Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Trouwjurk van de Zeeman

Trouwen in een jurk van de Zeeman. Kostprijs 29,99 euro
Zouden jullie dat doen of spaar je liever door voor een duurdere/mooiere/op maat gemaakte jurk?
http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/4241187/2016/02/09/Eerste-partij-trouwjurken-van-Zeeman-al-uitverkocht.dhtml


Noet

Noet

09-02-2016 om 14:55

prijs

het gaat toch niet om de prijs van de jurk maar of je 'm mooi vind voor die gelegenheid of niet.

Ik vind deze wel mooi, maar hij zou mij niet staan, dus zou ik er ook niet in trouwen.

Limi

Limi

09-02-2016 om 15:16

ja hoor

Wat is er mis mee dan?

Hortensia

Hortensia

09-02-2016 om 16:15

waarom niet?

Zo'n ding draag je (als het goed is) maar één keer. En niet iedereen wil of kan de hoofdprijs betalen.

Ik was eigenlijk verbaasd dat nog niet eerder een lowbudgetwinkel hierin was gesprongen! En inderdaad, kijk naar het succes!

Je kunt 'm altijd zelf nog opleuken met kantjes en lovertjes en dingetjes.

Mijn huwelijk, ruim 30 jaar geleden, was wel met toeters, bellen en een op maat gemaakte jurk (mét hoepel), maar mocht ik ooit toch nog succesvol verleid worden, dan zou ik me (als het model me aanstond) niet schamen om daarin te trouwen.

En zolang hij nog niet gewassen is, zal hij er best heel netjes uit zien!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2016 om 16:15

Als ik hierin zou passen

(wat niet zo is), waarom níet? Zo van de foto weet ik natuurlijk niet hoe prettig de jurk is bij het dragen, maar goed, je kunt hem zo weer kwijt als hij toch niet aan de verwachtingen voldoet.

Ik ben in twee etappes getrouwd. Bij de eerste ronde had ik een mooie (maar geen trouw) jurk van Peek en Kloppenburg aan en bij de tweede ronde 'maatwerk' in de vorm van een jasje, rok en bloes gemaakt door mijn zussen. Het hoeft niet duur te zijn voor een geslaagde trouwdag. Kosten bij elkaar hóóguit 200 gulden. Mijn man was meer kwijt.

Dees

Dees

09-02-2016 om 16:53

Ik vind het zonde geld

Zuslief betaalde wel de hoofdprijs voor haar trouwjurk, mooi ding hoor, maar ja voor 1 dag een beetje zonde van het geld is mijn mening. Wij zijn zonder poespas getrouwd, dus ook geen trouwjurk gekocht.

Limi

Limi

09-02-2016 om 17:03

haha

Ik lees net dat bruidswinkels zich niet kunnen voorstellen dat iemand er echt in trouwt, omdat "het niet past bij de beleving van een trouwerij".

Bwahahaha! En dat bepalen zij?

Moni

Moni

09-02-2016 om 17:05

Mijn dochter van 18 vind de jurk leuk

Ze is nog niet aan trouwen toe maar ik denk dat zij deze jurk beleving genoeg vindt voor een jurk.

MamavanSenH

MamavanSenH

09-02-2016 om 17:09

Ja hoor

Niet deze specifiek want dit is niet mijn smaak. Maar ik ben getrouwd in een (kort zwart) jurkje van ik geloof de H&M . Koste ook niet zoveel. Maar ik vond het belangrijker iets te kiezen naar mijn smaak, ik hoef niet per se een jurk van een kapitaal aan. En ik wilde na het kopen van de jurk ook graag nog gewoon de huur en boodschappen kunnen betalen.

Hortensia

Hortensia

09-02-2016 om 17:10

Precies, Limi

Dat maakt iedereen lekker zelf uit

Wie een big fat wedding wil met toeters en bellen: leef je uit!
Wie net zo blij is met een Zeeman: idem dito!

En ik vind het fijn dat de mogelijkheid er is om te kiezen voor een lange witte jurk met accessoires, maar dan low budget.

Fransien

Fransien

09-02-2016 om 17:44

Avondjurk

Als je niet perse in het wit wil, is een avondjurk best een goede optie. Ik heb een bronskleurige gekozen, koste nog geen 200 euro. Ok, het was geen zijde, maar het stond me erg goed en zat erg lekker, en ik vond de hoofdprijs betalen niet nodig.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-02-2016 om 19:02

Nee

Op mijn leeftijd kun je echt niet meer in een mouwloze jurk trouwen. Ik zou eerder voor een 'gewone feestjurk' van enige kwaliteit gaan.

