Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De Asieltsunami

Wellicht een idee om de, opbouwende en wederzijds correct gevoerde discussie, naar aanleiding van de niet aflatende invasie van gelukszoekers hier te lande op deze plek voort te zetten.

Alle meningen zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spam

Onder deze titel ga ik niet verder.

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:19 Topicstarter

Spam

Haha, je kunt veel zeggen, maar spam? Ik heb niet eens een linkje anar mijn eigen website...

Half a twin

Half a twin

09-10-2015 om 16:20

Inderdaad

Populistisch woordgebruik en met populisten valt niet objectief te discussiëren.

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:22 Topicstarter

Verder

Denk ik dat de brief gep ost onder posting 925 van het vorige topic waarschijnlijk een sort practical joke is van een buurman die de ontvanger niet zo mag of iets dergelijks.

Er staan toch wel heel veel taal- en stijlfouten in, alhoewel ik wel vaker brieven van officiele instanties heb ontvangen in erbarmeleijk Nederlands.

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:23 Topicstarter

Helaas Anne

Het forum van Ouders Online is zo verouderd dat ik zelfs de titel van mijn eigen posting niet kan aanpassen.

Draadje laten verwijderen Mark?

Stuur even een mailtje naar forumbeheer.

mark

Je geeft af op dit forum, zegt dat het op sterven na dood is, dat er zo weinig reacties komen enz. Maar wat doe je hier dan eigenlijk? Zo bereik je toch nauwelijks iemand met jouw 'boodschap'. Ik zou zeggen: zoek het ergens anders, of ben je wellicht op andere fora al niet meer welkom?

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:44 Topicstarter

Nee hoor

Draadje hoeft niet weg van mij. Ik stoor me niet aan de term asieltsunami. Ik vind hem wel treffend. Van mij mag de titel verander worden als dat andere stoort, maar nogmaals, hier bij OO lopen ze niet direct voorop qua gebruikersvriendelijkheid.
De samenleving wordt momenteel ontwricht en dat effect zal alleen maar groter worden. Net zoals een tsunami doet. Een tsunami wordt ook niet overal even sterk gevoeld, zoals ze bijvoorbeeld in de grachtengordel er ook niks van merken, maar daar wel de grootste mond hebben over humane opvang.

Forumredactie OO

Forumredactie OO

09-10-2015 om 16:46

Titel draad

@Mark, hoe zou je het willen veranderen, dan?

Misschien ben je het niet meer zo gewend, met alle moderne sm, maar wij verwachten dat mensen eerst nadenken en dán iets posten.

Justine Pardoen

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:46 Topicstarter

@Jippox

Ik blijf hier komen zolang ik dat nog de moeite waard vind. Ik constateer alleen dat het forum niet zo veel meer voorstelt.
Wil je nou serieus ontkennen dat dat het geval is?

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:48 Topicstarter

Dank je Justine!

Voor je subtiele steek onder water! Ik probeer gewoon met mijn tijd mee tegaan. Je verzetten tegen de nieuwe tijdsgeest is tenslotte onbegonnen werk!

Noem het "de Asielproblematiek" ofzo

Ik denk dat iedereen het er toch wel over eens is dat er een probleem is.

Hortensia

Hortensia

09-10-2015 om 16:52

Mark

"Ik blijf hier komen zolang ik dat nog de moeite waard vind. Ik constateer alleen dat het forum niet zo veel meer voorstelt.
Wil je nou serieus ontkennen dat dat het geval is?"

Wat doe je hier dan nog? Er zijn fora genoeg waar je je onderbuikje kunt legen. Heel moderne fora waar je je postings wel kunt editten.

Jij blij, wij blij.

Mark74

Mark74

09-10-2015 om 16:56 Topicstarter

Jij blij

Wie zijn die wij waar jij het over hebt? Of ben jij tot woordvoerder benoemd?

Wlelicht is dat wat je wilt en wenselijk vindt. Een immer krimpend forumpje vol met gelijkgezinden. Zoiets als de katholieke kerk in Nederland, met een uitstervend groepje bejaarden zondags bij de kerkdienst.

Knurf

Knurf

09-10-2015 om 18:10

jammer

dat er op de oproep van Mark gereageerd wordt, ook al is het met tegengas. Ik had liever gezien dat dit draadje vanaf het begin meteen een stille dood gestorven was ...

ok, en nu inhoudelijk

Mark, je kletst uit je nek, met je tsunami.

