Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Juno

Juno

29-05-2015 om 14:59

Potversnulleme, pakketdienst rijdt door!

Ik heb gisteren een flinke bestelling bij bol.com gedaan. Vandaag tussen 12.00 en 14.00 zou het bezorgd worden. Ik hoor op een gegeven moment een busje bij mijn deur en jawel, joechei het is de PTT al heten ze tegenwoordig niet meer zo. Er stapt niemand uit en het busje rijdt de straat uit. Kind was al naar de voordeur gerend en stond buiten te zwaaien maar nee hoor, daar ging het busje. Ik dacht naïef dat onze spullen misschien helemaal achterin de bus staan en dat hij eerst andere dingen zou gaan bezorgen.
Helaas, de status 'bezorger is onderweg' staat op 'eerste bezorgpoging niet gelukt'. Nee, nogal wiedes als je niet eens het busje uitkomt, laat staan aanbelt. Vandaag was ik thuis maar voor morgen heb ik een hoop uithuizigheid staan, geen idee wanneer de spullen komen. Pff, ik heb even een baalmomentje.


waardeloos

Deze variant had ik nog niet gehoord. Wel een andere: aanbellen en dan vrijwel direct het "u was er niet" briefje in de bus gooien (dat betrof dan de post). Als je niet als Usain Bolt naar de voordeur sprint is de bezorger al gevlogen.

Ik vind het maar een hoop gehannes, dat afleveren aan huis. Ik ben er vaker niet dan wel. Bol-bestellingen laat ik dus of afleveren op kantoor (als ik er niet ben, dan wel iemand anders), of - en dat doe ik tegenwoordig meestal - bij het BOL-afhaalpunt bij mij in de buurt: een AH die tot laat in de avond open is.

Waardeloos, dit, ondertussen. Vooral als je kinderen kennelijk reikhalzend naar de bestelling uitkijken.

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

29-05-2015 om 15:10

Balen

Ik heb wel meegemaakt dat een pakketje bij mij bezorgd was. Ik had er zelfs voor getekend. Alleen ik was helemaal niet thuis. En de bezorger had geen idee bij wie hij het afgeleverd had.

Uiteindelijk de hele straat door gelopen en overal gevraagd of ze mijn pakketje hadden. Gevonden gelukkig en die mensen waren verbaasd want ze hadden de bezorger nog gevraagd om aan te geven waar ik het pakketje kon afhalen.

Ik laat pakketjes tegenwoordig ook vaak afleveren bij AH of het benzinestation om de hoek.

Boze berichten op twitter helpt nog wel eens in dit soort gevallen.

Moni

Moni

29-05-2015 om 15:17

Klacht indienen, vandaag nog

Veel bezorgers rijden voor eigen rekening. Die zullen dit niet doen. Moeten ze nog een keer terug.
Daarom zeker een klacht indienen.

Niki73

Niki73

29-05-2015 om 15:21

Ja, klagen

Je hebt met eigen ogen gezien dat de man zijn wagen niet uitgekomen is, ik zou ook gaan klagen. Wat is dat nou voor idiote gang van zaken?!

Juno

Juno

29-05-2015 om 15:24

Klacht

Ik heb bij zowel Bol als de PTT een klacht ingediend. Ben benieuwd wat er uit komt, waarschijnlijk niets.

Niki73

Niki73

29-05-2015 om 15:26

Bol wel

Bol heeft tot nu toe altijd serieus en correct op mijn (weinige) klachten gereageerd. Dat is een deel van hun succes, vermoed ik.

Dorp??

Geen idee of het is omdat we in een dorp wonen, maar bezorgers verstoppen hier tot ieders tevredenheid pakketjes in het tuinhuis, de garage, bij de achterdeur, of naast de vuilcontainers. En gooien dan een keurig briefje door de bus waar ik het kan vinden. Heerlijk. Alternatief ( als er getekend moet worden of zo) is dat ze later op de dag nog een keertje proberen. Ik ben zelfs wel een thuisgekomen en terwijl ik de oprit opdraaide zag ik het bezorgbusje een u bocht maken verderop in de straat....hij had me net gemist, maar zag opeens beweging....

Nee, mij hoor je niet klagen.

Alleen de DHL...die brengt niks bij de buren, legt niks achter het huis, en komt geen 2e keer. Die moet je verplicht bellen voor een nieuwe bezorg afspraak.... Maar de meeste pakketjes zijn gelukkig geen DHL...