Kiezen

Als ik een echte trouwjurk zou willen zou ik toch niet kunnen kiezen. Want dan moet het echt de aller-, allermooiste jurk zijn. Eigenlijk best handig dat ik pas een week voor de geboorte van mijn dochter trouwde en het enige criterium was om iets te vinden dat paste. Het werd een mouwloos, kort jurkje van Mexx met een kort kanten truitje er over heen. Inclusief schoenen klaar voor 150 gulden. En ik kijk nog steeds met veel plezier naar mijn trouwfoto's, wat zag ik er prachtig uit. Ik zou dus zo'n Zeemanjurk prima vinden. Tenzij ze er 50.000 dezelfde van in de winkels hangen.

skik

Arawen

Arawen

09-02-2016 om 19:51

Beleving

.. Ik denk dat ze het hele proces rond het uitzoeken van de jurk bedoelen. Zo belangrijk voor het 'prinses voor 1 dag' idee. Met je moeder, a.s. schoonmoeder, zussen en en een leger aan vriendinnen naar zo'n speciaalzaak. En je daar heerlijk laten pamperen..

Daarnaast wordt zo'n jurk op maat aangepast. Het gros van de jurken is strapless en iedere boezem is anders. Iedere bruid heeft ook een andere lengte, trouwens. En zo'n ding moet op de grond hangen. Traditioneel gezien dan.

Daar heeft zeeman wel over nagedacht trouwens; het model is extra lang (dus in te korten) en het model is niet strapless maar van stretch stof. Met instelbare taille door strik. Bedoeld voor de jongere bruid (tot maat 44..

Mijn 1e trouwjurk was zo'n traditioneel wit uit-de-winkel model. Dat was een leven geleden. De 2e kwam uit een galazaak. Eur 200 en ik heb me een prinses gevoeld. In het blauw.

Yaron

Yaron

09-02-2016 om 20:34

Nee

En dan niet om de prijs, maar omdat ik nooit van m'n leven een 'echte' trouwjurk aan zou trekken. En ander in een trouwjurk vind ik vaak wel mooi, zolang de jurk goed bij het model past, als ik ooit zou trouwen zou ik niet weten wat ik aan moet trekken, misschien een leuke jurk van bijvoorbeeld Chaos and Order of een broek met een mooie bloes.

Hortensia

Hortensia

09-02-2016 om 21:17

onderbroek

Ik herinner me nog de Zeeman onderbroekhype (was in de tijd dat het "hip" was de merkband van je onderbroek boven je gewone broek te laten zien - mannen dan).

En ook tshirts en zo, en de nylon recyclebare, tot minipakketje op te vouwen boodschappentassen voor een euro, met duidelijk logo. Die tas is trouwens opmerkelijk groot en sterk voor een nylon tasje van een euro!

En dat voor een winkel waar men pakweg 15 jaar geleden niet dood gevonden wilde worden!

neteret mut

neteret mut

09-02-2016 om 22:39

waarschijnlijk niet omdat

ik via internet niet zo gauw iets koop , pas het liever eerst ergens. Dochters vonden het een heel leuk ding en zeiden geen enkel probleem ermee te hebben om er idd in te trouwen (nog niet aan de orde), voor nu ieg leuk voor het galabal van klas 6 middelbare school.
Ikzelf het vroeger een jasje, een topje en een rok laten maken. Jasje en top daarna nog een flink aantal keren gedragen maar dan op een andere rok. Wilde geen geld uitgeven voor een eenmalig iets

Tonny

Tonny

09-02-2016 om 23:00

Mijn trouwjurk

Was wel een echte trouwjurk maar niet uit een bruidshuis. Iemand ergens in de regio verkocht japonnen aan huis - m'n moeder had dat uit de krant. En ze heeft er nog t een en ander aan veranderd. Jurk is er allang niet meer, ik heb er een hemeltje en bekleding voor de wieg van gemaakt. Trouwfeest was bijna 35 jaar geleden en het meisje uit die wieg is bijna 33. Moeder van minimeisje

Ik heb de zeemantrouwjurk besteld. Lijkt me heel leuk als verkleedjurk

Dochters willen/wilden graag een 'echte' , zij het niet t allerduurste en dat is al een kunst op zich. Ben het wel met de geciteerde bruidshuismensen eens - zon feestjurk kopen is voor veel mensen een beleving en een leuk uitje. Dat ik dat in mijn jeugd minder uitbundig vierde had ook met ons bescheiden budget te maken. Ik had best zon vriendinnen/moederuitje met Yes-To-the-dress champagne gewild hoor, maar de tijden waren gewoon anders. Ik beleef er nu met onze dochters lol aan.

En ach, op de keeper beschouwd is zon jurk gewoon een jurk. Je huwelijk wordt er niet beter van :p

Imogen

Imogen

10-02-2016 om 07:00

Tonny

'Ik heb de zeemantrouwjurk besteld. Lijkt me heel leuk als verkleedjurk '

Oh wat goed! Daar zat ik ook aan te denken.

