|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Blaasontsteking en bedplassen
Onderdeel: Algemeen
Titel: blaasontsteking en bedplassen
Berichtnummer: F02074
Datum: 4 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Mijn dochtertje van ruim 7 plast regelmatig in bed en is ook vaak overdag nat. Toen zij 3 jaar oud was , was zij dag en nacht zindelijk. Zij is toen ze 4 was begonnen te sukkelen met blaasontstekingen, die zich uitten in het tijdelijk 's nachts niet zindelijk zijn en soms overdag.
Zij had geen pijn. Na een kuur was het weer een tijdje goed , tot de volgende. Inmiddels heeft ze zo'n 3 tot 4 keer per jaar een kuur, is ze onder behandeling van een uroloog (daar is overigens nog niets uitgekomen, loopt daar al meer dan 1 jaar, lichamelijk geen afwijkingen) en is ze ook na een kuur niet meer droog s' nachts. Wel gaat het dan een tijd lang overdag goed.
Wie heeft tips ?
Marianne Wiersma
Onderdeel: Algemeen
Titel: misschien oorzaak en gevolg omdraaien?
Berichtnummer: F02074-1
Datum: 6 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Toen mijn broertje werd geboren was ik al een jaar lang dag en nacht zindelijk geweest, maar vanaf dat moment ging het weer fout. Ik kreeg toen ook zo'n vier keer per jaar blaasontsteking. Ik weet niet meer hoe het was toen deze verandering zich voordeed, maar ik kan me wel herinneren dat ik als kind stelselmatig te lang mijn plas ophield, en dat dat een belangrijke rol speelde in het ontstaan van de ongelukjes. Inmiddels weet ik uit ervaring, (en dat werd bevestigd door de huisarts) dat je blaasontsteking kunt krijgen door je plas te lang op te houden en/of niet goed uit te plassen.
Kan het zijn dat je dochter toen ze vier was haar plas te lang is gaan ophouden? Is er toen iets belangrijks in haar leven veranderd? Misschien zit ik er heel ver naast met deze suggestie, maar het kan de moeite waard zijn er eens bij stil te staan.
In ieder geval veel succes en beterschap voor je dochtertje.
Maya
|