Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Valerie

Valerie

04-09-2015 om 22:43

Mode: wat kan ik nu het beste kopen?

Wat mode betreft loop ik altijd een beetje achter de feiten aan. Zo duurde het bij mij even voordat ik door had dat iedereen skinny broeken droeg in laarsjes. Ik liep bij wijze van nog in wijde pijpen over mijn laarzen. Komende week ga ik winkelen en ik heb nieuwe schoenen en laarzen nodig. Kunnen skinny's nog in laarsjes of is nu iets anders in de mode? Om me heen loopt iedereen nog in zomerkleding dus ik kan het nog niet afkijken.
Wie praat mij bij of heeft tips van websites om op te kijken? Op wehkamp etc word ik nog niet wijzer. Ik hoef niet volgens de laatste mode te lopen hoor, maar wil graag weten wat gangbaar is dit najaar. Alvast bedankt.


bieb63

bieb63

04-09-2015 om 23:25

Valerie

Skinny's zijn nog steeds heel gangbaar. Met (korte) lasrsjes of sneakers.

Sneakers.

Die schijn je inderdaad te moeten hebben dit najaar. Kijk wat rond in de winkels, in de etalages, de folders op de mat en koop niet te veel in één keer. Ik vind de najaarskleding veel op de voorjaarskleding lijken, wat kleuren toegevoegd, maar niet totaal anders.

Jessica O

Jessica O

05-09-2015 om 08:29

Je ziet nu juist veel een flaired pijp.
Kijk anders eens op de site van Lida Thiry, staat mooi op beschreven wat de trends en kleuren zijn. En als je ook op pinterest zit zou ik even bij haar borden kijjen!

Ik zou nu wat basis dingen kopen

En dan in november nog wat.
Ik heb hier nu de Libelle voor me liggen en als ik die mag geloven dan komen er veel verschillende dingen in de mode. Flared pijpen,taillebroek en de palazzobroek?= wijd,heel hoog in de taille,staat er.
Skinny heeft volgens hen de langste tijd gehad en op de volgende pagina...staat een skinnybroek
Volgens mij is er dus gewoon heel veel mogelijk.

De kleuren zijn nu aardetinten, schoenen met printjes, zachte materialen van stof.Sneakers van mooie materialen zie je nu ook heel veel.
Loop gewoon eens wat verschillende winkels binnen, wat hangt er op de paspoppen en spreekt je aan? Daar kun je verder mee kijken wat je wil. Korte laarsjes kunnen met skinny en onder wijde pijp dus zit je altijd goed.

Lobke

Lobke

05-09-2015 om 10:12

niks van aantrekken

en gewoon kopen wat je leuk vindt en leuk staat.
Ik heb de hele zomer werkelijk niets leuks in de winkels zien hangen, beter ik vond het afschuwelijk wat er hing. Ik trek aan wat ik leuk vind en kijk niet naar wat iedereen draagt, liever niet zelfs, het maakt het straatbeeld zo saai al die eenheidsworst.

lijkt makkelijker dan het is

Lobke, dat klinkt zo leuk, je niks van de mode aantrekken en alleen kopen wat je zelf leuk vindt. Maar tenzij je zelf je kleren maakt, ben je overgeleverd aan de mode. Meer dan eens verzucht ik, als ik bij de wisseling van seizoen een kledingzaak inloop, dat het weer een goedkoop seizoen gaat worden: dan hangen er alleen maar dingen die ik eigenlijk niet wil. Maar als je favoriete kledingstukken op een gegeven moment als vodden uiteen vallen dan moet er vervanging komen. In mijn collectie "nee ik wil niet maar ik moet toch wat" onder andere al mijn goede spijkerbroeken (want stretch, en vaak ook de taille op de verkeerde plek), colbertjes die ik graag net iets langer had gezien, en mijn laatst aangeschafte bh's (ik wil geen beugel en geen vulling - nou veel succes dan)

Dus ik ben helemaal voor, hoor. Geen eenheidsworst, eigen stijl en eigen keuze. Maar ja, ik kan niet zelf maken en ik heb meer te doen dan de hele stad afstruinen op zoek naar die ene kleur die ik wel leuk vind. Dus ik loop regelmatig rond in 'nou ja, dan dit maar'

Maar goed, als ik echt ergens happy mee ben draag ik het ook rustig tien jaar of langer. Tot het versleten is of ik er te dik voor ben. Ik ben dan ook tamelijk modebewusteloos, zoals een vroegere forummer het ooit zo mooi formuleerde.

