logo Ouders Online

home forum chat thema-pagina's vraagbaken video koopjeskelder surf-tips snuffelgids service colofon

Magazine - redactionele artikelen
 Vóór de geboorte
 Bevalling
 Baby-tijd
 Peutertijd
 Kleutertijd
 Schooltijd
 Algemeen
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.

Buikkrampen...

Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Buikkrampen...
Berichtnummer: F01964
Datum: 23 mei 1998
Afzender: (naam en e-adres bij redactie bekend)

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen;

Ik heb een aantal dagen geleden mijn ei-sprong gehad en heb sindsdien regelmatige (menstruatieachtige) krampen. Soms zo erg dat het net lijkt alsof ik ongesteld moet worden maar dat duurt nog zo'n dag of 10 als het goed is (ik heb een zeer regelmatige cyclus).

Zou het zo kunnen zijn dat ik misschien zwanger ben?
Is dit een herkenbaar verschijnsel voor andere vrouwen?
Zou je zo gauw al iets aan je lijf kunnen voelen of is dit waarschijnlijk gewoon iets anders ?
Ik heb verder geen last van mijn borsten en/of misselijkheid. Ben wel moe maar dat ben ik wel vaker...

Alvast heel erg bedankt voor jullie reakties!

Groetjes
Anoniem

Titel: ook gehad
Berichtnummer: F01964-1
Datum: 24 mei 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi anoniem!

ik ben nu bijna tien weken zwanger en wat ik van jou hoor is heel herkenbaar. Vlak na mijn eisprong kreeg ik ook zo'n ongesteldheidsgevoel, maar daar besteedde ik niet zo'n aandaacht aan. vlak voordat ik ongesteld had moeten worden, verloor ik wat bloed en ik dacht dat het het begin van mijn menstruatie was, ook doordat ik buikkrampen had. Maar ongesteld werd ik dus niet!!
Toen ik de test deed, bleek dus inderdaad dat ik zwanger was!!!
Het zou dus best kunnen dat het bij jou ook het geval is, maar ik dank dat je nog een paar dagen geduld moet hebben voor je het zeker weet.
Sterkte ermee, ik hoop dat het positief voor je uitvalt!
Alita

Titel: aan Alita
Berichtnummer: F01964-2
Datum: 25 mei 1998

Hoi Alita,

Bedankt voor je reaktie, ik heb nog een vraagje aan je (als ik zo vrij mag zijn...?) Wanneer heb jij de test gedaan? Ik bedoel als je wel bloed verloor, wanneer dacht je dat je misschien wel zwanger zou kunnen zijn??
Had je verder ook geen last van misselijkheid en/of pijn aan je borsten?

Alvast bedankt voor je reaktie en succes met je zwangerschap !!

Groetjes
Anoniempje

Titel: Heb ik ook !!
Berichtnummer: F01964-3
Datum: 26 mei 1998

Hoi anoniempje,

Al sinds 4 mei 1997 proberen wij zwanger te raken.
Eind februari dit jaar was het zover, zij het niet dat dit geluk werd verbroken door een miskraam.
Nu ben ik inmiddels al weer 2 keer ongesteld geweest en om op jouw vraag terug te komen, dit keer voelde ik 's morgens m'n maandelijkse ovulatiepijn en op het eind van de dag begon al de 'menstruatiepijn'. Ook ik vond dit vreemd en hoop op een klein wondertje. Van mijn vorige zwangerschap herinner ik mij dat ik op de 4e dag na de eisprong een soort menstruatiepijn voelde.
Zullen we samen hopen? Ik zou eigenlijk 19 juni ongesteld moeten worden. Ik hoop dus van niet.
Ik wens jullie veel succes en laat nog wat van de horen.

Groetjes 'ook anoniempje'

