Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

13-04-2014 om 20:19

Groot feest, tips gevraagd!

Binnenkort zijn man en ik 25 jaar samen en we willen een feest organiseren. Nu zijn we normaal niet zo van de feesten en partijen en hebben hier dan ook weinig ervaring mee. Toen we trouwden hebben we geen bruiloft gehad. Ik ben op zoek naar tips, ervaringen, denk-vooral-hier-aan.
Ik heb waarschijnlijk al een locatie, op een eiland. Het moet een los, nonchalant feest worden. Geen receptie oid. Onze ouders en broers en zussen blijven slapen zodat we de volgende dag samen kunnen ontbijten en napraten. Er is gelegenheid voor een kampvuur.
De bedoeling is dat alle gasten eten en dan als het feest is afgelopen met de boot terug gaan naar het vasteland.
Okee, ze komen wat eten. En dan? Wij zijn niet zo van het dansen, anderen misschien. Ik nodig zo'n 120 mensen uit waaronder een kleine 30 kinderen onder de 14.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-04-2014 om 20:50

iig iets voor de kinderen

Als er zoveel kinderen komen lijkt het me leuk als je daar iig iets voor organiseert. Kun je daar niet iemand voor inhuren ofzo?
Als de kinderen het leuk hebben is het voor de ouders ook al snel goed.

Verder heb ik geen verstand van grote partijen, ik vind een kinderfeestje al een bezoeking

Tante Tiny

Tante Tiny

13-04-2014 om 21:12

Met 30 kinderen heb je geen entertainer nodig

Je kunt vragen of ze bij mooi weer buitenspeelgoed meenemen. Bij slecht weer leuke spelletjes. Welke mogelijkheden zijn er op locatie?
Het is wel handig om twee 16-plussers bij de hand te hebben die wat spellen kunnen begeleiden.
Bij een kampvuur is het leuk voor de kinderen om zelf stokbrood te bakken of marshmallows te roosteren.

Houd er rekening mee dat mensen met kinderen op tijd weg gaan. Kampvuur in het donker is er dan niet meer bij.

Bij onze feestjes (max 30 personen) organiseren we vaak een sjoelwedstrijd of tafelvoetbalwedstrijd. Zoiets vinden volwassenen ook leuk.

Juno

Juno

13-04-2014 om 21:22

Dat is een goede!

Geen entertainer, maar wel iemand die de kinderen in de gaten houdt en eventueel iets met ze doet. De jongste zal dan zo'n 6 jaar zijn.
Het is een eiland, ze kunnen er niet af totdat de boot vertrekt. Ik moet even vragen vanaf hoeveel personen die boot vaart, moet nl geregeld worden. Mensen kunnen ook een tent meenemen en dan blijven slapen.
Er is een groot grasveld waar ze kunnen voetballen en vliegeren. Kinderfeestjes vind ik geen probleem .
Wat doe je verder op een feest? Omdat het een afgelegen plek is, komt en gaat iedereen tegelijk.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-04-2014 om 21:25

Nou

Kletsen, wat drinken, wat eten en nog meer kletsen. Kampvuur is erg leuk, en als je verder wat plekken hebt waar mensen kunnen zitten (stoelen bijvoorbeeld komt het wel goed.

Meedenker

Meedenker

13-04-2014 om 22:45

Braindump

De dingen die in mij opkomen zijn:
- zijn er voorzieningen op het eiland? Denk toilet, stromend water, stroom?
- is er overdekte ruimte op het eiland? Verwarmt?
- kunnen alle kinderen zwemmen?
- weten al je gasten dat ze niet later kunnen komen en (echt) niet eerder weg kunnen? Mijn ervaring is dat dat gedoe kan geven. Vervelend gedoe, ook bij aanvang (eindeloos wachten op die ene die in de file staat)
- durven / kunnen alle gasten op de boot? Zwanger, moeilijk ter been etc?
Dat is wat er nu 123 in mij opkomt. Ben benieuwd

