logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Bekkeninstabiliteit: ik dacht dat ik er vanaf was

Onderdeel: Algemeen
Titel: Bekkeninstabiliteit: ik dacht dat ik er vanaf was
Berichtnummer: F01953
Datum: 21 mei 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo allemaal

Ik moet even mijn ei kwijt.

Een jaar geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. Tijdens de zwangerschap kreeg ik last van b.i.
Nu dus, al met al, al anderhalf jaar de pineut.

Vanaf ongeveer 10 maanden na de bevalling ging het erg goed met mij. Enkele aanpassingen daargelaten kon ik wel stellen dat het bekken probleem wel tot het verleden ging behoren.

Maar nu!!: sinds een week of twee weer last, de laatste dagen heftig. Wat een tegenvaller. Ik ben altijd erg positief ingesteld geweest, maar nu zit ik toch wel in een dip.

Ik hoop dat ik er weer wat boven op kom. Ik heb nog wel wat wensen: een keertje fietsen met mijn kleintje bijvoorbeeld; ik had me er op ingesteld dat dat binnenkort wel zou kunnen. Niet dus.

Zo, ik ben mijn ei een beetje kwijt.

Zijn er mensen met ervaring in deze?

Anke Mulder

Titel: is het wel b.i dan!?
Berichtnummer: F01953-1
Datum: 22 mei 1998

Hoi Anke!

Mankeert je niet iets anders!? Ik weet niet wat je hoofdklachten zijn, maar er kan ook iets anders in je wervels niet goed zijn. Ga svp naar een goede fysioth. en laat haar/hem het testen! En voor de rest je leefregels in de gaten houden!

Sterkte!

HM

Titel: VOOR ANKE
Berichtnummer: F01953-2
Datum: 23 mei 1998

Hoi Anke,

Wat jij nu hebt is waarschijnlijk een terugslag,dat heb ik namelijk ook gehad.Mijn dochter is van maart '96 en vanaf het begin van de zwangerschap had ik last van b.i.
Op het eind van de zwangerschap liep ik met krukken en na de bevalling heb ik 6 weken in een rolstoel gezeten.
Daarna met een looprekje en met krukken en met fysiotherapie er weer aardig bovenop gekomen, niet perfect maar het ging wel,als ik maar niet te veel deed en luisterde naar mijn lichaam.In januari '97 ben ik weer aan de pil gegaan en vanaf toen ging het weer slechter.
Zelf denk ik dus dat de pil er mee te maken heeft gehad en ook het feit dat mijn dochter zwaarder werd waardoor je toch heel vaak te veel doet en te zwaar tilt.
De huisarts vond dat het vanzelf wel over zou gaan als ik maar rustig aan zou doen maar dat is ook weer onzin.
Hij vond het ook niet nodig om me weer fysiotherapie te laten volgen,toen ben ik dus overgestapt naar een andere huisarts en die stuurde me dus wel door.De fysiotherapeute waar ik toen kwam had erg veel ervaring met b.i., en van haar kreeg ik spierversterkende oefeningen afkomstig uit Rotterdam (spine&Joint centre) In nov.'97 ben ik begonnen met fitness om het 'spiercorset' sterker te maken.We zijn nu een half jaar verder en het heeft echt geholpen, ik kan echt voelen dat ik sterker ben geworden en ik kan weer veel meer dan de afgelopen 2.5 jaar.Over een volgend kindje praten we nog maar niet,dan moet mijn dochter eerst maar eens naar school zijn dan zien we wel weer verder.
Dit was mijn ervaring ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ga in ieder geval op zoek naar iemand die je klachten serieus neemt,anders heb je er nog niet veel aan.
Sterkte ermee,

Groetjes van Anja

Titel: vraag aan Anja over fitness
Berichtnummer: F01953-3
Datum: 25 mei 1998

Hai Anja,

Ik heb ook wat last van bekkeninstabiliteit, in lichte mate. Ik zou graag willen sporten, maar ik durf niet zo goed, omdat de klachten in het verleden daar erger van werden. Het lijkt me heel goed om het spiercorset te verstevigen. Mijn vraag is daarom waar je dat doet, is dat op een gewone sportschool, en hoe weet je dat de oefeningen verantwoord zijn? Moet ik zoeken naar een bepaald soort fitness instructeur? Ik hoop dat je over kunt geven.

groetjes Nicole

Titel: Voor NicoleH
Berichtnummer: F01953-4
Datum: 29 mei 1998

Hoi Nicole,

Ik ben via mijn fysiotherapeute naar de sportschool gegaan,een gewone sportschool dus.Daar heb ik samen met de trainer een schema opgesteld,dat weer overlegd met de fysiotherapeute,want sommige dingen mag je dus niet doen.Nu bepaal ik het zelf een beetje,hoe zwaar ik kan trainen.Als ik geen pijn voel tijdens of na de oefening dan is het goed,dat leer je dus vanzelf.
Anders moet je eerst even informeren bij een sportschool in de buurt,of ze hier ervaring mee hebben.Bepaalde oefeningen mag je echt niet doen dus ze moeten er wel verstand van hebben,anders ga je eerder achteruit als vooruit.Het helpt echt!!!!

Sterkte ermee, groetjes van Anja

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003