Titel: voor anoniempje, van Alita
Berichtnummer: F01964-4
Datum: 27 mei 1998

Hoi Anoniempje!
Hier nog even de reactie op je vragen..
Ik heb de test gedaan twee dagen nadat ik ongesteld had moeten zijn en die test bleek 2x positief te zijn.
Op dat moment had ik al wel last van een beetje een opgezet gevoel aan mijn borsten, maar dat schreef ik eigenlijk toe aan mijn aanstaande menstruatie. Misselijk was ik nog niet, dat is ongeveer twee weken later begonnen (en hoe!!!) Ongeveer een drie dagen voordat ik ongesteld had moetn worden, had ik last van heel licht bloedverlies en ook dit schreef ik toe aan mijn aanstaande menstruatie, ant ik was nog maar pas met de pil gestopt (nog geen twee maanden) dus ik dacht dat het hierdoor wat onregelmatiger kon zijn.
Achteraf gezien zal het een zgn innestelingsbloeding geweest zijn, tja... ik had er niet echt op gerekend dat ik zo snel zwanger zou raken... de test was eiegenlijk meer zoiets van ach,laat ik maar eens kijken! Gek he?
nu achteraf gezien kan ik alle kwalen wel plaatsen, maar op het moment zelf dus niet.
Ik hoop dat je weer wat aan mijn antwoorden hebt en nogmaals: succes ermee!!
Alita

Titel: aan het andere anoniempje..
Berichtnummer: F01964-5
Datum: 27 mei 1998

Hoi Anoniem 2!

Wat een heerlijkheid toch he, dit forum! Je kunt gewoon lekker van je af 'praten' zonder dat iedereen gelijk alles weet.

Ik zal zeker voor je duimen, duim je ook voor ons?

Ik zou aanstaande zondag ongesteld moeten worden en zit nu natuurlijk vreeëeselijk op alles te letten en wordt helemaal niet goed van mezelf.

De buikkrampen heb ik nog steeds maar dat zou natuurlijk inmiddels ook pms kunnen zijn.... ik hoop van niet !

Spannend hoor!

Heel veel succes ook met afwachten en laat je weten hoe het gaat? Ik wel!

Groetjes!
anoniem1

Titel: Aan anoniempje 1
Berichtnummer: F01964-6
Datum: 28 mei 1998
Afzender: (anoniem 2) (naam en e-adres bij redactie bekend)

Titel: Voor Alita van anoniempje
Berichtnummer: F01964-7
Datum: 28 mei 1998

Hoi Alita,

Bedankt voor je reaktie, zeker heb ik er wat aan!

Nou ik hoop dat het mij net zo vergaat als jou!

Aanstaande zondag zou ik ongesteld moeten worden, ben 'altijd' regelmatig (ben pas 3 mnd gestopt met de pil).
Ik zit enorm op mijn lijf te letten en wordt helemaal niet goed van mezelf! Zal blij zijn als het maandag is, heb ik tenminste duidelijkheid...(hoop ik) De krampen heb ik nog steeds (ook in mijn rug nu) en mijn borsten zijn inmiddels op wat opgezet en gevoelig maar dat kan natuurlijk ook PMS zijn...

Succes met jouw zwangerschap !

Duim je ??!!

Groetjes
Anoniempje

Titel: natuurlijk duim ik!
Berichtnummer: F01964-8
Datum: 29 mei 1998

Ha die anoniempje
Natuurlijk duim ik, duim je ook voor mij dat het goed blijft gaan???
Succes, en laat even wat horen als je iets meer weet!

Titel: aan anoniempje 2 !
Berichtnummer: F01964-9
Datum: 29 mei 1998

Hoi anoniempje 2!

Nou ik krijg de indruk dat we allebei op dezelfde manier zitten te stressen... Ik zit de hele dag (op mijn werk) aan niets anders te denken en enorm op mijn lijf te letten en wordt helemaal niet goed van mezelf! Wat kunnen de dagen lang duren dan he??? Ik heb nog steeds af en toe menstruatiekrampen en heel erg last van mijn borsten maar dat kan natuurlijk pms zijn. Ik hoop zo van niet !!

Wij zijn nog niet zo lang bezig hoor, wat dat betreft heb ik (nog) helemaal niks te klagen. Dit is pas mijn 3e cyclus en ben in totaal pas 4 maanden met de pil gestopt.
Ik hoop alleen net zoals heel veel vrouwen dat ik snel zwanger ben en dat het spontaan gaat en ik vind elke maand dat ik ongesteld wordt te veel....

Hoezo is de pijn in je borsten trouwens 'anders' als je zwanger bent dan dat je PMS hebt?

