunt doen om de pijn te verlichten. Ik heb reeds van de huisarts een 'verdovend' middeltje gekregen, maar het helpt niet afdoende.
Silvia
Titel: re: Aften
Berichtnummer: F01864-1
Datum: 8 mei 1998
Hoi,
Ik heb zelf ook altijd veel last van aften en ik weet hoe pijlijk ze kunnen zijn. Waar aften vandaan komen is onbekend, de een zegt vitamine C gebrek en volgens de ander is het een bacterie (die de een wel bij zich daagt en de ander niet...). Helaas heb ik niks gevonden wat echt helpt... Piralvex (of hoe je dat ook schrijft) is een ontsmettend middel dat je met een kwastje op de aft moet aanbrengen, maar ik weet niet of dit ook geschikt is voor kinderen (het bijt namnlijk verschrikkelijk..) waardoor de aft eerder zou moeten verdwijnen. Waar ik zelf ook baat bij heb, en misschien is het alleen maar psychisch: zuigsnoepjes... Hoe harder (en langer) ik erop moet zuigen, hoe beter.
Als jij iets anders tegenkomt dat goed werkt zou ik dat graag horen...
Groetjes,
Marjolijn
Titel: tip
Berichtnummer: F01864-2
Hoi, Silvia,
Al vanaf jonge leeftijd af heb ik ook veel last gehad van aften, vooral na het eten van citrusvruchten en tomaten.
Er is denk ik op zo'n jonge leeftijd als die van jou kleintje niet zo heel veel tegen te beginnen, zelf kon ik er vroeger ook niet veel tegen doen.
Toen ik wat ouder werd ben ik door een toeval begonnen met het poetsen met parodontax tandpasta. Sindsdien echt zelden (1x per jaar) nog last van aften. Als ik ze dan toch nog heb smeer ik er puur parodontax op. Zo over!
Het is erg zoute tandpasta en ik denk dat het nog niet door jouw ukkie gebruikt kan worden. Misschien kun je het wel wat verdunnen ofzo. Ik hoop dat je toch nog iets met deze tip kunt doen.
Veel succes!
Anke
Titel: vervelend
Berichtnummer: F01864-3
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie] [adres bekend bij de redactie]
Ik heb altijd geleerd dat je aften krijgt van te weinig vitamine C, en van stress.
Er schijnt een homeopatisch middeltje goed te helpen, ik weet alleen niet hoe het heet (Molkosan of eachniforce, dacht ik, maar ik weet het niet zeker).
Ik zou daar even zelf informatie over halen.
Succes.
Lisette
Titel: Echinaforce
Berichtnummer: F01864-4
Datum: 9 mei 1998
hoi,
Wat vervelend voor je zoontje dat hij zo'n last heeft van aften. Ik gebruik altijd Echinaforce van Vogel, bij mij helpt het perfect, het verdoofd meteen een beetje, het is homeopatisch en veilig om in te slikken. Mijn aften zijn altijd binnen een dag of 3,4 weg en blijven vervolgens ook een lange tijd weg. Ik weet alleen niet of het ook geschikt is voor kleine kinderen, maar dat zou je na kunnen vragen. Het is te koop bij de meeste drogisterijen en apotheken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,en dat
je zoontje er gauw vanaf is, ik weet
hoe pijnlijk aften zijn.
Groetjes,
Kayley
|