Ingrid

En in jouw geval juno

.....zou ik dus ook stikchagerijnig zijn. Slaat toch nergens op!! En wat schiet die bezorger er mee op?? Ook niks toch?

Elinde

Elinde

29-05-2015 om 15:39

Yep

Hier ook pas meegemaakt. Bestelling is onderweg is te lezen via de trackcode. Ik zie het busje rondrijden, dus wacht rustig af tot ie bij mij aan de deur komt. Niks hoor en er blijft gewoon 'bestelling is onderweg' staan. Pas twee dagen later kwam het pakketje. Grrrr.

Juno

Juno

29-05-2015 om 16:10

Ach

Ik had laatst ook iets heel bijzonders met Bol: dochter bestelt een smartphone en ik heb ook wat dingetjes. Volgende dag komen er twéé smartphones. De bezorger ziet dat de code op het pakketje niet klopt en neemt er weer eentje mee. De dag erop wéér hetzelfde pakketje. Zit er iets in wat ik niet heb besteld en zeker geen smartphone is maar op de bon staat wel dat het de smartphone is. Nu had ik natuurlijk kunnen zeggen dat de smartphone niet geleverd was en frauderen maar iedere keer als ik naar dat ding zou kijken zou ik me ongemakkelijk voelen.
Klantenservice gebeld, lang aan de telefoon gezeten. Pakketje moest terug naar een ander adres dan gebruikelijk. De Albert Heijnmevrouw begreep er niets van en ook daar ben ik lang bezig geweest met iets wat ik niet besteld heb.
Als dank kreeg ik €2,50. Oké, een gegeven paard en zo maar dit vond ik best mager voor al het werk dat ik er aan had.

Postbode

Postbode

29-05-2015 om 16:15

Echt klagen hoor

http://www.postnl.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/klacht/

Goed gedaan hoor dat je bent gaan klagen.

Tegenwoordig hoor je het heel snel als bezorger als er klachten zijn, vorige week nog iets wat ik gedaan had kúnnen hebben maar het had ook iemand kunnen zijn uit de rest van Nederland maar ik word er wel naar gevraagd.

Laatst een klacht omdat iemands post bij de buren was bezorgd die wekenlang weg zijn. Helaas was niet duidelijk welke dag van de week die post bezorgd had moeten zijn maar ik had het niet gedaan.

We worden dus echt overal over gebeld door onze teamcoach dus echt klagen bij dit soort dingen. Zo halen we de rotte appels er namelijk uit, niet door dat iedereen overal op internet zijn klachten neer zet en er verder niets mee doet.

Inderdaad gewoon melden.

Alsje niets doorgeeft, weten ze ook niet dat er iets te veranderen valt.

Hier wisselt het ook enorm; toppers die nog snel terug komen als ze zien dat je net thuis komt, zelfs 1 bezorger die heel vaak wat komt brengen, mij niet thuis trof, wist dan mijn schoonouders ook vaak post/pakketten voor ons krijgen en daarom het pakket naar mijn schoonouders bracht.

Ook meegemaakt dat we een online afspraak maken om pakketten bij ons thuis op te laten halen.Geven we duidelijk aan: ná een bepaalde tijd. Ben je ruim voor die tijd thuis, ligt er al een briefje in de bus; ik kwam bestellingen halen maar u was niet thuis. Nee duh,daarom geven we dat tijdstip ook aan....
Ega pissed off, moeten wij onze klanten weer informeren dat hun bestelling helaas een dag later dan afgesproken komt.
Erg vervelend.

Juno

Juno

30-05-2015 om 11:18

Yes!

Spullen zijn binnen! Durfde nog niet eens weg voor boodschappen, ga ik nu maar gauw doen .

marie

marie

30-05-2015 om 11:49

laatst ook meegemaakt

Laatst stopte het busje van PostNL ook voor de deur. Bleef wel een kwartier staan, ben nog even naar buiten gelopen, maar zag de bezorger niet (hoorde wel vanalles). Toen reed hij naar een paar huizen verderop!
Ik er gauw achteraan en de bezorger aangesproken. Ja zei hij, ik dacht echt dat ik een pakje voor jullie had, maar kan het niet vinden. Ik zei dat het een best grote doos moest zijn. Maar hij zag de doos dus niet. Uiteindelijk ben ik weg gegaan.
En wat blijkt? Toen ik na een paar uur terugkwam, lag er een briefje in de bus dat we niet thuiswaren en het bij de buren lag. Blijkbaar heeft hij de doos op een gegeven moment toch gevonden.