Inderdaad, volgens mijn berekening zou je aanstaande dinsdag ongesteld moeten worden! Kun jij je eisprong voelen? Ik ook af en toe maar niet iedere maand. Maar hoe zit dat dan met jouw cyclus? Heb je een heel vroege ei-sprong of zo?
Spannend voor jou ook hoor! Rot trouwens voor je dat je niet zo goed met je partner kunt praten over dit soort dingen en wat je overkomen is. Daarvoor is dit medium wel zo'n uitkomst!! Denk je dat hij het allemaal maar eng vindt of zo of kan hij zowiezo niet zo makkelijk praten ? Als ik jou was zou ik gewoon op de 3e een test doen, als hij positief is vind je man het vast heel erg leuk, als hij negatief uitvalt (hoop ik niet!) dan hoeft je man niks te weten en probeer je het op de 18e of 19e nogmaals??

Dus ik zondag/maandag in de stress en jij dinsdag/woensdag?? Zou het niet hardstikke leuk zijn als...... Laten we maar niet te veel verheugen, wordt het weer zo'n tegenvaller!

Heel veel sterkte met afwachten enneh schrijf je terug?

Groetjes en nogmaals: keep my fingers crossed !!!

Anoniempje 2

Titel: aan anoniempje 1
Berichtnummer: F01964-A
Datum: 2 juni 1998

Hoi anoniempje 1,

Hoe is het met je. Ik ben zo vreselijk benieuwd? Weet je al iets, en heb je al getest? Vorige week vrijdag kon ik niet meer wachten. Ben tijdens m'n werk naar de apotheek gereden en heb een 'dubbelpak' Clearblue zwangerschapstest gekocht. Toen zat hij in m'n tas. Dit heeft 10 min. geduurd en toen heb ik hem op mijn werk uitgevoerd. Idioot niet! Maar goed, negatief natuurlijk. Maandagochtend heb ik nog een test uitgevoerd, ook deze was negatief. Het is nu dinsdagochtend en ik ben gelukkig nog niet ongesteld. De behoorlijke menstruatiekrampen heb ik overigens niet meer. (Helaas??) Dus ik zal maar gewoon af moeten wachten. Als ik niet ongesteld wordt, heb ik voor mijzelf besloten zaterdag pas weer te testen. Ik heb nl. een vrij regelmatige cyclus (28 dgn) dus dan moet er iets zijn!!
In mijn vorig schrijven heb ik een foutje gemaakt met de maanden. Mijn eisprong komt altijd +/- 14 dagen na de eerste dag van de vorige menstruatie. Mijn menstruatie altijd 14 dagen na de eisprong.
Wat ik bedoel met een ander gevoel in mijn borsten is dat de vorige keer dat ik zwanger was ik mij kan herinneren dat ik bij mij zelf dacht, 'goh begint die pijn nu al, eerder dus. En daarnaast is de pijn bij pms minder hevig, zeker al je een paar dagen verder bent. Als je bijvoorbeeld 's morgens opstaat en je hebt een tijdje op je zij gelegen en gaat dan rechtop staan, moeten ze even weer in de vorm komen, dit doet dus zeer. Tijdens de cyclussen waarbij ik niet zwanger was had ik dat niet. Of ik het nu ook heb? Ik weet het niet meer, volgens mij begin ik me ook dingen te verbeelden of zo.
Ik denk dat ik maar gewoon afwacht. Dat is het beste.

Laat je snel weten of je al getest hebt?

Succes,
Anoniempje 2

Titel: aan anoniempje 2
Berichtnummer: F01964-B
Datum: 3 juni 1998

Hoi Anoniempje 2!

Nou niks dus hoor, ik voel me echt een beetje kl...
vandaag! Zondag, veel krampen maar niet ongesteld.
Maandag, zelfde verhaal, dinsdag zelfde verhaal, dinsdagavond getest: negatief. Dinsdagavond nog een test gehaald voor vanochtend (woensdag dus) wat denkje? Zit ik op het toilet om de test te doen, wordt ik ter plekke ongesteld!!!! Balen dus!! Ik heb giga last van krampen en mijn rug. Veel meer als normaal, ik heb ook een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen maar ben nu dus wel 3 dagen over tijd geweest. wat zou dit nu inhouden? Toch 'zwanger' geweest??
Ik vond het zoooo spannend, 1e keer dat ik uberhaupt over tijd ben geweest, dacht echt dat het nu raak was.... helaas dus niet. Wat is zoiets teleurstellend he???
Ik heb de hele dag zo'n beetje zitten balen op mijn werk, maar ja, wie weet, volgende maand beter...??

Hoe is het met jou vergaan?? Knap hoor, als je tot zaterdag kunt wachten. Ik kan dat echt niet hoor, veels te ongeduldig.

