Ouders Online
Archief
Forum-archief

De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.



Fietsen met onze Iris (4,5 maand).


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Fietsen met onze Iris (4,5 maand).
Berichtnummer: F02162
Datum: 16 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo ,
Wij (ik en mijn vrouw) houden zeer veel van fietsen.
Nu is het feit dat onze Iris 4,5 maand oud is en niet in een draagzak mee op de fiets wil.
Graag willen we volgende maand tijdens onze vakantie samen met Iris gaan fietsen.
Ze kan en mag nog niet in een fietsstoeltje omdat ze nog niet zelfstandig rechtop kan blijven zitten.
Wie heeft voor onze de gouden tip om toch met Iris gezellig te kunnen gaan fietsen.

Nick & Ilona


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: babybike, zie archief of forum algemeen
Berichtnummer: F02162-1
Datum: 17 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

hallo!!

in het arhief op bij algemeen staat de hele rits aan info over de babybike/bobike!!!!!!
Ideaal voor deze leeftijd.

Renate


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Zie bovenstaande discussie
Berichtnummer: F02162-2
Datum: 17 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Op dit moment in deze rubriek loopt nog de discussie Baby mee op de fiets. Dat gaat over precies hetzelfde. Je kunt daar het antwoord op je vraag vinden. Ik heb sinds kort een frame voor de Maxi Cosi achter op de fiets en dat bevalt Mats (3 maanden) en mij zeer goed! Veel fietsplezier!


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Baby bike!
Berichtnummer: F02162-3
Datum: 17 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Beste Nick & Ilona,

Dit onderwerp heeft al een paar keer in het forum gestaan, misschien kunnen jullie het zelf nog even nakijken in het archief. De oplossing is een zogenaamde baby bike, een soort klem voor op je bagagedrager waar een maxi-cosi in past. Voor diverse soorten maxi-cosi's zijn bijpassende baby bikes. De Baby Rent verhuurt ze ook, eventueel met passende maxi-cosi.
Ons zoontje vond het fantastisch!

groetjes, Marian


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: twee mogelijke stoeltjes
Berichtnummer: F02162-4
Datum: 18 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Nick en Ilonka,

Hebben jullie een maxi-cosi plus? Daar is tegenwoordig een onderstel voor op de fiets (f139,-) voor te koop. Hartstikke handig en je kind ligt er comfortabel in. Ze zien de hele wereld en dat vinden ze hartstikke leuk.

Als je nog geen maxi-cosi plus aangeschaft hebt, kun je ook terecht bij Baby Bike in Bussum. Ik weet zo gauw het telefoonnummer niet, maar ze adverteren vaak in Wij jonge ouders. Zij verkopen fietsstoeltjes met frames en allerlei attributen zoals regenkapjes, zonneluifeltjes etc.

Je schijnt de stoeltjes + frame ook te kunnen huren bij zaken als Baby Rent, maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien toch handig als je 'm alleen voor vakanties en dergelijke en niet voor gewoon vervoer nodig hebt.

Kortom, het moet lukken om lekkere fietstochtjes met jullie kleintje te maken. Onze dochter is bijna 5 maanden en fietst op deze manier al vanaf dat ze amper 3 maanden was mee!

Groeten, Martinette


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Kijk maar hierboven!
Berichtnummer: F02162-5
Datum: 18 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]


Hoi Nick,

Voor jou is al iemand anders deze discussie gestart: kijk maar eens bovenin deze rubriek! Het staat daar vol met tips.

Groeten, Sjoukje


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: Wagentje
Berichtnummer: F02162-6
Datum: 18 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hallo Nick en Ilona,

Een vriendin van me heeft een karretje voor achter de fiets waar een maxi cosi in kan, misschien een idee?
Veel fietsplezier als het lukt, en als het niet lukt, ach, ze zitten zo snel!

groetjes, Barba


Onderdeel: Baby-tijd
Titel: trailer voor kinderen
Berichtnummer: F02162-7
Datum: 18 juni 1998
Afzender: [naam en adres bekend bij de redactie]

Hoi, volgens mij heb ik het elders op het forum ook geschreven, maar wj zijn erg te spreken over onze fietstrailer speciaal voor kinderen. Die van ons is een 'Burley' (uit USA) maar er zijn ook andere merken.
Er kunnen 2 kinderen in, of 1, er kan een reiswieg in, en je kunt er een autostoeltje in vastmaken.
Met een extra wiel kun je er ook mee lopen en zelfs joggen, en er zit extra bagageruimte in. De/het kind(eren) zitten altijd droog (dus regenpak niet nodig), het is veel veiliger dan kind in draagzak (dat zou ik dus NOOIT doen) en je kunt de trailer aan alle soorten fietsen snel vastmaken en weer afkoppelen.
Succes, Rineke.