Juno

Juno

14-04-2014 om 00:01

Eiland

Goed eiland, met grote herberg. Restaurant, wc's, douches, luxe kamers. Gasten weten nog van niets, feest is over een jaar . Boot heen is een veerpont met hele hoge wanden, als kinderen op een bank gaan staan kunnen ze nog niet overboord kiepen. Ze worden bovendien meteen door de schipper in hun kraag gegrepen. Boot terug is een rondvaartboot. Denk ik. Ben er vorig jaar voor het laatst geweest en heb toen met de eigenaar van de herberg gesproken. Hij huurt dan een boot en vaart zelf.
De mensen mogen zelf weten hoe laat ze aankomen, maar om 18.00 gaat de laatste pont. Dat zet ik ook duidelijk in de uitnodiging. De pont kan ook rechtstreeks naar de herberg varen. Mensen met kinderen kunnen ook veel eerder komen en dan de natuurspeeltuin in en aan het eind van de dag richting feest gaan. Kensen zonder kinderen kunnen ook nog wandelen.
Eerder weg kan niet.

even zo

even zo

14-04-2014 om 08:53

reactie

Het idee op zich klinkt wel leuk, maar dat niet eerder weg kunnen dat zou mij wel tegen staan. Je nodigt heel veel mensen uit, echte vrienden willen misschien wel tot het einde blijven , maar kennissen willen misschien wel uit fatsoen komen om je te feliciteren maar niet tot het einde blijven.

Anderen hebben misschien een andere reden bv vermoeidheid, lange reistijd nog voor de boeg om niet zo lang te willen/kunnen blijven.
Je schreef dat ouders/ broers en zussen blijven slapen. Andere mensen die van ver komen kunnen niet eerder weg, ik weet niet of die kunnen blijven slapen zo ja, dan jaag je ze wel meteen op extra kosten.

even zo

even zo

14-04-2014 om 08:56

Ik heb trouwens wel een idee wat het feest is

Ik heb trouwens wel een idee waar het feest is. Locatie is wel heel mooi.

Juno

Juno

14-04-2014 om 14:36

Contact gehad

Ik kan de boot ook twee keer terug laten varen. Bijvoorbeeld om 21.00 en om 24.00. Dan kunnen mensen die maar kort willen blijven op tijd weg.

is dat handig, een locatie op een eiland?

is dat niet te beperkend voor mensen die je graag even willen gelukwensen maar niet te lang willen blijven? Ik lees net dat je meer afvaarten wilt regelen, dat lijkt me een goed plan. Communiceer dat duidelijk in je uitnodiging.

Juno

Juno

14-04-2014 om 14:55

Geen receptie

De mensen komen eten en kunnen daarna blijven. Of niet. Ik denk dat dit geen probleem is, er is geen receptie oid.
Iemand nog tips voor tijdens het feest? Ik zat te denken om wegwerpcamera's neer te leggen zodat iedereen foto's kan maken.

Tips

Dat klinkt geweldig Juno! Een feest op eiland. Heel erg leuk! het lijkt me dat mensen die het een bezwaar vinden enkel op gezette tijden terug te kunnen er ook voor kunnen kiezen niet te komen.

Camera's zijn een leuk idee. Ik doe ook nog wel eens een grote lege (foto/schilderij)lijst er bij zodat mensen zichzelf soort van in de lijst op de foto kunnen zetten.

Kennen de mensen elkaar? Ik heb ooit een feest gegeven waarbij iedereen vooraf een babyfoto van zichzelf diende in te leveren. Bij aankomst kreeg iedereen een envelop en de opdracht op zoek te gaan naar degene op de foto. Dat is een leuke manier om mensen met elkaar in contact te brengen en een beetje reuring te veroorzaken. Vind je dat teveel gedoe kun je ook een variant op zo een thema door bv enveloppen te vullen met de helft van een duo (Snip in 1 envelop, Snap in een andere. Dan gaan mensen opzoek naar de andere helft van het duo.

Zelf ben ik ook niet zo van het dansen maar muziek hoort er wel echt bij. een man met gitaar bij het kampvuur heb ik wel eens gehad maar ook een accordeonist. Mensen zingen graag mee

Feesten met veel mensen zijn gebaat met wat diverse plekken waar eten en drinken te vinden is. Dus op verschillende tafels op verschillende plekken. Simpel met flessen wijn er op en biertjes in schalen met ijs. Of dat er mensen rond gaan maar dat doet al snel iets stijver aan.

