Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Snel rood worden

Ik word snel rood zodra ik mij in gezelschap ongemakkelijk voel. Dit valt ook op,omdat sommigen er dan grapjes over maken. Ik gloei dan helemaal en doen alsof er niets aan de hand is gaat dan niet. Hoe kan ik dit voorkomen? Vind het vooral erg dat het opvalt.

Ik herken dat en mijn (oudere) kinderen hebben het ook.
Bij ons alledrie werkt het het beste om er niet tegen te vechten, maar bewust de houding te kiezen: ja, zo werkt dat bij mij.
Gek genoeg gebeurt het minder door die houding.
Ook merken we alledrie dat als we op zo"n moment zelf iets zeggen als 'ja, dat hoort blijkbaar ook bij mij' of 'daar ga ik weer',  het snel weer weg is en de reacties ook.
Opvallend vind ik ook dat veel mensen het wel 'schattig' ofzo vinden, het heeft iets kwetsbaars. Dus voor jezelf is het misschien iets negatiefs, voor de anderen vrijwel nooit.
Misschien heb je iets aan onze ervaring

Misschien moet je eens aan zo iemand vragen offie nog steeds niet wijzer is geworden om zulk soort dingen te benoemen. Iedereen weet toch dat iemand zich dan nog ongemakkelijker voelt?

Je moet het vóór zijn dus er meteen zelf iets over zeggen: O daar ga ik weer, mijn gezicht schaamt zich (of wat dan ook). Vaak wordt het dan ook snel minder. Niks doen en bang zijn dat iemand er iets over zegt maakt het nog erger. Niet doen dus. 

Zou eens kijken bij de celzouten, nr 7 magnesium phosphoricum. 


Karakter: je niet gewaardeerd voelen, vaak met de neiging tot blozen. Druk en stress vanuit de maatschappij, machteloosheid, gedesoriënteerd zijn en je niet kunnen ontspannen. De gedachten kunnen niet worden losgelaten en blijven vaak maar draaien als een gebroken plaat, zonder dat er specifieke zorgen zijn. Voor alle stress situaties en verslavingen, ook roken.

Bij spanning, elektrosmog, enz. Bij sterke elektromagnetische belasting (elektrosmog) verbruikt het lichaam zeer veel van dit mineraal. Bij een slecht humeur, ochtendhumeur, plankenkoorts. Vooral trek in chocolade is een aanwijzing van het tekort aan dit mineraal.
Opmerking: Magnesium phosphoricum werkt bijzonder goed als "warme 7" bij spanning. Daartoe worden 10 stuks van dit mineraal in warm water, dat eventjes gekookt heeft, opgelost en zo heet mogelijk met kleine slokjes opgedronken.

Vragen: Heb je vaak last van spanning? Heb je vele gedachten, zonder reden? Heb je problemen met inslapen? Heb je plankenkoorts? Ben je snel verlegen? Heb je behoefte aan: chocolade, koffie? Heb je verslavingen, zoals b.v. roken?

Gezichtskenmerken: magnesium roodheid; van binnen warm, van buiten koud; blozen; hectische vlekken.



Helpt het ook niet om soms te denken van schijt wat mensen van mij vinden?

Piepmuisje schreef op 28-06-2022 om 14:18:

Zou eens kijken bij de celzouten, nr 7 magnesium phosphoricum.


Karakter: je niet gewaardeerd voelen, vaak met de neiging tot blozen. Druk en stress vanuit de maatschappij, machteloosheid, gedesoriënteerd zijn en je niet kunnen ontspannen. De gedachten kunnen niet worden losgelaten en blijven vaak maar draaien als een gebroken plaat, zonder dat er specifieke zorgen zijn. Voor alle stress situaties en verslavingen, ook roken.

Bij spanning, elektrosmog, enz. Bij sterke elektromagnetische belasting (elektrosmog) verbruikt het lichaam zeer veel van dit mineraal. Bij een slecht humeur, ochtendhumeur, plankenkoorts. Vooral trek in chocolade is een aanwijzing van het tekort aan dit mineraal.
Opmerking: Magnesium phosphoricum werkt bijzonder goed als "warme 7" bij spanning. Daartoe worden 10 stuks van dit mineraal in warm water, dat eventjes gekookt heeft, opgelost en zo heet mogelijk met kleine slokjes opgedronken.

Vragen: Heb je vaak last van spanning? Heb je vele gedachten, zonder reden? Heb je problemen met inslapen? Heb je plankenkoorts? Ben je snel verlegen? Heb je behoefte aan: chocolade, koffie? Heb je verslavingen, zoals b.v. roken?

Gezichtskenmerken: magnesium roodheid; van binnen warm, van buiten koud; blozen; hectische vlekken.



Wat heeft dit met elkaar te maken piepmuisje? Heb je ooit gehoord van nature, nurture en chemische stoffen en de relatie met natuurgenezerijgeneuzel ? 

Ik heb begrepen dat mensen die snel blozen niet per se andere emoties/gevoelens op die momenten hebben dan een ander ook heeft, maar de fysieke reactie is in dut geval rood worden en bij een ander is het minder zichtbaar of uit het zich op een andere manier.  

Stampertjebloempje

Stampertjebloempje

28-06-2022 om 16:42 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hier nog magnesiumtabletten liggen, misschien dat ik die morgen even in neem. Dat rood worden is heel ongemakkelijk op dat moment wil ik graag door de grond zakken. Ja er zijn er ook bij die het 'schattig'vinden....

Stampertjebloempje schreef op 28-06-2022 om 16:42:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hier nog magnesiumtabletten liggen, misschien dat ik die morgen even in neem. Dat rood worden is heel ongemakkelijk op dat moment wil ik graag door de grond zakken. Ja er zijn er ook bij die het 'schattig'vinden....

Echt, als je er een grapje over maakt zakt het vanzelf weer. Hoe drukker jij je erover maakt hoe erger het wordt en blijft. 

Gebruik redness solution van clinique. Mijn hele leven stond in het teken van blozen. Nu op latere leeftijd ben ik dit tegen gekomen. In het begin voel je dat je rood wordt, maar als je in de spiegel kijkt zie je niks. Daarna is de angst om te blozen ook weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.