Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Koningsdag

Vandaag heerlijk genieten voor de tv. Straks met dochter nog een uurtje over de vrijmarkt. Zoon heeft om 13.30 uur een feest met vrienden in de stad.
Ons nationale theater is open! Koningin Maxima frutselt nog even aan de kraag van Amalia voor die naast haar vader van boord gaat. Iedereen vrolijk, alles ziet er feestelijk uit, er komt een mooie botenparade aan, iedereen op de kant heeft er zin in en alle familieleden zien er mooi uit.
Luchtshow met Fokkers. Ja, daar kan ik wel van genieten.
De Eerste Familie viert feest met ons.
Nou ja, ik heb denk ik geen aanleg voor Republikein.


redelijk natuurlijk

ik zit (in het buitenland) te genieten van een toch nederlands leuk gebruik, nu in ander jasje.
Ze zitten nu in de kerk, te luisteren naar een concert, zonder dochters. Wordt aangekondigd door meiske 'beste koning, lieve koningin', grappig.
Ja, met dit soort dagen mis ik 't om ergens in Nederland over een vrijmarkt te lopen. Volgend jaar toch maar rond deze dagen reisje Nederland plannen

Leen13

Leen13

27-04-2015 om 13:10 Topicstarter

Selfie

Selfie met prinses Laurentien. Geen oude maar nieuwe ambachten, tikje traditioneel wel. Kunst gemaakt uit hout van te slopen/gesloopte monumentale panden.
Hier en daar een paar republikeinen, niet teveel bij elkaar want een demonstratie mag het niet worden, maar dat volkje mort: Loosers! Moven!
Maar ja technisch gezien zijn wij al een republiek sinds 1848/Thorbecke met een koningshuis dat onder de ministeriële verantwoordelijkheid valt.
Elk jaar toch weer een feest. Met veel goede herinneringen aan vroeger.
Vroeger gingen wij nog als school in optocht door de stad. Hadden alle moeders de kinderen feestelijk en oranjegezind gekleed en ik heug me nog een praalwagen en een ruzie onder de moeders met de juf hoe de 'prinses' op de praalwagen gekozen was. Niet helemaal goed gegaan.
De laatste jaren gingen we vaak naar mijn ouders en daar over de vrijmarkt. Helaas leven ze niet meer.
Wel een hoog Eftelinggehalte, maar zo'n sprookjesdag spreekt mij wel geweldig aan. Positief en feestelijk.

Leen13

Leen13

27-04-2015 om 13:20 Topicstarter

Prinses Beatrix

https://www.koninklijkhuis.nl/encyclopedie/paleizen/kasteel-drakensteyn/
En ik stel me zo voor dat prinses Beatrix een ontvangst heeft op kasteel Drakesteyn waar ze met haar zussen en aanhang een kleine familiereunie heeft om samen naar de volgende generatie te kijken en daarvan te genieten.
Voor de tv. Ja, of juist niet natuurlijk. Mooi geweest en hoeft niet meer.

gezellig hoor

lekker Koningsdag. Ik kan ervan genieten, al is het nooit meer zo als toen ik klein was, en alles nog een Avontuur. mede vormgegeven door de overijverige Oranjevereniging van weleer.

Kan die Laurentien een beetje dimmen met haar kledingkeuze? De waterbus komt in zicht. kijker denkt - hé, de koningin, maar nee het is Laurentien in fel oranje of zoiets.
Het had wel wat van de aankomst van Sinterklaas. Zonder Pietendiscussie.

Veel plezier nog allemaal, en fijn dat het lang niet zo buiig is als gevreesd. Mooi fotogeniek weer.

Astrid

Astrid

27-04-2015 om 15:17

hmm

Ik kon het wel waarderen, maar vond de boten voor mijzelf als kijker niet zo boeiend. Blij dat er later nog wat meer interactie met het publiek was.
Al met al vond ik het redelijk die nieuwe vorm.

