Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Maaike

Maaike

08-09-2013 om 22:42

Boer zoekt vrouw!

Hoe vonden jullie de oproep-aflevering van BZV?
Ik vond het weer heerlijk. De meeste boeren komen heel 'normaal' over.

En voor mij heel leuk: één van de boeren ken ik een beetje!

Vraag me af hoeveel brieven de boeren krijgen. Dat moeten dan wel avontuurlijke types zijn.

Yvon gaat het nog heel druk krijgen, die reist de hele wereld over.
Of Yvonneke, zoals één van de boeren haar zo lief noemde.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2013 om 23:52

Dat wordt weer genieten

In mijn fantasie ben ik heel avontuurlijk, in de praktijk valt het een beetje tegen geloof ik. Maar ik mag met mijn fantasie voor de tv zitten, daar heeft niemand last van, en dan lijkt het mij zó geweldig om aan zo'n buitenlands avontuur te beginnen! Dus zoals ik tegen man zei "als ik alleenstaand was geweest, dan wist ik het wel!" Die man uit Tanzania vond ik wel leuk, maar of hij echt zo kalm in het leven staat als hij zei toen de auto ermee stopte vraag ik me af. Maar die locatie!!! Wat een uitzicht. De Deense boer trok mij niet heel erg aan, maar misschien vergis ik me daar heel erg in. De jonge boeren krijgen vast zakken vol post. Niet dat ik ze nu zo geweldig leuk vond, maar leuk genoeg voor heel veel meisjes/jonge vrouwen denk ik. De boerin van Bonaíre vond ik een interessante vrouw, ik ben benieuwd wat voor mannen daar op reageren.

Knurf

Knurf

09-09-2013 om 07:15

raar

ik vind het maar raar. De heersende opinie in Nederland is dat het slecht is van Turkse of Marokkaanse mensen dat ze hun bruid of bruidegom in het land van herkomst gaan halen. Want dan zijn ze niet voldoende geintegreerd. En nu werken we mee aan een tv-programma waarin Nederlanders precies hetzelfde doen! Hypocriet hoor.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 08:51

Knurf

Hmm niet mee eens. Als ik om wat voor reden dan ook in het buitenland woon moet ik wel echt de taal op moedertaalniveau kunnen spreken als ik een partner wil uit dat land. Ik geloof niets van goede huwelijken met twee mensen die elkaars taal niet op moedertaalniveau spreken.

Verder heb ik er niets op tegen als allochtonen hun partner naar Nederland halen als ze allebei maar niet hier op uitkeringen leven en dat kan niet meer volgens de huidige regels.

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 08:58

Verder

Ik vond de boer uit Frankrijk wel erg jong om zo graag aan de vrouw en kinderen te willen en niet nog een poosje te willen wachten. Ik krijg het gevoel dat ze met pasen al bij elkaar moeten zijn en dat ze over een jaar zwanger moet zijn....

In Canada doen ze alles samen heb ik het idee, de inkomsten en uitgaven worden bij elkaar opgeteld en gedeeld over de familie ofzo want hoe krijg je het voor elkaar om zo weinig te werken en dat rendabel te laten zijn met zo'n kippenfabriek? Twee keer per dag drie kwartier werken? De schoonzusjes staan klaar om je wegwijs te maken in ieder geval

Die Johan in Denemarken vind ik echt niet meer van deze tijd. De man is 49 en kan niet meer dan patat bakken en de vorst van een gerecht halen door het in de magnetron te gooien? Noway dat ik daar op zou schrijven. Ik vind het best logisch dat hij die (overigens prachtige) boerderij gewoon uit de jaren 70 heeft gelaten en het samen wilde opknappen maar als je in al die jaren alleen nog te beroerd bent om een klein beetje te leren koken dan mag die het verder zelf uitzoeken.

Dan hebben we die vent in Tanzania nog, ik weet het niet, ik vind het een engerd en die omgeving staat mij al helemaal niet aan. Misschien iemand die van moestuinen houdt die daar gelukkig kan worden maar zo iemand past weer niet bij hem als persoon. Ben benieuwd wat voor type daar op gaat reageren. Ik denk dat de vrouwen die bij hem passen echt niet naar Afrika willen en de vrouwen die daar wel heen willen passen niet bij hem.

