|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Licht bloedverlies tijdens zwangerschap
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: licht bloedverlies tijdens zwangerschap
Berichtnummer: F01934
Datum: 18 mei 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Hallo,
Momenteel ben ik ruim 11 weken zwanger. Sinds gisteren heb ik last van licht bloedverlies (slijm met bloedsliertjes). Voel me overigens nog wel zwanger. (blijf last houden van mijn borsten). Wel ben ik veel minder moe (maar dat schijnt normaal te zijn aan het einde van de derde maand). Is dit het begin van een miskraam of is dit onschuldig. Over 2 weken kan ik terecht bij de gyneacoloog. Kan het kwaad als ik zo lang wacht? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
jacqueline
Titel: Afwachten
Berichtnummer: F01934-1
Datum: 19 mei 1998
Helaas kun je niets anders doen dan afwachten. In het ergste geval is het een beginnnende miskraam en dan kunnen ze in het ziekenhuis toch nog niets doen.
Maar je hoeft je niet ongerust te maken, het kan heel onschuldig zijn, en ga daar voorlopig maar vanuit. Het gebeurd heel veel vrouwen dat ze bloedverlies hebben, en zolang het niet gepaard gaat met erge krampen zou ik rustig die 2 weken afwachten....
Erika
Titel: vraag echo
Berichtnummer: F01934-2
Datum: 19 mei 1998
Beste Jacqueline,
Twee weken wachten is wel erg lang. Bloedverlies hoeft niet altijd te betekenen dat je een miskraam hebt. Het kan ook geen kwaad zo lang te wachten. Ik denk dt de onzekerheid erger is. Bel gewoon rechtstreeks met een ziekenhuis en kijk of ze een plekje hebben voor een echo dan kunnen ze zien of het hartje nog klopt. Neem anders kontakt op met de verloskundige. Ik verloor in de tiende week plotseling bloed. Wij hebben toen het ziekenhuis hier in de buurt gebeld en konden gelukkig meteen dezelfde dag terecht. Helaas had ik een miskraam. Maar een positieve kant was dat ik wel direkt zekerheid had.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop natuurlijk dat de bloedingen niets te betekenen hebben. Laat nog even wat van je horen als je meer weet.
Groetjes,
Anita
Titel: niet te gauw zorgen maken
Berichtnummer: F01934-3
Datum: 25 mei 1998
Hoi !
Ten eerste moet ik zeggen dat ik me heel goed kan voorstellen dat je je zorgen maakt, waarom stuurt je huis arts je niet naar het ziekenhuis voor een echo?
Zelf heb ik twee dochters, alle twee keer bloedverlies, alle twee keer door de huisarts naar het ziekenhuis door verwezen, de huisarts heeft zelfs gebeld naar het ziekenhuis waar ik bij zat! een keer met elf weken en een keer met zes weken.
Maar alles is goed gegaan, zolang je geen krampen krijgt, en de bloeding erger wordt, zou ik me niet te veel zorgen maken, veel succes!!! angela
Titel: mijn ervaring
Berichtnummer: F01934-4
Datum: 3 juni 1998
Jacqueline,
Net als jij had ik in de 11e week bloedverlies.
De verloskundige zei dat ik me rustig moest houden en af moest wachten.
Ik heb de dag daarop zelf naar het ziekenhuis gebeld en kon na twee dagen terecht voor een echo.
Alles bleek goed. Ik had een gevoeloge baarmoedermond, die snel bloedde: makkelijk gerust te stellen. En dan weet ik het meteen voor de volgende keer.
Hopelijk loopt het bij jou ook goed af, Ria
Titel: helaas een miskraam
Berichtnummer: F01934-5
Datum: 3 juni 1998
Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor jullie reacties. Helaas is het niet goed gegaan. In de twaalfde week ben door mijn huisarts doorgestuurd voor een echo. Op de echo was een leeg vruchtzakje te zien. Waarschijnlijk is het de 6e /8e week misgegaan. In de dertiende week nog steeds lichte bloedingenm wel krampen in mijn buik. Gisteren heb ik een curretage ondergaan. Gelukkig viel de ingreep me mee en werd ik goed opgevangen in het ziekenhuis.
jacqueline
Titel: sneu voor je
Berichtnummer: F01934-6
Datum: 4 juni 1998
Hoi,
Ik wilde je laten weten dat ik het heel erg jammer voor je vind, hoe gaat het nu met je ? kun je je gevoelens een beetje kwijt aan je omgeving ? ik hoop het voor je , dan kun je zoiets ingrijpends toch beter verwerken.
Ik hoop dat de gedachten dat wij aan je denken je een beetje zal helpen. angela
Titel: Sterkte
Berichtnummer: F01934-7
Datum: 4 juni 1998
Hoi,
Ik wilde graag veel sterkte toewensen in de komende weken, want naast hartverwarmende reakties , krijg je ook de meest onplezierige reakties. Zoals "wees blij dat het nu gebeurt en niet later in de zwangerschap". Deze en soortgelijke reakties kregen mijn vrouw en ik ook te horen, nadat bij een echo in de 13e week bleek dat het vruchtje al ca. 3/4 weken niet meer leefde en ze de volgende dag gecurreteerd zou worden. Maar ga er wel vanuit dat ze het niet kwaad bedoelen en slechts tot troost willen zijn. Sterkte en groeten.
Dennis
|