Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

fiets

fiets

27-08-2015 om 14:00

Gestolen fiets gezien op MP. Hoe pak ik dat aan?

Ik denk dat ik de gestolen fiets van zoon op MP heb gezien. Hoe ga ik dat nu aanpakken? Moet ik vantevoren de politie informeren? moet ik hem terugkopen en erna vanalles doen? moet ik de verkoper meteen laten weten hoe en wat.
Ik heb de sleutel dus ik kan het gewoon checken. Fiets staat geregistreerd bij verzekering ed met framenummer en dit staat ook op de aangifte.

Ik vind het een beetje eng. Wie heeft ideeen of ervaring?

Stunnie Bun

Stunnie Bun

27-08-2015 om 14:03

ik zou

de politie om advies vragen , ja!
Succes!

Violetta

Violetta

27-08-2015 om 14:47

Politie

Inderdaad zou ik ook de politie om advies vragen. Overigens heb ik een dergelijk verhaal al eerder gehoord. Kopers vroegen om een proefritje te maken, zijn een hoekje omgereden en hebben het framenummer gecontroleerd. Het bleek idd hun fiets. Weet jammer genoeg niet meer hoe het verhaal verder ging.

Evanlyn

Evanlyn

27-08-2015 om 14:50

screenshot?

Voor het geval de fiets opeens al verkocht blijkt te zijn.

Heb je 'm geclaimd?

Als je 'm geclaimd hebt bij de verzekeraar en de verzekeraar heeft (toegezegd) betaalt, dan is de fiets van de verzekering. Je kunt het dan ook met de verzekering opnemen.

Dees

Dees

27-08-2015 om 14:53

Politie

Ik zou inderdaad een print screen maken en dan ermee naar de politie gaan en verwijzen naar je aangifte van de diefstal.

Het makkelijkste is natuurlijk om een afspraak te maken een proefritje te maken en hem vervolgens mee naar huis te nemen. Wellicht daarna even een mailtje naar de verkoper met de mededeling dat je zag dat het om jouw eigen fiets gaat en hem daarom weer gewoon mee naar huis hebt genomen.

Jamie

Jamie

27-08-2015 om 15:45

Dees

Geen eigen rechtertje spelen, de verkoper kan de fiets ook gewoon tweedehands gekocht hebben. Gewoon informeren bij de politie en vragen wat je moet doen.

Proefritje

Zo heeft mijn zus aangepakt. D Ze had wel trouwens eerst de politie gebeld, en die had gezegd weinig te kunnen doen. Want heling noch steling zouden hard te bewijzen zijn etc. Was wel grote stad, dus misschien stelt een politie in een dorp zich wat aktiever op.

Zij heeft gedaan of haar neus bloedde, en is naar huis gefietst.

Stunnie Bun

Stunnie Bun

27-08-2015 om 17:11

nou....

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder uitpakt...Je houdt ons toch op de hoogte?

fiets

fiets

27-08-2015 om 17:53

Ik heb inderdaad een screenshot gemaakt. Fiets is op zondag gestolen, maandag op marktplaats, dus dat deze verkoper hem dan te goeder trouw gekocht heeft lijkt me niet. Ik weet het ook niet zeker want andere stad (wel dichtbij). Dit type fiets zie je niet heel veel in het straatbeeld. Het is wel een spannende actie vind ik. Politie gaat niks doen dus....
We mogen wel 112 bellen en dan hopelijk is zon gast onder de indruk.
Ik ga het dit weekend meemaken

Overigens had zoon sleutel erin (puberbrein) dus verzekering gaat niks uitkeren maar we hebben hem wel aangemeld en ook aangifte gedaan.

gebluft

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde aan de hand. Politie zou pas iets doen bij 'heterdaad'. Na telefonische contact met fietsendief waarin ik een afspraak wilde maken voelde hij kennelijk nattigheid en verwijderde hij zijn advertentie en nam zijn tel niet meer op.
Ik heb toen zijn voicemail ingesproken met de mededeling dat ik wist dat hij mijn fiets had en dat hij wist dat ik het wist. En dat hij mijn fiets op afgesproken tijdstip bij het station moest zetten want anders dan zou ik zijn gegevens doorgeven aan de politie. Pure bluf, want ik had niets behalve zijn telefoonnummer
Ik heb de politie ingelicht dat ik op afgesproken tijdstip naar de afgesproken plek zou gaan en tegen ieders verwachtingen in (ook van de politie) stond daar braaf mijn fiets. Op slot, maar ik had de sleutel. (net als bij jou ook gejat toen hij niet op slot stond)
Ik ben niet alleen naar het station gegaan. Dat had ik niet gedurfd. Was echt een kick om het m zo weer terug te krijgen!
Overigens kun je bij Marktplaats een melding doen.

Succes!

