![]() |
![]() |
De onderstaande teksten maken deel uit van het Forum-archief van Ouders Online. Ze werden gepost van 1996 tot 1998. Daarna is een nieuw forum in gebruik genomen, dat u bereikt via de knop forum in de menubalk hierboven.
Omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb ben ik vorige maand begonnen met het slikken van teunisbloemoliecapsules om alles wat meer in balans te krijgen. Nu vraag ik me alleen af of ik die pillen de hele cyclus moet slikken of alleen voor de eisprong. Vorige maand heb ik ze de hele cyclus door geslikt en was ik ineens 12 dagen na de eisprong al ongesteld, normaal duurt dat gewoon 14 dagen. Kan dat met de teunisbloemolie te maken hebben?
Ik heb het de gehele cyclus geslikt, en bij mij was het erg snel succesvol. Ik weet niet of de snelle ongesteldheid met de teunisbloemolie te maken gehad, is het je wel eerder gebeurd of was dit de eerste keer?
Wat ik begrepen heb moet je luteale fase (dat is het aantal dagen van ovulatie naar menstruatie) minstens zo'n 10 dagen zijn om een kans op zwangerschap te hebben. Dus daar voldoe je nog steeds aan met je 12 dagen.
Ik heb een keer een korte luteale fase gehad, van maar 7 dagen. Dat was mijn eerste ongesteldheid na de geboorte van Tara, en ik slikte toen inderdaad teunisbloemolie. Dit kan natuurlijk toeval zijn en de volgende cyclus was ik gelijk zwanger (nog steeds met teunisbloemolie), dus ik vond het toen niet zo erg.
Ik heb nooit gehoord dat het een zij effect kan zijn van de teunisbloemolie, maar ik kan het dus ook niet uitsluiten.
Karen, mama van Cees (6jr), Tim (4jr), Tara (2jr) en Jane (11mnd)
Ik ben vorige maand ook begonnen met het slikken van Teunisbloemolie en ook bij mij was de periode na de eisprong ineens veel korter dan normaal. Normaal is dat altijd keurig 14 dagen en nu was het ineens 11 dagen! Net als in bovenstaande verhalen. Toch raar hoor. Ik ben trouwens erg benieuwd naar nog meer successtory's met teunisbloemolie. Wat is dat nou eigenlijk precies en en wat doet het met je? Op het potje staat namelijk alleen maar dat het helpt bij PMS..
Hoi,
Ik heb dat van die teunisbloemolie 1,5-2 maanden geleden hier gelanceerd. Ik had het van een vriendin gehoord.
Tot mijn grote verbazig was ik die cyclus waarin ik begon met dat spul nu meteen zwanger!!!
Of dat nu komt door de teunisbloemolie weet ik niet, maar die olie zorgt er wel voor dat je lichaam in een betere conditie komt.
Ik zou het blijven slikken
Groeten P
Ik lees jullie berichten over teunisbloemolie en wil hier graag wat meer over weten.
Ook ik heb een erg onregelmatige cyclus (ben nu 8 maanden gestopt met de pil), maar ben maar 1 keer op tijd ongesteld geweest. Wat is dat, teunisbloemolie? Wat doet het en waar kan je het krijgen? Ik neem aan dat het niet schadelijk is voor moeder en het eventuele kind?
Als het inderdaad helpt, dan wil ik het ook graag proberen. Maar eerst zou ik er graag wat meer over willen weten. Kunnen jullie mij meer informatie verschaffen?
Groetjes,
M.
Hoi M,
Teunisbloemolie kun je gewoon bij de drogist kopen. Het is voor mensen met menstruatieklachten. Het helpt je "hormonen" in balans te krijgen.
Ik was ook zeer onregelmatig... naar mijn bescheiden mening heeft de teunisbloemolie me wel geholpen!
Volgens mij kun je het vergelijken met vitaminepillen, die zijn ook niet schadelijk!
Kijk maar of je het probeert.
Succes Paula