Groeten,

Temet

Lobke

Lobke

06-09-2015 om 06:48

Temet

Er is juist zoveel dat niets te maken heeft met mode maar juist met je eigen stijl.
Ik zie hier wel ART voorbij komen, of bv verry cherry.

TO heeft het over door hebben dat iedereen in skinny met laarsjes liep, en vraagt wat er nu weer in de mode is. Ik heb nog nooit een skinny aangehad, en zal dat ook niet doen. Ook ik,doe heel lang met kleding veel meer dan 1 of 2 seizoenen.

Dat bedoel ik met je er niets van aantrekken, je hoeft niet te dragen wat iedereen draagt, want er zijn altijd winkels die toch net iets anders verkopen. Zeker in de grote steden, je moet vaak alleen juist net buiten het centrum gaan kijken.

Jamie

Jamie

06-09-2015 om 09:43

skinny in laarzen

Ook ik heb nog nooit een strakke spijkerbroek IN laarzen aan gehad, mijn wijdere spijkerbroek gaat nog steeds over mijn laarzen. Jammer dan, ik wacht wel weer tot dat in de mode is maar ik weiger een broek te dragen die leuk staat bij pubers.

Iedereen in skinny's ?!?

Dat flatteert toch alleen maat 38/40 of minder? Ik heb een redelijk geproportioneerde maat 42, ik heb er zelfs nooit een gepast. Of zit ik ernaast en is dit een vooroordeel?

Ik kwam er laatst tot mijn grote vreugde achter dat de mode een hogere taille dicteert. Eindelijk weer een spijkerbroek gevonden waaraan ik niet voortdurend loop te hijsen om een bouwvakkersdecolleté te voorkomen. En nog betaalbaar ook, misschien moet ik maar een reservevoorraad aanslaan.

Dat doe ik meestal als mijn favoriete kleuren (flessengroen, bordeauxrood en petrol) in de mode zijn. Als ik heel erg gecharmeerd ben van iets koop ik er zelfs rustig twee. Slijt er tussendoor iets dan zoek ik gewoon op zalando op kleur en materiaal.

Astrid

Astrid

06-09-2015 om 11:33

Skinny's

Skinny's (niet te vergelijken met leggins) kunnen juist afslanken, net als een Marlene Dietrich broek bijvoorbeeld. Dat in tegenstelling tot bepaalde sloppy jeans.
Enfin, een hogere taille is ook helemaal uit mijn jeugd, vond het altijd heerlijk zitten maar nu niet meer. Reden is dat wanneer je gaat zitten de zwembanden die dan van boven de broekrand omhoog worden geperst en ergens onder de boezem belanden en daar een hele bal buik en borst ontstaat die richting je kin gaan en je hoofd er afrukken. Zo voelt het in elk geval.

Ook ik ga niet met een mode mee omdat het moet. Zo vaak koop ik niet eens kleding om dat bij te houden. Als ik een kleur of model niet leuk vind dan koop ik het niet. Ik heb nooit een coltrui gedragen, nooit die afzak-col gehad, ik weiger bepaalde kleuren aan te trekken, heb nog nooit een heel strak shirt gekocht, draag geen navelmode, ik vind de mode nog steeds net vaak 5 cm te kort en je zult mij nooit op plateauzolen zien, parels zien dragen, sjaaltjes of broches zien dragen enz.
Er valt best genoeg te halen als je een bepaalde mode wil omzeilen door basiskleding te kopen en dat met iets anders te combineren.