Laat je weten hoe het is afgelopen, ik zal voor je duimen!!!

Succes en veel groetjes,
A1

Titel: aan anoniempje 1
Berichtnummer: F01964-C
Datum: 4 juni 1998
Afzender: janine (anoniem)

Hoi,
Nou, ook ik voel me (niet een beetje) gewoon vreselijk kl...Maandag niets, dinsdag niets, ik werd dus steeds zekerder van mijzelf. Woensdag, om 12.00 uur toch maar even snel een test gehaald. Getest en negatief. Een uur later was ik ongesteld.
Echt gestoord wordt ik ervan.
Ik overweeg toch weer contact te zoeken met een gyn. wellicht een andere want diegene waar ik de eerste keer geweest ben vindt (geloof ik) dat ik me maar wat aanstel en dat ik gewoon geduld moet hebben. Dit heb ik dus niet meer en ik begin steeds meer te ontdekken dat dit verhaal zo langzamerhand mijn hele leven gaat beinvloeden. Ik sta er mee op en ga ermee naar bed. Thuis erover praten doe ik dus ook al niet meer. Hoogstens nog wat vriendinnen maar ook die wil ik er niet steeds mee lastig vallen. Ik hoop dat wij samen via dit forum de frustraties kwijt kunnen.
Heel veel succes de komende maand. Misschien treffen we elkaar dan wel weer.

Groetjes anoniempje 2

Titel: aan anoniempje2
Berichtnummer: F01964-D
Datum: 6 juni 1998

Hoi A2,

Lullig voor je dat het zo gelopen is..! Ik voel met je mee, met mij gaat het inmiddels alweer ietsje beter.
Wie weet is het volgende maand raak....

Heel veel sterkte en we mailen nog wel ok?

Groetjes
A1

Titel: Buikkrampen
Berichtnummer: F01964-E
Datum: 10 juni 1998

Ik heb ook een vraagje ik hoop echt dat iemand mij kan helpen: Een maand geleden ben ik voor de tweede keer geinsimineerd. Ik ben daarna wel weer ongesteld geworden, alleen heb ik nu ontzettend veel last van buikkrampen. Eerst begon het rechts daarna in het midden en nu links. De krampen begonnen toen ik net ongesteld werd. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben? Toen jullie buikkrampen kregen ging het toen ook zo. Ps ik ben niet misselijk en heb ook (nog) geen last van mijn borsten.

Berichtnummer: F01964-F
Datum: 11 juni 1998

Hoi,
Daar ben ik eindelijk weer, ik was zo depressief van alles dat even geen zin had te mailen.
Het is namelijk zo dat ik denk dat ik, i.p.v. ongesteld geworden ben, een vroege miskraam heb gehad. De bloeding leek zoveel op die van de miskraam die ik begin maart dit jaar heb gehad. Wat donkerder en alleen bij het plassen, dus niet, zo als bij een gewone menstruatie, de hele dag door. Het begon ook met bruine afscheiding (volgens de kenners oud bloed) waar in hemelsnaam komt dit vandaan. Hier eindigde het ook weer mee. Ook had ik hevige (menstruatie)pijnen. Zelfs het gebruik van tampons was niet mogelijk want dat deed pijn. Normaal heb ik dat zeker niet in die mate.
Maar goed, weer niets dus en maar weer afwachten tot de volgende mogelijkheid.
Sterkte en, natuurlijk blijven we mailen.

Groetjes Anoniempje 2

Titel: Volverwachting, laat er naar kijken
Berichtnummer: F01964-G
Datum: 11 juni 1998

Lieve Volverwachting.

Ben je voor de inseminatie gestimuleerd met hormonen? In dat geval doe je er verstandig aan om je buikppijn te melden bij je gyn. Het kan goed zijn dat je eierstokken gevoelig zijn van de stimulatie. En dat is voor een gyn zeker het bekijken waard!!

Erika

Titel: aan A2
Berichtnummer: F01964-H
Datum: 12 juni 1998

Hoi A2,

Dus het gaat weer een beetje beter met je? Fijn te horen!
Op naar de volgende cyclus!! Ik ben ook alweer wat optimistischer.

tot binnenkort.