De kleding vond ik geweldig, dat wil zeggen van Máxima, Laurentien en Marilène. Van Laurentien was trouwens alleen haar jas maar fel en een hoed droeg ze niet, dus Máxima haalde ik er eigenlijk gelijk wel uit.
De andere prinsessen vond ik de ene een pietsje te somber en de ander een Tiroler jurkje aanhebben met een foute lengte; allebei ouwelijk.

De kleine prinsesjes waren eindelijk eens niet hetzelfde gekleed, maar wie die kleedster was zou ik wel eens willen weten. Kleurloos en de oudste of ze naar een begrafenis moest; jammer!

en waar was de oorbel gebleven

..van Maxima toen ze op het einde op dat plein stonden?
Vond idd ook de jurken (en capes) van de prinsesjes niet zo geweldig. Wie is de kleedster, wil ik ook weten

Moni

Moni

27-04-2015 om 15:44

Ik vond de boten juist interessant.

Gelukkig was er uitleg bij.

Hoogtepunten vond ik verder het museum Hof van Holland. Geweldige vertellers en een mooie boodschap.
En het einde, een swingend plein, herauten op de balkons, mix van soorten muziek.

WA eindigde met een spreuk over Dordrecht:Hoe dichter bij Dordt, hoe mooier het wordt.
In de omgeving van Dordt zeggen ze: hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt

Hortensia

Hortensia

27-04-2015 om 16:11

Ik ben volgens mij...

...de enige van Nederland die die donkere outfit van Amalia geweldig vond! Wel een beetje Harry Potter style, en je zou je kunnen afvragen of het wel "passend bij het moment" was, maar ach, moet kunnen (zou Amalia zelf al inspraak hebben bij dit soort dingen?)

Ik vond het wel wat hebben.

Hortensia

Hortensia

27-04-2015 om 16:11

Oh ja, en...

...met dat opgestoken haar vond ik Amalia precies haar overgrootmoeder toen die nog jong was...!

Hadewich

Hadewich

27-04-2015 om 16:45

Hortensia

Ik heb ergens gelezen dat Amalia per se geen huidkleurige panty aan wilde. Ze was ook de enige met een zwarte panty. Blijkbaar heeft ze dus wel inspraak?

Ik vond het leuk om te zien dat Amalia regelmatig lekker meezong en dat de familie popmuziek blijkbaar toch meer kan waarderen dan klassiek. Ik vond dat concert in de kerk toch wel een beetje verplicht nummer...

Alexia lijkt trouwens een soort tic te hebben? Lijkt me sowieso al vervelend, maar zeker als je zo in de belangstelling staat.

Hortensia

Hortensia

27-04-2015 om 18:10

Hadewich

Dat wist ik niet van die panty, leuk om te lezen! Daar hou ik wel van Ik vermoedde al enige eigen inbreng, want het was niet direct een koningsdag-outfit voor een kroonprinses, maar zoals ik al zei: moet kunnen
Ik vond Amalia het leuk doen voor zo'n jong meisje! Haar zusjes hadden vooral met die schepen nog wel eens problemen met "aandacht erbij houden en vooral blijven doorzwaaien" (logisch!), maar Amalia deed echt haar best en dat meezingen was me ook opgevallen, leuk!

En die tic van Alexia is me ook opgevallen. Sowieso al vervelend, maar al helemaal als je onder een vergrootglas ligt en veel mensen een mening over je familie hebben.

Concert was niet helemaal mijn ding, leuk gedaan, daar niet van, maar ik heb Bach toch liever in de originele vorm, en er mankeerde wat aan het geluid (regie? slechte akoestiek? niet helemaal goed uitgevoerd?)
Maar goed, dat is slechts mijn mening Gelukkig duurde het niet al te lang.

Het drumcorps (Jubal) vond ik geweldig. Maar ik ben bevooroordeeld, heb vroeger zelf in zo'n drumcorps gespeeld en ze vaak zien optreden, dus het was heel nostalgisch voor me om ze weer te zien en te horen en het geluid als begeleiding van Nielson kwam perfect uit de verf (zeer luid en helder zoals het hoort). Leuk gedaan, vanaf de balkons!