En je moet er van houden maar waar mijn vrienden nog steeds over praten zijn de feesten waar ik een lam aan het spit had. Boven een klein vuurtje. De slager kan dat gewoon voor je bestellen, voorgegaard en al en met spit leveren. Er is vast wel iemand onder het gezelschap die het leuk vindt om voor de gasten stukjes af te snijden. En heel betaalbaar.

Kinderen vermaken zich meestal wel. Twister is vaak een schot in de roos en makkelijk mee te nemen. Maar ook ouderwetse spellen als met ballen tegen een stapel blikkies gooien vinden ze leuk (de grote mensen trouwens ook.

Oh, ik hou van feesten!

Tante Tiny

Tante Tiny

14-04-2014 om 22:37

Over die camera's

Wegwerpcamera's lijken goedkoop maar de afdrukken zijn duur.
Kijk bijvoorbeeld bij de Aldi folder van komende week (als voorbeeld, je hebt nog tijd genoeg). Er zijn simpele digitale camera's van 20 euro die digitale foto's opleveren. Leuk om online op een album te zetten. Kan iedereen downloaden wat die wil hebben.

Annie

Annie

15-04-2014 om 21:36

Leuk!

Oh geweldig, een anders dan anders feest met wat bijzondere voorwaarden waar mensen rekening mee moeten houden. Ik ga er vanuit dat de mensen het geweldig vinden (of niet...maar dan blijven ze maar thuis, even goede vrienden toch).

Ik zou wel even bedenken of kinderen op eiland in het water kunnen vallen. Zo ja, dat zou ik wel heel duidelijk op de uitnodiging aangeven. Mijn vijfjarige zou ik dan een zwemvestje aantrekken ofzo.

Varen, eten, borrelen, bijkletsen: lijkt mij een prima feest. Achtergrondmuziekje (computer) kan leuk zijn.

BBQ is en blijft altijd leuk en zorgt voor losse sfeer; zeker als je lekkere salades en dergelijk brij doet. Wij hadden voor iedereen een goedkoop schortje met een afbeelding en tekst van ons (strijkpapier) er op. Werd goed ontvangen!

Qua foto's hadden wij digitale cameraatjes her en der geleend, grote witte heliumballon eraan en op tafel gelegd (staat leuk!). Heel veel maffe, niet te gebruiken foto's maar ook heel veel leuke foto's.

Ik vind het ook altijd wel leuk om zorg te besteden aan aankleding en hier een persoonlijk tintje aan te geven. Wij hadden een bepaalde kleur, zelfgemaakte, simpele trouwkaart en dat hebben we doorgevoerd in de aankleding. Heel simpel/goedkoop hoor. Witte heliumballonnen aan een gekleurd lint aan tafel vastgemaakt. Simpele witte tafelkleden/kleedjes, daarover heen een soort van pailletten/glimmertjes/etc gestrooid en daar weer heel simpel servies overheen en wat gekleurde waxinelichtjes (IKEA). Door die ballonnen, glimmertjes en waxinelichtjes (samen nog geen 50 euro) op tafel had het wel een hele persoonlijke en feestelijke uitstraling

Ik zou wel zorgen voor bedienend personeel; anders wordt het al snel een zooitje en ben jij druk met biertjes, kratten cola, etc.

Wat als er een incident is; hoe (snel) kom je dan van eiland af?