Groetjes
A1

Titel: buikkrampen en zwanger zijn
Berichtnummer: F01964-I
Datum: 14 juni 1998

Hallo allemaal,

Vanaf de dag van de eisprong bleef ik lichte buikkrampen houden en pijn in mijn rug. Gewoon het bekende gevoel van ongesteld worden. Maar normaal gesproken, traden deze verschijnselen pas op een paar dagen voordat ik ongesteld moest worden. Maar dus niet al twee weken eerder!
En wat denk je? Ik ben dus zwanger!! Weliswaar nog heel pril (4 1/2 week) maar het is dus raak!

Nog even anoniem
E.

Titel: aan E
Berichtnummer: F01964-J
Datum: 15 juni 1998

Hoi E,

Van harte gefeliciteerd !! Ik had vorige maand excact hezelfde alleen werd ik na 3 dagen overtijd alsnog ongesteld. Helaas... Maar ik heb hoop, misschien dat het deze cyclus doorzet !

Jij in ieder geval heel veel succes gewenst en nogmaals van harte.

Groetjes

Titel: E., Van Harte !!
Berichtnummer: F01964-K
Datum: 16 juni 1998

lieve E.,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !! Ik heb dit (pijn, gevoel dat je ongesteld moest worden) ook gehad, zelfs op de dag dat ik ongesteld moest worden en ik dacht toen nog; "he, wat jammer alweer mis" maar het was raak...achteraf bleek het, volgens mijn gyn., de innestelling te zijn...

Geniet van je zwangerschap !!

Groetjes, Doreth

Titel: een vraagje...
Berichtnummer: F01964-L
Datum: 18 juni 1998
Afzender: jose (e-adres bij redactie bekend)

Hallo,

Ik las hier wat over innestellingsbloedingen en buikkrampen enz.... Ik heb nu 2x een miskraam gehad, het duurde vrij lang voordat ik de tweede keer zwanger werd. Nu is dat eigenlijk weer het geval...we zijn nu weer een half jaar verder.

Ik heb dit keer ontzettend pijnlijke borsten en sinds vandaag heb ik wat bloedverlies....ik vind dit altijd zo verradelijk. De ene keer ben ik nl. al de 28ste dag ongesteld..dan weer de 30ste...33 dagen is voor mij wel de limiet om het maar zo te zeggen en vandaag is het dus mijn 33ste dag en ja hoor...uitgerekend vandaag wat bloedverlies. Ik baal behoorlijk, ook omdat mijn lichaam 'zwangerschapsverschijnselen' aangeeft. Zo langzamerhand begin ik het vertrouwen weer te verliezen...altijd maar op kraambezoek, kleertjes/kadootjes voor anderen uitzoeken....zal dit ooit voor ons zo zijn???!! Ik weet dat ik niet de enige ben die dit zo voelt, dat maakt het toch een stukje minder erg....toch baal ik vandaag, ook omdat het niet zo heel erg is dat bloedverlies dus denk ik steeds dat er misschien nog wel een klein kansje in zit. De laatste keer dat ik zwanger was, had ik ook last van bloedverlies...niet zo erg en af en toe was het wel rood gekleurd (dus echt bloed, geen oud bloed)...dat hou ik nu dus steeds in mijn achterhoofd, dat het misschien wel weer zo zal gaan....
Hebben jullie dat trouwens ook..echt 'rood' bloedverlies?

Nou... afwachten maar weer.....

Groetjes
Jose

Titel: re; buikkrampen en zwanger zijn , aan "E"
Berichtnummer: F01964-M
Datum: 22 juni 1998

Hoi E!

Ik ben wel erg nieuwschierig want vorige maand heb ik precies hetzelfde gehad als jij!
10 dagen lang af en toe lichte krampen in buik en rug en op de dag dat ik ongesteld moest worden had een zelfs heel veel last van krampen, maar geen menstruatie! Dit ging zo 4 dagen door , dus ik hoopte... maar helaas, na 4 dagen overtijd alsnog menstruatie. Zou ik toch zwanger geweest kunnen zijn ??

Nu heb ik nog 2 vraagjes aan je als ik zo vrij mag zijn.

Had je dit al eerder een keer gehad in een eerdere cyclus bedoel ik ? (die buik en rug pijn bedoel ik dus) En hoe lang zijn jullie al bezig c.q. gestopt met de pil ?

Alvast bedankt voor je reaktie enneh alsnog heel erg van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik hoop dat het voor ons binnenkort ook zo ver is...

