Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geen leuke biebboeken

Hai, even een totaal irrelevant onderwerp😀Ik kan de laatste jaren zo moeilijk leuke boeken vinden in de bieb! Vroeger vond ik in elke kast wel één en ik zocht meestal op dezelfde schrijvers, waar ik meer van gelezen had. Maar tegenwoordig loop ik wel een uur langs de kasten te struinen en dan pluk ik maar eens een verhalenbundel hier en een boekje columns daar, maar echt boeken om je in te verliezen, Ik vind ze niet meer. Ik begrijp wel dat de bieb niet alle oude titels bewaren kan, maar de huidige collectie kan me niet boeien.
Iemand die ook zoekende is in de woestijn?😉

De onlinebieb al geprobeerd? Hier vind ik meestal gelukkig nog genoeg te lezen. Wat je ook nog kunt doen is een bibliotheek in een naburige plaats, en kijken of ze daar meer van je gading hebben.

Dit probleem heb ik al jaren. Ik lees graag en veel maar bij de bieb lukt het me eigenlijk nooit om een interessant boek te vinden. Ligt misschien ook wel aan mijn boekensmaak. Ik lees graag Engelstalige boeken en ik hou niet van vertalingen. Ik lees ook graag wetenschappelijke boeken over heel specifieke onderwerpen, die vind je natuurlijk ook niet bij de gemiddelde bieb. Dus ja, herkenbaar, maar geen tips.

Welk genre lees je graag?

Ik herken je probleem wel. Ben op een gegeven moment boekrecensies gaan lezen in de krant of tijdschriften en heb op basis daarvan een lijst gemaakt van boeken die ik zou willen lezen. Gebruik hiervoor de app Hebban. 
Daarnaast maak ik gebruik van de online bieb, via de openbare bibliotheek. Die biedt ook de mogelijkheid om een 'verlanglijst' te maken. Ik download regelmatig boeken van die lijst om te lezen. Maar zet ook regelmatig nieuwe boeken op die lijst. De app geeft dan namelijk ook suggesties: mensen die dit boek leenden, lazen ook...
Hier op het forum was op een gegeven moment ook draad over welke boeken leuk zijn - daar heb ik ook een hoop titels op gevonden.

Wat voor soort boeken vond je leuk - misschien zijn er hier wel mensen die goede suggesties hebben?

Wat voor soort boeken lees je graag? Wellicht kunnen we dan tips geven

haha, volgens mij zit er hier een aantal lezers die maar wat graag hun tips willen spuien Iedereen in afwachting van het genre dat Puinhoop gaat noemen...

En als je dan die goede tips hebt van iedereen, dan kun je deze boeken reserveren bij de bieb. Want de collecties zijn flink uitgedund de laatste jaren. Maar als je een titel reserveert is deze er meestal met een paar dagen. 

Puinhoop

Puinhoop

23-03-2024 om 10:44 Topicstarter

Welbedankt voor jullie suggesties! Nou, ik hou van Boudewijn Büch, Renate Dorrestein, Connie Palmen, Vonne van der Meer, Tessa de Loo, vooral vrouwelijke auteurs. Hun hele genre heb ik wel uit. Maeve Binchy vind ik ook aardig. 
Uit een andere bieb aanvragen kost 5,- per keer en lezen op een beeldscherm vind ik niet prettig (heb niet eens een Ipad). Dat zijn dus helaas geen opties.

Puinhoop schreef op 23-03-2024 om 10:44:

Welbedankt voor jullie suggesties! Nou, ik hou van Boudewijn Büch, Renate Dorrestein, Connie Palmen, Vonne van der Meer, Tessa de Loo, vooral vrouwelijke auteurs. Hun hele genre heb ik wel uit. Maeve Binchy vind ik ook aardig.
Uit een andere bieb aanvragen kost 5,- per keer en lezen op een beeldscherm vind ik niet prettig (heb niet eens een Ipad). Dat zijn dus helaas geen opties.

Ik lees de online bieb altijd gewoon op mijn telefoon. Heb dan wel een ipad, maar vind op de telefoon fijner.

Heb je De avond is ongemak al gelezen van Marieke Lucas Rijneveld? Boeken van Herman Koch? Peter Middendorp, misschien ook leuk?

En in welke provincie woon je? In Gelderland kun je gratis bij alle biebs in de provincie lenen als je er bij eentje lid bent. 

Ik heb hier ook al een tijdje last van. Tegenwoordig kijk ik in de winkel en online welke boeken ik zou willen lezen en dan reserveer ik ze online bij de bibliotheek dan staan ze een poosje later voor me klaar.

Puinhoop

Puinhoop

23-03-2024 om 16:35 Topicstarter

Lezen op mijn telefoon vind ik ook niets. Ik wil gewoon een boek in mijn handen Troelahoep, ik heb ze allemaal ingekeken toevallig maar vind dat niks, helaas! Ik zit in Friesland. Misschien uit Friesland dat het kan. ik ga inderdaad weer eens bij mijn eigen eerder geleende titels kijken en zien wat er meer gesuggereerd wordt. Mogelijk dat ik daar wat inspiratie opdoe. Dat is wel een goede tip.

Alles wat er was, van Hanna Bervoets
Reisverslag van een kat, van Hiro Arikawa
Het huis van de zuster, van Charlotte Link
Anna Enquist?
Weerwater (weet niet meer van wie die was)

Misschien eens een rondje Minibiebs doen? Ik vind daar soms verrassend goede boeken in.

reserveren en afhalen! Als ik in de krant iets lees over een boek, of iets aantrekkelijks zie liggen in de boekwinkel (bv op station) maak ik een foto en vraag de titel online aan bij de bieb. Zomaar iets zoeken in de bieb doe ik weinig meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.