Dees

Dees

10-02-2016 om 07:32

Hortensia

de pubers van tegenwoordig nog niet hoor.l

Beleving

Die beleving van het uitzoeken en passen van een echte trouwjurk in een heuse trouwjurkenwinkel heb ik trouwens wel gehad. Toen ik 22 was, net samenwoonde en nog geen trouwplannen had zag ik in de etalage een jurk die het helemaal was. Samen met een vriendin ben ik naar die winkel gegaan om hem te passen. Omdat zo'n winkel natuurlijk liever geen mensen binnenkrijgen die geen serieuze plannen hebben had ik een me wel voorbereid met een heel verzonnen verhaal over trouwdatum en locatie. De jurk moest helemaal van de paspop gehaald worden dus ik voelde me wel een beetje schuldig. De jurk zat als gegoten en stond prachtig. Omdat ik er toch was heb ik ook de lelijkste jurk gepast die ik kon vinden. Van dikke zalmroze satijn met een gerimpeld lijfje waardoor ik een rollade leek hoewel ik toen heel slank was. Het was ook leuk om de andere klanten te zien. Een meisje uit een dorpje die in de grote stad onder toezicht van een stuk of 10 kirrende vrouwelijke familieleden in een jurk gehesen werd waar ze zich duidelijk doodongelukkig in voelde, een bruid die haar verloofde meegenomen had 'want hij heeft altijd wat te zeuren'. Echt een belevenis.

skik

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-02-2016 om 08:21

Jurk

De jurken van Zeeman zijn er niet voor slanke tengere bruidjes. Alleen te verkrijgen in de maten 38 tm 44. Typisch Zeeman.

Pirata

Pirata

10-02-2016 om 08:46

Vesper

Pas ik eindelijk in maat 38, ga jij me vertellen dat ik niet slank en tenger ben!!
Gelukkig ben ik al getrouwd, op maandagmiddag in zwangerschapskleding. Het was een "moetje" en anders had ik ook geen trouwjurk genomen. Maar deze van Zeeman vind ik wel fantastisch.
Zouden ze er ook zo'n grote Zeemanslip onder aan doen, die bruiden?

Hortensia

Hortensia

10-02-2016 om 09:32

Vesper Lynd

Dat kun je typisch Zeeman vinden, maar de meeste vrouwen (niet alleen Zeemanplebs) hebben een maat ergens tussen de 38 en 44.

Hortensia

Hortensia

10-02-2016 om 09:32

Pirata

Op de site zag ik dat ze een bijpassende string hebben
Of die ook van Mady is, weet ik niet

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-02-2016 om 09:50

Hortensia

Dat zal vast wel, maar dan richt je je dus niet op de generatie die gewoonlijk nog wat tengerder is. Net als V&D overigens, en we weten hoe het daarmee is afgelopen
Trouwens, vanwaar die veeg uit de pan naar mensen die bij Zeeman kopen?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 09:50

Gemiddelde maat

Zeeman mikt op het gemiddelde. Mijn jongste dochter zou dus pech hebben, ik ook, maar de oudste dochter past er in.

Ik vind het jammer dat het een eenmalige actie is.

Hortensia

Hortensia

10-02-2016 om 10:31

Vesper Lynd

Ik haalde uit jouw tekst dat die maat 38-44 het typische Zeeman-gemiddelde is (ofwel de niet-tengere vrouw). Het nadeel van geschreven tekst: soms komt dat wel eens anders bezig dan de schrijver bedoelt. In dit geval kwam het op mij juist over als een veeg uit de pan van jou. Dat is niet zo, snap ik nu. Sorry voor het verkeerd lezen!

Wat de jongere generatie betreft: ja, je hebt een punt, de maatjes 36 zullen daar vaker voorkomen dan bij mijn generatie, maar dan zou je het ook moeten opnemen voor de steviger dames (maat 46+) van de jongere generatie die graag willen trouwen. Ook daar zijn er meer van dan je misschien denkt! (jeweetwel, al die obese kindertjes van tegenwoordig ).

Zowel tengere als wat meer gezette mensen vallen helaas sneller buiten de boot m.b.t. kleding. Ja, dat is niet leuk. Maar het komt veel voor. Vooral bij lowbudget (ik herinner me nog hoe daar een wereld voor mij open ging toen ik eindelijk verlost was van de 3XL!).

Schrale troost: de bruidjes die er net naast vallen met hun maatje 36 en maatje 46 kunnen wel terecht bij de gewone kleding van Zeeman

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-02-2016 om 10:55

Oh nu zie ik het

Typisch Zeeman zeg ik, ik snap je verwarring. Ik bedoelde dat ik het meestal net niet vind daar.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2016 om 11:08

Hortensia

Ik zei gisteravond nog tegen mijn man dat ik maar weer op dieet moet. Ik heb het gewicht wat eraf was helaas weer teruggekregen. (Ik zei nog dat ik het niet hoefde, verdikkie). Als dat er weer af is pas ik in kleding van Primark. Hun prijzen passen bij mijn aanstaande financiële status. Bij Primark hebben ze juist wel weer voor tengere dames, als ik het goed heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.