Groetjes!
L.

Titel: Echt rood bloed!
Berichtnummer: F01964-N
Datum: 23 juni 1998

Hoi Jose,
ja hoor echt helder rood bloed kan ook. Ik heb heel veel last van bloedverlies gehad. Zo erg dat ik gewoon niet geloofde dat het goed was, ondanks dat de echo's iedere keer het tegendeel bewezen.
Dus rood bloed wil niet meteen zeggen dat het foute boel is. Succes, en laat even weten hoe het gaat.

Irma.

Titel: Aan Irma
Berichtnummer: F01964-O
Datum: 24 juni 1998
Afzender: jose (e-adres bij redactie bekend)

Hallo Irma,

Ik durf het woord niet uit te spreken, maar de test die ik heb gedaan gaf wel twee streepjes aan!!! Ik heb inmiddels een afspraak bij de gynacoloog gemaakt en daar kan ik over goed twee weken terecht. Ik vind het allemaal doodeng aan de ene kant, maar aan de andere kant is het net alsof ik gewoon ongesteld ben geworden en weer gewoon doorgegaan ben met wat we altijd deden... Misschien is het ook wel goed om er niet teveel bij stil te staan, omdat ik ook weet wat er allemaal fout kan gaan...je lichaam kan je soms zo vreselijk bedriegen. Ik had niet zo heel veel bloedverlies als de een na laatste keer, ik denk dat dit een innestellingsbloeding is geweest of ik heb een bloedvaatje kapot gemaakt met het inbrengen van een tampon. Ik heb nu nergens last meer van, behalve (natuurlijk) zere borsten en de gebruikelijke 'krampjes' onder in de buik.... Pas als de 3 maanden om zijn, als mijn buik begint te groeien kan ik opgelucht zijn. Ik probeer positief te zijn hoor, dat is ook veel beter...maar soms is het wel moeilijk na alles wat we meegemaakt hebben.

Groetjes Jose

Berichtnummer: F01964-P
Datum: 29 juni 1998

Hoi,

Hoe is het nu?
Als het goed is wordt de komende week weer spannend!!
Heb jij nog bijzonderheden deze maand? Nou ik wel, deze periode heb (vanaf 4 mei 1997 !!) eens een keer geen bijzonderheden. D.w.z. geen ovulatiepijn gevoeld, geen zere borsten, geen krampen, nu ben ik dus echt de slag kwijt. Wel was ik vanmorgen (en nu nog) behoorlijk misselijk en voel ik zo nu en dan heel lichtje krampjes.
Vreemd niet.
Zijn er misschien meer deelnemers aan het forum die zwanger bleken te zijn en totaal niets opgemerkt/gevoeld hebben?

Succes allemaal.

Berichtnummer: F01964-Q
Datum: 30 juni 1998

Hoi A2 !

Leuk dat je schrijft. Wanneer zou het bij jou weer DE dag zijn ? Bij mij morgen.... (als jij dit leest 'vandaag' dus) woensdag 1 juli. Ik ga er gewoon van uit dat het niks is, de vorige maand had ik me zo verheugd en bleek het na 4 dagen overtijd en 3 testen alsnog negatief. Ik heb ook geen verschijnselen geloof ik, alleen veel last van mijn liezen. Heb ik eigenlijk nooit, ik weet niet of dat een 'teken' is? Dan weer links, dan weer rechts, zo'n beetje continu steken. Niet heel erg maar het valt wel op. Maar nogmaals, ik verheug me nergens op, kan het altijd meevallen !

Laat je weten wanneer het bij jou zover is en wat het is geworden deze keer? Ik hoop voor je dat het raak is hoor !

Tot mails!
Groetjes
A1.

Berichtnummer: F01964-R
Datum: 1 juli 1998

Hoi, daar ben ik weer.
DE dag voor mij zou in principe ook woensdag 1 juli zijn. Maar het zou mij niet verbazen als het pas zaterdag wordt. (Gevoelsmatig)Overigens begon vanmorgen de pijn in mijn borsten weer de kop op te steken. Zal wel PMS zijn.
Over jouw pijn in de liezen, volgens mij heb ik elders in dit forum, en waarschijnlijk nu ergens in het archief, iets daarover gelezen. En, volgens mij was dat behoorlijk positieve bericht !! Ik weet helaas niet meer precies waar dus het wordt even zoeken. Succes ermee.
Ik hoop het van harte voor je.
Laat je het weten?