Katniss

Katniss

06-09-2015 om 13:25

Skinny

Ik heb echt nog nooit een skinny gekocht, ik vind dat zo naar strak zitten om mijn enkels. Hier dus altijd boot cut of gewoon rechte spijkerbroeken, en ik ben er nog nooit om uitgelachen. Mijn laarzen zitten dus ook gewoon onder de spijkerbroek of (meestal) onder een jurk. Nu is dat geloof ik wel een beetje uit, laarzen onder een jurk.
High waist broeken zijn juist een bijzonder slechte zet als je een buikje of dikke bips hebt. Die lijken namelijk véél groter door zo'n groot stuk stof. Dus beter een lagere waist en dan een broek in de juiste maat zodat er niets overheen puilt. Die laatste tip heb ik van Trinny & Susannah, en die hebben ervoor geleerd

marinade

marinade

06-09-2015 om 13:56

Waists

Ik ben 1.60 en met maat 40 kan dan niet alles. Maar skinny of rechte (straight) broekspijpen gaat prima. Idd skinny niet verwarren met jeggings leggings of treggings (ik vermijd dus -ings). Bij skinny kan er best nog een laarsje onder.
En vwb waists: geen hight waist, Astrid verwoord het hilarisch goed wat het effect is. Low of superlow waist is ook vreselijk, dus normal waist.
Tip: ooit bij c&a een skinny gevonden die een normal waist had en ook nog short was, een broek die op lengte meteen past, wow. Het schijnt allemaal in het Engels te moeten, vooruit dan maar. Uiteraard was het ook een "kort" prijsje. Maar ook Levi's heeft mooie broeken, demi curve en dan normal waist. 90 euro dan wel. Ook mooie zwarte.
Ook bij Logg van H&M kan ik slagen voor een gewone broek, ook andere stoffen dan spijker.
Flared, wat je nu weer ziet of boyfriend, ik loop er met een bocht omheen. Net als chino's die bijna bij iedereen iets vreemds met billen doet.
Het is wat.

Katniss

Katniss

06-09-2015 om 13:59

Wat ik me afvraag...

Ik zie bij vrouwen van een zekere leeftijd, zo rond de 50 en ouder, vaak dat ze in hun (spijker-) broek als bilpartij een soort van vierkant hebben. Dat vind ik toch zo lelijk! Ligt dat nu ook aan het model van de broek, of gaan mijn billen (nu pront en rond) er op termijn ook zo uitzien?

bieb63

bieb63

06-09-2015 om 14:44

skinny

Ook met een iets groter maatje kan je een skinny dragen. En ook met die vierkante kont waar katniss het over heeft . De truc is om er dan iets langers over te dragen. Vooral een shirt, blouse of trui met een langer achterpand vind ik ideaal, maakt het geheel minder vierkant en de dikkere partijen zijn een beetje uit zicht.

Hadewich

Hadewich

06-09-2015 om 14:48

Katniss

Ja, dat valt mij ook steeds vaker op, van die platte, vierkante billen! Of dat de bilpartij in een soort puntje eindigt van onder (driehoekig). Ben bang dat dat bij het ouder worden hoort, ik zie het in allerlei soort broeken. Gelukkig heeft mijn moeder (bijna 70) nog ronde billen, hopelijk heb ik dat van haar geërfd!

Die c en a broek van marinade

Dat was vast de broek waar ik het ook over had. Verkoopster vertelde mij dat de taille ietsjes hoger was geworden. Wat jullie omschrijven klinkt als dat wortelmodel uit de jaren 80, dat is inderdaad afzichtelijk. Met mijn 1.68 nog even getwijfeld of ik de korte zou nemen die op de mm precies paste of de lange die met opgerolde pijpen ook best aardig stond. Toch voor de korte gekozen met de garantie dat ie terug mocht als ie zou krimpen.

Ben ik dan de enige die zo getobd heeft met die stretch spijkerbroeken de afgelopen jaren? Dan zaten ze in de winkel fantastisch, en een half uur nadat ze uit de was waren zakten ze al van mijn achterwerk af. Ik heb hier op OOL wel eens Not Your Daughter's Jeans zien voorbijkomen, die waren me toch een tikkie te duur.

Katnis, ik ben 51 en mijn billen zijn ook nog steeds rond. Die vierkante billen zie ik vaak bij zestigplussers. Wat ik ook niet mooi vind zijn bejaarde mannen in een spijkerbroek. Daar zitten vaak helemaal geen billen meer in. Er komt voor mijn gevoel toch ergens een leeftijd dat je de spijkerbroek beter in de schappen kunt laten liggeen.