Klaartje

Klaartje

27-08-2015 om 18:59

Ik heb hier ooit

een heel verhaal over getypt. Ik kan alleen niet meer in het archief volgens mij. Het is vast wel al een jaar of 10 geleden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-08-2015 om 23:41

Kijk...

En daar gaat de politie dus de mist in....
Groot ongemak, eitje om op te lossen. En dan heb ik het nog niet over de beeldvorming en het feit dat fietsdiefstal zo blijkbaar errug loont.

Succes van het weekend!

politie

Ik zou de politie wel een kans geven, ik vrees dat het per korps (en mogelijk per agent) verschilt of ze bereid zijn in actie te komen.

Overigens is het idee dat ze niks zouden kunnen doen volgens mij flauwekul, maar met onwillige agenten is het slecht boeven vangen...

Groeten,

Temet

Fiets

Fiets

28-08-2015 om 12:44

Politie is gebeld

Maar zegt zelf niks te doen. We mogen 112 bellen als moment daar is. Geen idee of ze dan komen.
Ik heb de stopheling app en kan ter plekke controleren of het een gestolen fiets is (als ie geregistreerd is)

fiets

fiets

29-08-2015 om 18:05

geweest

Nou dat was weer een teleurstelling. Meneer kwam niet opdagen. Overduidelijk fakeadres. Voicemail op de mobiel. Mobiele nummer wat in de advertentie stond was van een dame die van niks wist en al een week plat werd gebeld. Er klopte dus wederom niks van. Is al de zoveelste keer met een fiets via marktplaats. Wel ontzettend raar dat hij niet kwam opdagen. We hadden niks gezegd verder en alleen gewoon een afspraak gemaakt. Maar goed....voor ons toch wel weer dik half uur rijden naar Amsterdam dus daar maar geshopt

Suze

Suze

30-08-2015 om 08:28

mobiele nummer fout?

Maar Fiets, als dat nummer niet goed was, hoe had je dan een afspraak met die verkoper gemaakt voor gisteren?

Fiets

Fiets

30-08-2015 om 09:50

Suze

Eehhhh per mail? Nummer wat hij toen gaf was wel nummer maar die stond die dag uitgeschakeld en andere nummer uit advertentie was van willekeurig iemand. Als ik dat eerder had gebeld kon ik de rit besparen Ja. Weer wat geleerd.

Klaartje

Klaartje

31-08-2015 om 16:28

Je kunt het beste iemand laten bellen

die niet echt in de buurt woont. Bij mijn dochter had haar vriend toen gebeld om informatie. Zij woonden in dezelfde plaats waar fiets was gestolen en te koop stond. Advertentie was meteen van marktplaats gehaald en ik vond m een dag later op speurders of zo'n soort site. Toen heb ik vanaf mijn adres gebeld, heel wat kilometers verder en toen kon er wel een afspraak gemaakt worden.

Thomas

Thomas

31-08-2015 om 18:24

Klaartje, ik begrijp het niet

Klaartje, waarom moet er iemand van verder weg bellen? Komen ze dan wel opdagen? Ik snap je uitleg niet.

Thomas

Thomas

31-08-2015 om 18:25

Hoe weet iemand waarvandaan je belt als je met een mobiel belt? Als je nummerherkenning op je huistelefoon hebt, dan begrijp ik dat ze het kunnen zien, maar anders?

Dees

Dees

31-08-2015 om 20:40

Fb ed

Met de mail kunnen ze via IP weten waar je ongeveer vandaag komt. Daarnaast kunnen ze op Facebook je naam controleren om zeker te zijn. Daarbij weet ik niet hoe snel een Fiets normaal op Mp verkocht wordt maar binnen een dag een reactie lijkt me gewoon erg snel.

Thomas

Thomas

31-08-2015 om 21:01

Een dag

In Amsterdam lijkt me een reactie binnen een dag voor een mooie, betaalbare fiets niet snel.

Jamie

Jamie

31-08-2015 om 21:37

Klopt

als ik een fiets op mp zet krijg ik vaak binnen 24 uur vijf/zes verschillende biedingen dus dat is helemaal niet zo gek. Het is pas gek als iemand binnen een dag toehapt om hem te verkopen want meestal wacht je wel een dag of wat

Klaartje

Klaartje

02-09-2015 om 23:09

Ik leg het verkeerd uit

Vriend van dochter had (dacht ik) gebeld, zou ook gemaild kunnen zijn, dat weet ik niet meer, Is al een tijd geleden.Hij gaf aan dat hij in dezelfde plaats woonde en interesse had. Hierop is de advertentie van marktplaats afgehaald en paar dagen later stond hij op andere site, met hetzelfde mailadres/telefoonnummer. Ik heb gebeld/gemaild en zei dat mijn zoon wilde komen kijken en dat hij toevallig s avonds in die plaats zou zijn. Hier werd wel op gereageerd. Dat bedoelde ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.