Juno

Juno

15-04-2014 om 23:23

Ik koop het in

Leuk, zo'n positieve reactie, ik hoop dat mijn gasten ook zo reageren!
De herberg doet de catering, zowel het eten als de hapjes en de drankjes. We moeten een afspraak met ze maken om te kijken hoe we het verder kunnen aankleden ed. En even goed kijken wie er komt, bij alle menusuggesties zit varkensvlees en niet al mijn vrienden en kennissen eten dat. Even budgettair: op hoeveel drankjes pp moet ik rekenen?
Heliumballonnen aan een camera vind ik een supertip!
Zwemvestjes, is een goede. Ik denk dat ik thuis nog wel het één en ander heb liggen en anders kan ik wel lenen voor de hele kleintjes. Ik dacht om Scoutingleiding te vragen voor de kinderen. Het zijn geweldig leuke meiden, kunnen goed met kinderen, hebben kinder-EHBO en ik denk dat we tegen vergoeding wel van hun diensten en expertise gebruik mogen maken.
Weg van eiland is geen probleem, er ligt een grote boot bij de herberg en vanuit het verleden weet ik dat hulpdiensten er snel kunnen zijn. Het is geen onbewoond stuk grond in een plas water, zeg maar. Ik denk dat even zo de locatie goed geraden heeft.
Goh, ik krijg al helemaal zin, terwijl ik eigenlijk alleen nog aan het oriënteren ben en het pas volgend jaar is!
Op Pinterest zag ik al veel leuke ideeën voor een uitnodiging. Als ik het zo zie, valt ons feest onder de noemer 'boho wedding'.
Ach, en anders dan anders... Ik weet niet, ik geloof dat ik het niet anders zou kunnen dan dit.
Iemand nog tips qua muziek? Wij houden zelf erg van jaren '70 maar ik kan me voorstellen dat je een goede mix moet hebben voor een avond. Tsunami kan ik ook goed hebben .

Aantal drankjes

Ik reken meestal op 2 drankjes per uur.Zelf hou ik erg van onversterkte muziek. gewoon mannen met een gitaar die leuke jaren 70 nummers zingen. dat past ook heel erg bij de boho stijl.

Juno

Juno

16-04-2015 om 20:51

En weer een vraag

De datum komt al dichterbij en ik wil graag een jurk. Ik zit te denken aan een maxidress, waar vind ik een leuke? Of misschien een ander type jurk. Dochter nog net niet in maat s, wil ook graag een Jurk. Tips voor (web)adressen zijn zeer welkom!

Noet

Noet

16-04-2015 om 21:06

zelf

slaag ik voor jurken regelmatig bij promod.de

Juno

Juno

16-04-2015 om 21:10

Anders

Ik zoek wat zwieriger, wat vrolijker, wat aparter. Maar ik weet niet waar ik moet zoeken . Promod is het duidelijk niet, bij de Bijenkorf zag ik online niets. Ladress heeft een jurk bij de trouwafdeling met werkelijk geweldige mouwen maar man vindt die jurk niet zo (en ik vind hem erg trouwjurkerig maar verder wél leuk). Man en ik zijn het feestvarken, de kleding hoeft niet megaduur te zijn maar het mag wel uitstralen dat het ons feestje is.

Noet

Noet

16-04-2015 om 21:24

apparter

art-fashion.nl De winkels zijn aanraders want dan zie je pas echt de mogelijkheden van de jurken. Ze combineren ze vaak met laagjes en petticoats. Heel feestelijk en ook anders dan gemiddeld.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-04-2015 om 01:08

Wegwerpcamera's lijkt me onzin.

Zijn er nog mensen die geen fotofunctie in hun mobiele telefoon hebben?

+

Hadewich

Hadewich

18-04-2015 om 09:17

Brunette

Dan moet je na het feest aan iedereen vragen of ze de foto's willen mailen, vaak doen mensen dat niet. Als je digitale camera's leent en ze allemaal zelf meeneemt, dan heb je het helemaal in eigen beheer. Bovendien is de fotokwaliteit van camera's toch vaak beter dan van telefoons en zit erin ieder geval een flitser in. Genoeg telefoons zonder flitser.

Juno

Juno

18-04-2015 om 10:05

Jurk

Die camera's, dat komt wel. Ik ben nu naarstig op zoek naar een jurk, beetje bohochic, lang, zwierig en kleurig. Iemand tips?

Ulla

Ulla

18-04-2015 om 13:38

Esprit.nl

heeft heel veel jurken in verschillende stijlen.

Ulla

Ulla

18-04-2015 om 13:46

Bestseller, wel veel mouwloos, misschien Steps, SPS Superstar, Didi, Zalando, etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.