De vrouw in Bonaire gaat nog een probleem worden. Ik ken geen enkele vent die bij haar zou passen. Kan zij met die kleine bedoening wel genoeg inkomen verwerven voor twee en zo niet: wat moet die man daar voor werk doen? Is daar niet vooral werk in de horeca ofzo? Ik ben nog benieuwder wat daarop schrijft!

Katniss

Katniss

09-09-2013 om 10:09

Leuk

Ik ben er weer voor gaan zitten gisteren, leuk. De boer uit Canada was een leuke vent, maar zonder ondertiteling niet te volgen. Boer Denemarken, tja ik vraag me af of die reacties krijgt. Het enige wat ik van hem verstond was 'Yvonneke', en ik vond het bepaald onaantrekkelijk dat iemand die al zo lang op zichzelf is nooit de moeite heeft genomen om te leren een fatsoenlijke maaltijd klaar te maken. Je hoeft van mij geen keukenprins te zijn, maar aardappels en groente moet iedereen toch lukken.
Boer Frankrijk is natuurlijk een schatje. Die kan rekenen op flinke zakken met reacties. Boer Bonaire denk ik ook, leuke vlotte normale vrouw. En boer Tanzania leek op het eerste gezicht niet onaantrekkelijk, maar toen hij afsloot met 'ze moet natuurlijk niet teveel een eigen mening hebben' heeft hij zijn kansen verspeeld. Plus dat ik me bleef afvragen of die Masai wel eerlijk behandeld worden. Volgens mij heb je daar een boel misstanden. En wie wil er nu in 's hemelsnaam in the middle of nowhere in Tanzania zitten, waar het zomaar een week kan duren voor je weer chips en chocolade in huis hebt (aldus zijn dochter).

Dalarna

Dalarna

09-09-2013 om 10:18

Katniss

Dus jij denkt dat er veel mannen op Bonaire afkomen? Wat voor types dan en wat voor werk gaan die daar doen?

Katniss

Katniss

09-09-2013 om 10:47

Dalarna

Dat zijn dan geen mannen die hier muurvast in verplichtingen zitten natuurlijk. Waarschijnlijk een beetje losse types, aanpakkers, die daar wel in de horeca o.i.d. willen gaan werken. En op zondag helpen met de geiten melken. De meeste Bonarianen werken voor de overheid:
http://www.beautiful-bonaire.nl/wonen/werken.html

Maaike

Maaike

09-09-2013 om 15:44

Heerlijke boeren - wie gaat schrijven?

Ik denk inderdaad dat er dit keer geen duizenden brieven komen.
Of misschien op die Franse boer, omdat hij jong is en Frankrijk niet zo ver weg.

De Deense boer zoekt natuurlijk een heel verzorgend type. Die zijn er vast wel!

Ik ben ook heel benieuwd welke mannen op Aletta gaan schrijven. Als je op de BZV-website bekijkt, staat er een tekst waarin ze vragen beantwoordt. Op de vraag wat de man die gaat schrijven kan bijdragen op haar boerderij, zegt ze dat het haar project is. Afblijven dus! Een beetje meedenken en ondersteunen kan wel. Hij moet dus iets te doen vinden op Bonaire. Dat is er vast wel. Maar ze zoekt dus niet een boerenzoon.

Bij die boer in Canada zou ik helemaal gek worden van dat uitgestrekte niks! Wel fijn, zo'n jongen die niet zo keihard werkt. Kan je misschien samen een ander leuk project oppakken. Ik denk dat hij een mooie langharige brunette uitkiest. Past leuk bij de schoonzussen.

En van die boer in Tanzania, Wim, vraag ik me ook af wie daar op schrijft, en wie hij dan kiest. Hij werd zelfs al even kwaad op Yvon omdat ze teveel doorvroeg. Dat wordt lachen!