Katniss

Katniss

06-09-2015 om 14:55

Hadewich

Ja, dat puntje zie je ook heel vaak. Ik denk dat ik tegen die tijd maar gewoon corrigerende onderbroeken ga dragen. Mijn moeder heeft wel zo'n vierkante platte achterkant, maar die heeft haar hele leven nog geen billen gehad. Dat zie ik trouwens bij meer vrouwen in de familie (van 10-65 jaar), die hebben geen billen en wel buik.

bieb63

bieb63

06-09-2015 om 14:58

kenfan

Ik heb een aantal stretch skinny broeken van de H&M, zowel spijker als gewone stof (zwart). Voor 9,99 en 19,99 en na een jaar, veel dragen en wassen, nog steeds compleet aansluitend. Ben er erg blij mee.

Bianka

Bianka

06-09-2015 om 15:21

Astrid

Ha,ha, ik moest erg lachen om jouw "mode is nog altijd 5 cm te kort" Dat vind ik nou ook. Vooral armlengte en beenlengte. En ook de lengte van blouses mag wel langer.

ja te korte armlengte

Voor mij( model aap roepen wij altijd: met hele lange armen dus) mogen de armen echt langer.
De pijplengte kan soms nog net. Maar soms zie je dan op t kaartje lange mode erbij staan.
Dan zijn idd de armen langer..maar zit nog steeds de taille band onder mn borsten
Ik heb nu een Cars jog spijkerbroek die ik eigenlijk voor zoon had gekocht. Lekker rekbaar, blijft in model en lengte 36

Krullevaar

Krullevaar

06-09-2015 om 20:45

haha

Ik heb blijkbaar korte armpjes want voor mij zijn de mouwen altijd te lang. Zo zie je maar...

Kenfan

"Ben ik dan de enige die zo getobd heeft met die stretch spijkerbroeken de afgelopen jaren? Dan zaten ze in de winkel fantastisch, en een half uur nadat ze uit de was waren zakten ze al van mijn achterwerk af."

Ik heb al in minstens 2 draadjes op dit forum lopen jammeren dat ik zo graag jeans wil zonder elasthan erin. Kreeg ooit een tip voor een winkel waar ze dat zouden hebben (ben even de naam vergeten) en inderdaad vond ik daar een (1) broek van 100% katoenen denim maar die was helaas zo afzichtelijk dat ik m toch maar heb laten hangen. Maar inderdaad: die broeken-met-stretch zitten prima in de winkel, eenmaal wassen en alles zit te los. Misschien dat ik de volgende maar te strak koop. Zal je zien dat die te strak blijft

Ooit had ik de perfecte match met een bepaald type Levi's. Ik had er in Amerika een paar gekocht, later bracht iemand ook nog een stuk of 2 mee, helemaal geweldig en niet duur (30 dollar ofzo). Maar de een na de ander is versleten en bovendien wordt dat type op die manier niet meer gemaakt. En heeft ook Levi's overal stretch in zitten.

Heb vorig jaar een donkerblauwe Levi's gekocht in het buitenland (dus was-ie nog te betalen). Staat mooi, ik krijg er volop complimenten over. Maar de taille zit te laag dus er moet een riem om of ik loop de hele dag aan die broek te sjorren, en er zit zoveel kunststof in dat het zweterig gaat zitten. Grrrr.

Wat die tailles betreft: klinkt wel leuk, normal waist enzo, maar wat het ene jaar normal is, is het andere jaar ineens weer hoger of lager geworden. Dus daar kan een mens ook geen staat op maken.

Misschien moet ik maar meer rokken gaan dragen ...

Groeten,

Temet

Lobke

Lobke

06-09-2015 om 21:10

gewoon geen spijkerbroeken meer. Ik heb er nog 1 om in te klussen. Verder veel jurken, veel handiger dan een rok, pettycoat er onder (of 2 in verschillende kleuren) leuke effen panty. Laarzen of een flinke hak er onder, klaar.

Astrid

Astrid

06-09-2015 om 23:40

jurken

Het ligt aan mij hoor, ik geef het direct toe, maar bij de omschrijving met de pettycoat moet ik meteen aan the Sound of Music denken.
Ik hoor het vaker op het forum, dat er redelijk wat mensen zijn die jurken dragen.
Zelf zie ik er dan uit als een kerstrollade en zou het liefst een zak over mijn hoofd trekken, maar wat voor soort jurken dragen jullie dan en zijn de jurkendraagsters dan allemaal slank en petiterig? En vinden jullie een panty niet enorm beklemmend gevoel op je huid geven en gaan jullie in je schoen niet gelijk onderuit vanwege de gladheid?

