|
Forum-archief
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
DES-dochters ervaringen
Onderdeel: Voor de geboorte
Titel: Des-dochters ervaringen
Berichtnummer: F02110
Datum: 9 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]
Ik ben dus een nu 30-jarige des-dochter en nu 34 weken zwanger. Ik weet zelf al van mijn 11e jaar dat ik een des-dochter ben. Eigenlijk verwacht je veel problemen met zwanger worden / zijn etc. Bij mij gaat alles tot nu toe echter zonder problemen.
Ik vraag me echter af hoe het bij andere des-dochters is gegaan cq. gaat. Mischien wil je mij dat dan vertellen, zodat ik nu weet of zoals het met mij gaat nu normaal is of dat ik mischien gewoon geluk heb. Ook zou ik het fijn vinden om te weten wat mij eventueel nog te wachten kan staan.
Alvast bedankt.
Yvette
Titel: geen des-dochter maar
Berichtnummer: F02110-1
Datum: 18 juni 1998
Hoi Yvette,
Zoals je ziet ben ik geen Des-dochter, al heb ik wel eens anders gedacht. Zwanger worden was bij ons een groot probleem (is het nog trouwens) en tijdens alle onderzoeken die ik heb ondergaan is heel vaak gevraagd of mijn moeder misschien Des had gebruikt. NEE DUS! absoluut zeker weten van niet.
Het schijnt dat je als Des-dochter eerder problemen hebt met het zwanger worden, blijven en met afwijkingen in de vorm van baarmoeder, -hals en -mond. En dat je een iets grotere kans loopt op een bepaalde kankersoort, dus is het aan te raden regelmatig uitstrijkjes te laten maken.
Gek genoeg zijn bij mij wel veel van bovenstaande afwijkingen gevonden. Zo zie je maar weer dat elke vrouw gewoon heel verschillend is gebouwd!
Dat jij tot nu toe nergens last van hebt is alleen maar hartstikke mooi dus! Overigens is er ergens een speciale vereniging voor Des-dochters. Op de homepage van Freya kun je er een adres over vinden geloof ik.
In elk geval wens ik je veel plezier de komende tijd! Enne, sterkte bij de bevalling.
Richtsje
Titel: Antwoord op R.
Berichtnummer: F02110-2
Datum: 22 juni 1998
In ieder geval bedankt voor je reactie. Tja, ik wist dat het waarschijnlijk moeilijk voor me zou worden om zwanger etc. te raken/zijn enz. Bij mij gaat het dus goed. Dus geef in ieder geval de moet niet op. Je ziet maar aan mij, zelfs in moeilijke "gevallen" kan het best wel goed komen.
Waar kan ik trouwens die homepage van Freya vinden?
Alvast bedankt voor je reactie.
Yvette
Titel: des-info
Berichtnummer: F02110-3
Datum: 28 juni 1998
Hoi Yvette,
Ik lees OOL niet zo heel vaak (omdat ik niet altijd iets herken in de zwangerschapsverhalen, logisch misschien) dus sorry dat ik nu pas reageer.
Je vraagt waar de homepage van Freya te vinden is, nou, heel simpel:
http://www.freya.nl
Ik hoop dat je nog meer info vindt!
Richtsje
Titel: DES\zwangerschap
Berichtnummer: F02110-4
Datum: 1 juli 1998
Hallo Yvette:
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben Rita en 27 jaar met een dochter Luca van 11 maanden en een DES dochter.
Ik ben altijd heel goed onder controle geweest bij de Gynaceloog en heb met deze man een goede band opgebouwd.
Met mijn onderzoeken was altijd alles inorde en ik zag het gewoon als routine dat ik ieder jaar voor DES controle ging. Toen we besloten om zwanger te raken, was ik op het ergste voorbereid maar ik was binnen 8 maanden in verwachting. Alles ging goed alleen zo misselijk als een hond 9 mnd lang ( dit heeft niets met DES te maken.) er werden elke 2-3 mnd echo's gemaakt omdat het bekend is dat bij een DES dochter de baarmoedermond kan openen ( dit komt maar heel weing voor ) maar we nemen gee risico.
Met 38 weken ben ik ingeleid omdat mijn bloeddruk tegen het plafon zat en ik het niet meer zo zag zitten. ik had hele dikke voeten en ik was toch mijn slijmprop al verloren dus daarom inleiden. Om 08.00 uur in het ziekenhuis aan het infuus en om 17.46 is mijn mooie gezonde dochter geboren 3430 gram en 49 cm. Ze is geboren met behulp van de tangen omdat ze haar hoofje scheef hield zodat ik haar er niet uit kon persen. even hard werken en goed luisteren naar je dokter en het resultaat mag er wezen Ik ben het levende bewijs dat ook als DES dochter je zwangerschap goed verloopt en dat er een gezond kind uitvoortkomt. Met mezelf is ook alles goed en ik geniet volop van mijn nieuwe leven als moeder.
Veel succes met je bevalling en een fijne kraamtijd gewenst. Laat dat DES toch los en geniet pieker niet met een goede controle loopt alles wel los.
Geniet!
Groetjes Rita en Luca.
Titel: Bedankt voor het adres
Berichtnummer: F02110-5
Datum: 3 juli 1998
Hoi Richtsje,
Geeft niets joh! Ik lees ook niet elke dag. Je hebt immers allemaal toch ook nog andere dingen te doen.
Yvette
|