Dit jaar had ik niet de neiging zelf een brief te schrijven. Dat had ik met die van Femke wel (oh wat errug, ik ben zijn naam vergeten!) Die mooie jongen uit de buurt van Amsterdam. Maar ja, ik heb al een man.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2013 om 19:48

Dalarna

Jij gaat bij hoe je de kansen inschat voor de boeren denk ik teveel uit van je eigen voorkeuren en grenzen. Een man die het leven neemt zoals het komt en het aandurft om gewoon uit te proberen waar hij geld mee kan verdienen, die schrijft wel, als hij de boerin van Bonaire leuk vindt.
Ik vond die boer uit Denemarken ook niet bepaald aantrekkelijk, door zijn gedrag vooral. Maar inmiddels kijk ik er niet meer van op dat juist ook dat soort boeren genoeg vrouwen aantrekt om een gezellig ploegje te vormen tijdens de logeerweek. Moederlijke types die het fijn vinden om te koken, zorgen en 'de vrouw' te zijn. En misschien ook niet echt goed in de markt liggen...
Die boer uit Tanzania moet nog wel even laten zien of hij een eigen mening van een vrouw aan kan, anders mag hij wat mij betreft alleen blijven. Maar wat staat jou aan die omgeving niet aan? Daar ben ik benieuwd naar

Dalarna

Dalarna

10-09-2013 om 07:27

Kaaskopje

Nee hoor, daar kan ik echt wel doorheen prikken.

Natuurlijk zullen er mannen reageren maar het meer waar zij in vist is gewoon niet al te groot, dat zul je met mij eens zijn. Ook gezien haar leeftijd, ze is 43 en dan vis je toch tussen de mannen van 40-45 ongeveer en over het algemeen denken die niet meer 'ik zie wel waar ik kan gaan werken', het zijn geen twintigers meer die in elke bar aan de slag kunnen.

De man in Denemarken is geen 60 maar 49, dezelfde leeftijd dus als Aad en Martin van vorig jaar. Als je in die groep vist zul je toch geen moekes meer vinden die fijn de hele dag willen koken voor die vent? Ik zag hem ook niet echt genieten van het eten van Yvonne (wat wáren dat voor gehaktballen eigenlijk?). Vrouwen van 45? Zijn die nog echt zo? En als ze al zo zijn zijn hebben ze vaak al oudere kinderen en die vertrekken niet zomaar naar Denemarken.

Sowieso is natuurlijk het aantal aanmeldingen lager dan wat je zou verwachten als die boer in Nederland zou wonen en dan vind ik het ook nog niet de meest aantrekkelijke (in de zin van veel vrouwen aantrekken) mannen in hun verschillende situaties.

Tanzania trekt mij totaal niet, veel te stoffig, ik moet vocht hebben en groene landschappen. Ik zou daar gek worden.

Tigress

Tigress

10-09-2013 om 11:44

Op de hak genomen!

Kijk hier: http://www.luckymedia.nl/luckytv/

Het schijnt dat dit ook bij vorige edities is gedaan. Even het archief, of gelateerd aanklikken. Hilarisch en goed gedaan.

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2013 om 14:44

Haha Tigress

En daar verheug ik me nou op, de nieuwe LuckyTV afleveringen....het programma zelf niet.

Tigress

Tigress

10-09-2013 om 14:55

Kat op barbeque

die vond ik geweldig!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2013 om 17:46

Dalarna

Zoals ik eerder schrijf is er in mijn fantasie veel mogelijk. Ik ben nogal weg van het continent Afrika en zie me daar wel vertoeven, tot het echt wordt vrees ik Ik heb een praktische filter: kan ik er terecht zonder auto? Nee? Dan zal het nooit wat worden.
Ik voorspel dat je je nog zult verbazen over wat er op die boer in Denemarken afkomt.

Maaike

Maaike

10-09-2013 om 18:24

Tigress, kat op BBQ?

Hoi Tigress,

Ik kan die kat op de BBQ niet vinden. Waar staat dat?