Leen13

Leen13

27-04-2015 om 20:54 Topicstarter

Verbinding

http://www.state.gov/secretary/remarks/2015/04/241097.htm

John Kerry namens president Obama en de Amerikanen feliciteert Nederland met Koningsdag. Koningshuis als politieke verbinding.

"I also look forward to His Majesty King Willem-Alexander and Queen Maxima’s visit to the United States in June. His Majesty is a voice of clarity and conviction on environmental issues like water security. If we are to successfully reach an international agreement on climate change in Paris this December, we will need his continued engagement—and your entire nation’s support.

The Dutch people have much to celebrate on this day of “orange madness.” I wish you peace and prosperity in the year ahead."

Terwijl het koningsdagconcert opstaat met de Kweksilber Big Band.

Zoon is nog niet terug, dat feest is vast te leuk, maar morgen is het toch weer school. Dochter is morgen vrij. We gaan wat voorjaarsopruiming doen.
Dat was een mooie, droge en rustige Koningsdag 2015.

Barvaux

Barvaux

27-04-2015 om 21:22

hmm

Alleen het jeugdjournaal gezien (sommige mensen moesten werken vandaag lol) maar er is al eerder gezegd dat de meiden eigen inbreng hebben in hun kleding. Twee jaar geleden hadden ze ook eigen inbreng in hun jurken.

Verder vond ik twee jaar geleden die capejes al 'eng' en nu weer, zo op het eerste gezicht leken het dezelfde. Wat een smerige kleur!

Ely

Ely

27-04-2015 om 23:38

Grappig

Voor t slapen gaan lees ik nog even Oo en door dit draadje realiseer ik me ineens dat er wat te kijken viel op tv hahaha. Ik heb echt niks meegekregen van de activiteiten van ons koningshuis. Wel de hele dag genoten van ons gezin, het gezellige d

Ely

Ely

27-04-2015 om 23:39

Oeps

Het gezellige dorp, de muziek, de spelletjes en de vrijmarkt. Mijn wereldje is vandaag klein en knus geweest realiseer ik me nu en ik heb er van genoten. Zometeen nog maar even journaal meepakken haha

Ad Hombre

Ad Hombre

28-04-2015 om 09:41

AnneJ

"Nou ja, ik heb denk ik geen aanleg voor Republikein."

Typisch, een diepgewortelde afkeer van de staat, maar een slaafse aanbidding van Oranje. Historisch gezien kenmerkend voor het gepeupel.

Nou nog op zoek naar een nieuwe gebr. De Witt om te lynchen...

Bimba Boef

Bimba Boef

28-04-2015 om 10:13

ongelofelijk....

Wat een geneuzel over de jurkjes van de prinsesjes en of ze wel voldoende zwaaiden en zich precies gedroegen zoals men verwacht. Arme kinderen...
Nee, arme mensen zijn er vooral in Nepal momenteel. Maar laat ze maar verrekken daar. Wij vieren feest...
Ik heb heel wat meer aanleg tot republikein.

Barvaux

Barvaux

28-04-2015 om 10:15

bimba

Alsof ze in Amerika geen feest vieren op onafhankelijkheidsdag...

Jeetje Bimba wat een zure reactie

Dat wij hier onze nationale feestdag vieren kan wat mij betreft prima samen gaan met denken aan mensen elders op de wereld die het stukken moeilijker hebben dan wij hier.
Ik vind Koningsdag een mooi moment waarop wij onze nationale eenheid vieren en echt een feest voor alle lagen van de bevolking en alle kleuren die hier in Nederland rondlopen. Ik vind het heel belangrijk dat we die dag ook echt als een nationaal feest beleven. Dat er in andere landen veel ellende is, doet daar niets aan af.
Ik vind het wel heel terecht dat het journaal niet opende met Koningsdag, maar met veel aandacht voor wat er is gebeurd in Nepal, maar om nou hierdoor ons nationale feest niet door te laten gaan (tenminste, ik begrijp uit je bericht dat je je dat ethischer gevonden zou hebben) vind ik echt te ver gaan. Dan kunnen we wel bezig blijven, er is zoveel ellende op de wereld...