Tot mails,
groetjes anoniempje 1

Berichtnummer: F01964-S
Datum: 2 juli 1998

Hoi!

Nou niks hoor! Precies op de 28e dag ongesteld...
Ik vertrouw nu helemaal niet meer op al die 'tekenen' van mijn lijf hoor! Ik zie het wel. Zet ook geen sterretjes meer in mijn agende (welbekend denk ik??) ik zie wel gewoon wanneer ik ooit een keer zwanger wordt.
Binnenkort (over 4 weken) eerst maar eens lekker op vakantie misschien dat dat wat afleidt. Ik ben er denk ik gewoon veel te veel mee bezig, veel te gefixeerd op alles.

Hoe is het met jou gegaan? Laat je snel wat weten?

Veel groetjes en succes !
anoniempje1

Berichtnummer: F01964-T
Datum: 3 juli 1998

Hoi,
Vervelend voor je hoor. Bij mij nog niets, maar zoals ik al eerder schreef, het zou best pas zaterdag kunnen komen. Ik voel me in ieder geval totaal niet zwanger. De sterretjes in de agenda? Vertel mij wat, alles hou ik bij al ruim 13 maanden, daarom denk ik ook dat ik zaterdag wel eens ongesteld zou kunnen worden.
Vreemd niet, de ene maand verga je van de (menstruatie)krampen en de andere maand bijna niets?
Ik weet het ook niet meer. Misschien volg ik jouw weg wel. Komt het dan komt het anders eerst maar niet. Dit zijn overigens moeilijke woorden hoor. Met nema omdat ik toch zo goed als iedere maand ovulatiepijn heb, dan weet je wanneer je rondom die periode 'het' moet doen en doe je het toch. Zo langzamerhand wordt dit trouwens wel vervelend hoor, vrijen op commando. De eerste maanden kon ik er nog wel om lachen en maakten we er een spelletje van maar dat begint gestaag af te nemen.
Nou, ik stop maar weer en laat zo spoedig mogelijk horen hoe en wat, want,........ je weet maar nooit.

Groetjes A2

Titel: AAN A2
Berichtnummer: F01964-U
Datum: 6 juli 1998

Hoi !

En...???? Het is inmiddels maandag, dussuh ik was even benieuwd hoe het met jou was afgelopen ! Ik hoop echt dat het positief is voor je !!

Ovulatiepijn? heb ik precies hetzelfde ook elke maand, dus wij doen "het" ook gepland in die week, balen he?
Deze maand dus geen sterretjes en zo, we zien wel...

Hoewel, ik heb wel een hoop 'praatjes' maar ik weet ook niet of het mij (ons) zo gemakkelijk lukt hoor! Ik vind het alleen zo zonde als het ons dagelijks leven zo gaat beinvloeden, dat je helemaal geen oog meer hebt voor andere dingen. Dat probeer ik dus een beetje te onderdrukken door er niet meer elke dag mee bezig te zijn, maar of het lukt....

Gisteren was een vriendin van ons op visite met haar 6 jaar oude dochtertje, toch wel heeëeel erg leuk.

Nou veel succes maar weer enneh laat je weten hoe het met jou gegaan is ?

Groetjes
A1

Berichtnummer: F01964-V
Datum: 6 juli 1998

Hoi,
Daar ben ik weer, en wat denk je niet zaterdag maar zondagavond begon HET. Eerst een beetje bruinige afscheiding en vanmorgen weer behoorlijke bloedingen.
Dus weer niets.
Wachten we maar weer 2 weken tot een volgende kans.
Tot mails
Anoniempje 2

Titel: Aan A2
Berichtnummer: F01964-W
Datum: 7 juli 1998

Hoi A2,

Vervelend he! Het is toch altijd weer opnieuw een teleurstelling he? Zeker als steeds meer kennissen om je heen zwanger worden en kinderen krijgen. Heb jij dat nou ook? Ik ben zo'n beetje de enige nog die 'kinderloos' is. Ik hoop niet dat het zo blijft....

Nou heel veel sterkte maar weer enneh op naar de volgende cyclus!

Groetjes
A1

Copyright © 1996-2010 Ouders Online, alle rechten voorbehouden
Uitsluiting aansprakelijkheid | info@ouders.nl
Pagina voor het laatst bijgewerkt op: 22 februari 2003