Die afl. van Lucky TV met Jan uit Canada was inderdaad hilarisch!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-09-2013 om 21:55

De deense boer

Tja, ik vond juist de boer in denemarken wel het sympatiekst. Een echte brabander, dat kon je erg goed horen. Maar hij keek wel vriendelijk uit zijn ogen.
Dat íe niet kan koken, tja, dat zou voor mij geen reden tot afknappen zijn. Als ik naar mijn eigen man kijk, ik denk dat als hij zo lang in zijn eentje was, dat hij dan ook niet voor zichzelf zou koken. Ik vind trouwens voor mezelf koken ook niet leuk.
Die gehaktballen van Yvonneke zagen er trouwens heel erg smakeloos uit. Drappige groente erbij, het leek mij ook niet zo lekker.

Dendy

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 09:51

Kaaskopje

Wat bedoel je met die auto in Afrika?

Ik geloof ook best wel dat er mensen reageren op Johan maar of ze blijven? Die man heeft nog nooit een relatie gehad en dat is wel heel erg lang. Afijn bij boer Jan paste ook iemand (al had die gereageerd op een andere boer) maar de odds werken wel tegen Johan, dat is duidelijk. Die vent op zijn motor zat ook al snel weer zonder.

Ach

Zelfs op boer Pros een paar jaar terug reageerden vrouwen. Die is nu getrouwd en heeft kinderen

Jesse_1

Jesse_1

11-09-2013 om 11:42

Op elk potje...

Boer Pros was tenminste nog lief .
Aan een onmogelijk te koppelen boer denk ik aan Marcel (?) uit Limburg die een Weduwe met kindjes zocht om mee in zijn jacuzzi te zitten. En daar waren toch ook weer vrouwen wild van!
Voor de Deense boer zijn er vast nog wel een aantal verzorgende vrouwen te vinden die GRAAG voor hem willen koken. Sterker nog, ik denk juist dat het bepaalde vrouwen aantrekt dat hij niet kan koken en dat ZIJ zijn leven kunnen gaan 'verbeteren' en zelf de boerderij naar eigen smaak kunnen inrichten!
Dat is weer lastiger bij Jan, die heeft het prima voor elkaar, dus moeilijker om daar een vrouw bij de integreren.

Tigress

Tigress

11-09-2013 om 12:12

Link lucky tv

http://www.luckymedia.nl/luckytv/?s=boer+zoekt+vrouw

Via deze link zijn alle tot nu toe gemaakte filmpjes te zien. De kat op de bbq staat onder 'lekker'.
Trouwens, de deense boer wordt ook 'voorgesteld'. Ik heb er vreselijk om moeten lachen hoe Sander van de Pavert stoeit met nasynchroniseren, knip en plakwerk of ondertitels. Knap gedaan en vaak hilarisch.

Maaike

Maaike

11-09-2013 om 17:53

Fijn Tigress!

Die met die kat was idd heel grappig!

Er zijn 5 boeren, dus er Lucky tv zal nog wel 3 boeren voorstellen. Benieuwd wat hij ervan maakt.

Maaike

Maaike

13-09-2013 om 22:20

Ook Wim uit Tanzania is voorgesteld door Lucky TV

Tot nu toe de beste wat mij betreft:

http://www.luckymedia.nl/luckytv/2013/09/even-voorstellen-wim/

Tigress

Tigress

14-09-2013 om 12:18

Maaike

Ja, geweldig gedaan! Wim kwam al op me over als een 'tough guy'. Ik bedoel iemand met niet al te veel geduld. En dit is heel lekker uitvergroot door Lucky tv. Geniaal!

Anneke

Anneke

09-10-2013 om 14:47

Ik denk dat er veel vrouwen schrijven..

Ik denk dat er veel personen (meer dan gemiddeld) die zo'n snoepreisje richting Tanzania, Bonaire, Canada etc wel zien zitten. Meer dan dat ze boer in kwestie zien zitten. En daarmee doe je het format (puur en echt) dus geweld aan. Verwacht dus dat het minder leuk gaat worden... maar we zullen zien.

Kaaskopje, grijp je kans. Op kosten van KRO naar Tanzania en de boer later af doen met 'sorry, geen rijbewijs, wordt niks'.

Dalarna

Dalarna

09-10-2013 om 17:19

Anneke

LOL Ik kom niet meer bij.... nu nog wel even zorgen dat je bij de laatste 3 zit van al die vrouwen die dat snoepreisje willen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.