Bimba Boef

Bimba Boef

28-04-2015 om 10:35

Ik zeg niet dat er

Geen koningsdag gevierd mag worden. Maar om eindeloos te neuzelen over jurkjes en zwaaien dat irriteert mij behoorlijk. Oppervlakkig gezever vind ik dat!

Leen13

Leen13

28-04-2015 om 11:03 Topicstarter

Ja hombre

Wat is er mis met brood en spelen?

Astrid

Astrid

28-04-2015 om 11:13

Bimba

Hebben jouw berichten altijd een hoog niveau?

Ik kreeg even de behoefte om kattekop te zeggen, maar ik zal het laten.

Leen13

Leen13

28-04-2015 om 11:43 Topicstarter

Lynchen Ad Hombre dat doet de gevestigde macht

http://nos.nl/artikel/482244-moord-gebroeders-de-witt-opgelost.html
Zoals ook in de situatie met jeugdzorg waar men denkt dat ouders het gedaan hebben maar er is een complot tussen overheids belangengroepen in de samenleving die voor lynchen en moord verantwoordelijk zijn.

"Tot nu toe werd de moord op de gebroeders De Witt bij de Gevangenpoort in Den Haag toegeschreven aan het 'gewone' Oranjegezinde Haagse volk. Maar volgens de historicus zat er een "wijdvertakt" complot van de midden- en bovenklasse achter en wist zelfs stadhouder Willem III van de moordplannen."

Ely

Ely

28-04-2015 om 12:28

Wauw!

Zelfs in een draadje over Koningsdag komt jeugdzorg langs. Knap.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-04-2015 om 12:37

Respect Anne J

Noet

Noet

28-04-2015 om 12:43

de tic van Alexia

heur haar zat gewoon niet lekker. Dan ga je er aan trekken en duwen. Zoals elk jong meisje. Vond nog dat ze het netjes hield, die van mij zou het er gewoon uitgehaald hebben en er een staart van gemaakt hebben.

Hadewich

Hadewich

28-04-2015 om 13:26

Noet

Alexia was veel aan het knipperen en bewoog haar hoofd af en toe op een vreemde manier naar voren. Vooral te zien tijdens het optreden van Nielson en de andere optredens op het laatst. Dat ze aan haar haar zat leek me geen tic.

Miss Sas

Miss Sas

28-04-2015 om 21:13

Een nationale feestdag kan ook met een rupubliek

Dat zou dan kunnen op 5 mei wat mij betreft. Met ook een vrijmarkt en koekhappen.

Leen13

Leen13

28-04-2015 om 21:51 Topicstarter

De koning is een koopje

http://sargasso.nl/afschrijvingen-de-koning-is-een-koopje/

"Van Dalen maakt een aantal slagen om de arm: de monarchiebonus van 1 procent is een gemiddelde en ook de causaliteit is niet helemaal duidelijk: zorgt een koning voor stabiliteit of zorgt stabiliteit voor de koning? En zijn berekening stamt uit 2007 en had dus de staat van dienst van Beatrix als bewijsmateriaal. Willem-Alexander moet zich nog als ‘onpartijdige toeschouwer’ bewijzen. Maar toch: 1 procent extra groei is 6 miljard euro. Zo bezien levert die 110 miljoen een rendement van 5350% procent. Knappe durfkapitalist die dat haalt."

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/31887_steun_voor_de_monarchie_gestegen/
Nou ja, er is nog steeds een overweldigende meerderheid voorstander van het koningshuis. Meer voorstanders voor het koningshuis dan voor de afgelopen kabinetten.

Barvaux

Barvaux

29-04-2015 om 07:52

5 mei?

Vreemde logica om 5 mei de nationale feestdag van onze eventuele republiek te maken. Denk eens goed na. Wat vieren de Fransen bijvoorbeeld? Of de Amerikanen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.