4 miljoen vluchtelingen op 12 miljoen Libanezen, dat zou je een tsunami kunnen noemen. Wij hebben het over, nou vooruit, rond alles eens fors naar boven af en dan nog wat erbij voor de zekerheid, 50.000 vluchtelingen. Op een bevolking van 17 miljoen (16 miljoen 900.00 en nog wat, zie de site van het CBS).

Dat is geen tsunami, dat is een druppel. Dat is, om preciezer te zijn, minder dan een derde procent.

Dat is minder dan een halve theelepel melk op een mok zwarte koffie.
(een mok = 200 ml, een theelepel = 5 ml, = 2,5 %)

En jij maar mekkeren dat we koffie verkeerd drinken.

Maar blijf vooral boos en bang, als je daar gelukkig van wordt.

Groeten,

Temet

rode krullenbol

rode krullenbol

09-10-2015 om 20:51

Tussen droom en werkelijkheid ...

staan wetten in de weg en praktische bezwaren!

Zie: Het Huwelijk

Toen hij bespeurde hoe de nevel van de tijd
in d'ogen van zijn vrouw de vonken uit kwam doven,
haar wangen had verweerd, haar voorhoofd had doorkloven
toen wendde hij zich af en vrat zich op van spijt.

Hij vloekte en ging te keer en trok zich bij de baard
en mat haar met de blik, maar kon niet meer begeren,
hij zag de grootse zonde in duivelsplicht verkeren
en hoe zij tot hem opkeek als een stervend paard.

Maar sterven deed zij niet, al zoog zijn helse mond
het merg uit haar gebeente, dat haar toch bleef dragen.
Zij dorst niet spreken meer, niet vragen of niet klagen,
en rilde waar zij stond, maar leefde en bleef gezond.

Hij dacht: ik sla haar dood en steek het huis in brand.
Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen
en rennen door het vuur en door het water plassen
tot bij een ander lief in enig ander land.

Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad
staan wetten in de weg en praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.

Zo gingen jaren heen. De kindren werden groot
en zagen dat de man die zij hun vader heetten,
bewegingloos en zwijgend bij het vuur gezeten,
een godvergeten en vervaarlijke aanblik bood.

uit: Verzen van Willem Elsschot (1882-1960)

Haha Temet

Homeopatische proporties dus!

skik

Katniss

Katniss

09-10-2015 om 23:19

Oranje

Ik vind het dan weer minder handig om naast een dorpje van 140 inwoners 1000 nieuwelingen te laten wonen. Er stond weliswaar een vakantiepark, maar ik kan me voorstellen dat die mensen best wel schrikken van het idee (zeker als ze dat te horen krijgen als die bussen al het dorp binnen rijden). Dat ze dan zo uit hun dak gaan vind ik weer wat overtrokken. En helemaal die mevrouw die met haar blote buik 30 keer op tv kwam, dan schaam je je toch ook rot?
En verder ben ik het met Temet eens. Wij hadden berekend dat het om een halve galerijflat per gemeente zou gaan, dat is niet eens een klein golfje.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2015 om 00:46

Justine o.t.

Ik haak toch even in, ik denk een slag in de rondte na voor ik iets verstuur en dan zie ik verdraaid toch een fout in mijn tekst als het te laat is. Op Facebook kun je dan kiezen voor bewerken of verwijderen en dat is echt heel prettig.

viola

viola

10-10-2015 om 05:52

zo eens met Knurf

Jammer dat er gereageerd wordt in dit draadje.
Als je (kleine) kind enorm zit te jengelen, ga je daar toch niet ook hele gesprekken mee voeren?
Waarom nemen jullie Mark zo serieus?
Ik snap dat écht niet.
Niet alleen de topictitel is volkomen smakeloos, de hele post is opruiend en respectloos.
Wederzijds correct gevoerde?
Gelukszoekers?

Wat is dat toch tegenwoordig, dat niet alleen iedereen zich geroepen voelt zijn eigen fantastische mening eindeloos te ventileren, maar dat daar ook massaal belangstelling voor is? Ik begrijp dat écht niet!

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

10-10-2015 om 08:32

Draadje

Beste forummers,

Dit draadje ging niet zo handig van start. Discussie is natuurlijk meer dan prima, ook over de vluchtelingen maar ik stel voor dat we het nog één keer proberen in het draadje met de naam 'Vluchtelingen' van AnneJ.

Overigens is het andere draadje gestopt omdat we alle draadjes sluiten die in de richting van de 1000 postings gaan. Niet omdat we geen lange discussies zouden willen. Integendeel.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.