We baalden namelijk al, want dit pakje is wel bijna een week onderweg geweest (Koningsdag zat ertussen). Volgens de track-en-trace-code zou het de donderdags bezorgd worden en kwam het niet en was de bezorgstatus ook ineens veranderd en werd het uiteindelijk woensdag. Heeft het dus bijna een week op een of ander distributiepunt gelegen....

postpakket

postpakket

30-05-2015 om 17:30

hier ook een stunt

Op tracktrace stond dat het afgeleverd was op nr...., dat betekent voor ons ander eind van de straat waarbij je een andere straat moet over steken, dus dat vond ik ongeloofwaardig, zeker omdat we ook overburen hebben. In de brievenbus vond ik een kaartje dat het de volgende dag bezorgd zou worden, aangezien het dan zondag was en zou het dus maandag worden.
Tja wat is het dan?
Ik ging bellen en een klacht in dienen (meteen schriftelijk een klacht)
Ze vonden dat we toch op nr... moesten gaan informeren dus man daar naar toe terwijl ik aan de lijn bleef hangen. We waren al wel naar de buren geweest voor het geval ze het verkeerde nr. ingetoetst hadden, maar daar was ook geen pakje bezorgd. Ze zouden het verder uit gaan zoeken bij de bezorger en als er woensdag niets bezorgd was zou het als vermist gemeld gaan worden en zouden ze verder actie ondernemen.
Maandag stond op tracktrace dat het alsnog bezorgd zou worden maar ook dat het al afgeleverd was op datzelfde nr. Uiteindelijk werd het wel bezorgd.

Moni

Moni

30-05-2015 om 20:19

Wij zijn tot nu toe heel tevreden over de bezorgers

Bezorgen bij de buren is hier geen probleem. Maar ja, dan moet er wel iemand thuis zijn. Sommige bezorgers weten dat onze schuur altijd open is. Dan vinden we een briefje in de bus dat het pakje in de schuur ligt.
Laatst voor het eerst een heel stuk verderop moeten lopen om daar een pakje op te halen. Maar dat was heel begrijpelijk. In verband met werkzaamheden was onze straat twee dagen heel moeilijk bereikbaar. En dan zijn hele verre buren handig. Normaal beperkt zich tot 2-3 huizen.

hoe zit het met Bol-afhaalpunten buiten de grote steden?

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik schreef al dat ik mijn Bol-pakketjes gewoonlijk laat afleveren bij de AH in de buurt. Zeven dagen per week open, gewoonlijk tot laat, dus makkelijk zat.
Maar ik woon in Amsterdam, dus ik heb makkelijk praten. Hoe zit dat in kleinere steden, en in dorpen? Moet je dan 20 km rijden voor het dichtstbijzijnde Bol-afhaalpunt, of zijn ze daar ook redelijk dik gezaaid?

Overigens worden PTT-pakketjes uiteindelijk gedropt bij het postagentschap in de buurt en de DHL-pakketjes bij de nabijgelegen ijzerzaak, dus wij zitten geramd . Behalve natuurlijk als je iets heel groots bestelt, dan moet het wel aan huis worden afgeleverd.

Groeten,

Temet

Postbode

Postbode

31-05-2015 om 17:23

Hier

Hier gewoon in de AH van een groot dorp dus ook kleinere dorpen met een AH kunnen dat hebben.

Moni

Moni

31-05-2015 om 19:16

Hier op zondag niet

en door de week is de AH wel open in de avond. Maar ivm wegwerkzaamheden kost het ons 20 minuten per auto om daar te komen. Met de fiets duurt even lang.
Totaal 40 minuten onderweg voor een pakje is echt te veel.

Ik heb nog nooit een pakje op een andere plek opgehaald. Veel te lastig.
Ook niet zonder deze wegwerkzaamheden.

Gelukkig is het een dorp en kunnen bezorgers in onze straat gemakkelijk hun pakje kwijt.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2015 om 22:42

Post.nl

Het is erg afhankelijk van de bezorger waarschijnlijk. Onze Post.nl bezorger is mijn favoriet (favorieter dan GLS, DHL, UPS, DPD en wat dies meer zij). Hij komt vaak rond een uur of zes als we er zijn en als we er niet zijn levert hij altijd af bij de buren. Enige nadeel is dat je - als je thuis bent - soms dienst doet als postverdeelpunt voor de buren die er niet zijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-05-2015 om 23:08

Temet

Interessante vraag.
Ik woon in een stad, op vijf minuten fietsen van de ah, maar ik laat het meestal thuisbezorgen. Helaas is de pakketbezorger hier meestal om half drie precies. En dan sta ik op het schoolplein. Maar het is een aardige man, hij weet het, dus maakt rond die tijd vaak een extra rondje door de buurt en kijkt uit z'n auto's of hij alweer wat moeders terug ziet komen. Bovendien gaat het uitwisselen met de buren ook prima, er worden veel pakjes over en weer aangenomen, zonder problemen.