Ben benieuwd!

Jurken yes!

Ik draag graag king louie jurken. Of jurken van dunne tricot. En nee ik ben niet petit of maatje spriet. In L of XL zijn mijn jurken heel flatterend. Kies wel n jurk die bij je past! Door mijn curvy model met flinke heupen en weer smallere taille staan alle jurken met t accent op de taille fantastisch. T licht dus echt aan je eigen figuur!
Wel jammer dat t meer broeken tops mode is.

Bianka

Bianka

07-09-2015 om 07:25

panty's

Panty's vind ik nou heel akelig zitten. Ik heb dus lange armen maar ook lange benen. Die kruizen heb ik dan ergens tussen mijn benen hangen (ondanks de grote maten die ik juist koop vanwege lange benen) en de stof zit akelig. Ik draag rokken en jurken dus wel in de zomer met blote benen en maar af en toe in de winter.
Wat stretch in spijkerbroeken betreft. Dat vind ik nou juist wel fijn. Je moet de broek net iets strakker kopen dan een zonder stretch, niet warmer dan 30 graden wassen en vooral niet in de droger doen. Dan zit ie mooi.

Noet

Noet

07-09-2015 om 07:26

Lobke

Ik heb veel jurken van ART, king louis staat met mijn breed uitgevallen heupen niet. Vriendin van mij: klein, mollig draagt dezelfde juken zonder pettycoat, maar een ander printje, en met mijn maat 40 zit ik in de kleine maatjes.

Met een panty glijd ik niet in mijn DocMartens. Dan zijn je schoenen aan de ruime kant.
En een goede panty trekt niet, dan zijn ze te klein. Hema heeft panties met goede pasvorm en benen die lang genoeg zijn. Ik ben 1.80, dus veel mouwen en broekspijpen zijn te kort. Dat heb ik bij jurken dan weer niet.

Kennen jullie very cherry, ook heerlijk met curves.

Krullevaar

Krullevaar

07-09-2015 om 08:52

stretch

Ik vind spijkerbroeken met stretch juist heerlijk! Idd maar op 30 graden wassen en niet in de droger, maar ik heb er nooit last van dat ze snel slijten of uitlubberen. Ik koop ze vaak van Tommy H in de uitverkoop.

Jurken vind ik mooi en vrouwelijk staan. Zou ik vaker moeten dragen, doe ik alleen bij feestjes e.d. Ik vind wel dat je er een figuur voor moet hebben anders oogt het te lomp en grof. Gebreide jurken vind ik in de winter mooi, maar idd die panties eronder vind ik voor geen meter zitten (en ik heb korte beentjes maar heb ook last van een zakkend kruis)

Astrid

Astrid

07-09-2015 om 12:13

oke

oke, ik kon even wat jurken bekijken, wat zit dat allemaal aansluitend, dan zie je alles, vooral als je gaat zitten (mijn ergste nachtmerrie). Was ook niet mijn smaak, het is echt een bepaalde stijl zag ik, die King Louie, beetje jaren '50?
Bedankt dat ik zo even mee kon kijken.

Ik wil ook jurken

maar vind het erg lastig. Ik heb een beetje appelmodel, weinig heupen en billen, wel buik, ook wel wat borsten. Dat wordt al gauw heel oncharmant in een jurk. Doe ik een recht model, dan wordt het al gauw een tent, naad onder de buste en ik lijk zwanger, getailleerd model is als de taille past weer veel te wijd bij de buste... En dunne tricot kan al helemaal niet, dan zie je alle rolletjes en bobbeltjes (bovenrand van panty, bh) die ik nou juist graag zou verdoezelen. Tips zijn dus welkom!
Skinnys gaan wel, maar is ook lastig met meer buik dan billen. Ik koop stretchbroeken idd iets te strak, lubbert bij het dragen altijd wel wat. Wassen op 30 graden, niet in de droger. Überhaupt zijn broeken lastig, zit de taille goed, dan hou ik meters over de bilpartij.
Mijn standaardoutfit is dus een broek of (lange) rok met iets eroverheen. Blouse, jasje, t-shirt. Ik heb een hekel aan panties, ik vind een dunne legging lekkerder zitten. Maar dat is dan weer lastig met schoenen, die kunnen alleen in laarzen (winter) of boven flatjes (zomer).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.