M'n ouders wonen in een klein dorpje. Supermarkt in het volgende dorp, maar daar geen kiala-punt of bol-punt. Voor kiala moeten ze nog een dorp verder, dat is een kilometer of 7. Maar bezorgen bij kiala kost een of twee dagen extra. Bovendien gesloten op zondag, maandagochtend en na 5 uur. Dus niet echt een alternatief, zeker niet als je werkt.
De dichtstbijzijnde ah, met bol-punt, is 10 km verderop. Open tot 8 uur 's avonds en op maandag en zondag gesloten. De andere kant op is er een op 12 km, die is alle dagen van de week open, en meestal tot 9 uur 's avonds. Dat begint een beetje in de buurt van die in onze grotere stad te komen.

Dus echte alternatieven zijn het niet, dat is wel een flink verschil tussen stad en platteland

alies

alies

01-06-2015 om 07:35

Afhankelijk van de bezorger

Hier geen enkele klacht over post.nl, DHL of UPS. De DPD bezorger maakt er een zooitje van. Legt pakketjes op de oprit, belt niet aan maar gooit wel een briefje in de bus dat we niet thuis zijn en heeft een keer mijn handtekening vervalst en het pakketje in de bus gegooid. Klagen bij DPD helpt niet. Dus we proberen zoveel mogelijk de DPD te vermijden.

Lusithania

Lusithania

01-06-2015 om 09:18

gelukkig was de kat dood

Hier zijn tijdens onze vakantie de dozen met geleverde schoolboeken in de papierkliko gestopt, wel met een kaartje in de brievenbus.
Doordat de kat tijdens de vakantie overleden was, waren de buren vergeten de papierkliko aan de straat te zetten.
Gelukkig voor de schoolboeken, anders waren die weg.

Postbode

Postbode

01-06-2015 om 09:24

lusithania

Heb je daar over geklaagd want dit soort praktijken zijn natuurlijk niet echt handig. We kunnen wel blij zijn vanwege allerlei handige maniertjes om de post achter te laten maar het kan dus altijd fout gaan.

Lusithania

Lusithania

01-06-2015 om 09:41

Postbode

Ik heb daar zeker over geklaagd.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

01-06-2015 om 10:39

hier bi DHL

Post nl gaat vrijwel altijd goed. DHL vind ik een ramp, de enkele keer dat daar wat mee komt. Ik had een keer vlak voor 5 december een cadeautje besteld voor mijn dochter, bij een bedrijf dat ik niet kende, dus dat is altijd even afwachten hoe netjes en snel ze leveren. Vervolgens stond er ineens dat het pakje afgeleverd was, maar nee hoor, geen pakje gezien. Gebeld, naar DHL en het bedrijf, ze gingen het uitzoeken en anders zouden ze het nog een keer sturen (omdat het een sintcadeautje was). 's avonds kwamen ze het alsnog bezorgen, ze hebben dus blijkbaar gewoon de status aangepast (ik vermoed van tevoren en dan vervolgens vergeten het weer terug te zetten). Lekker handig, maar gelukkig was het wel snel opgelost.

S.

Postbode

Postbode

01-06-2015 om 12:14

lusithania

En hoe werkt dat dan als je klaagt? Ook voor anderen: hoe gaat dat?

mijk

mijk

02-06-2015 om 11:22

ups erg grappig

Ik had iets her duurs besteld dat upc bezorgen zou. Dus ik wilde mijn track en trace gebruiken. Moest ik me registreren via een geheel Engelstalige website. Aan het eind werd ik bedankt voor mijn registratie. Mijn wachtwoord zou binnen 2 weken per post worden verstuurd! Het was er na 3 weken maar gelukkig was het pakje er toen allang!

Mijk

Ja had ik ook

Ik hoop dat ik het wachtwoord niet vergeet en het wachtwoord heel lang geldig is, voor als er nog eens een UPC pakje langs dient te komen.

mijk

mijk

02-06-2015 om 14:21

ik ben het nu al weer kwijt

geloof ik!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.