Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

angst voor operatie

Hallo allemaal,
Ik ben Moniek Tersptra, student verpleegkunde aan het NHL Stenden Hogeschool te Leeuwarden. Samen met mede studenten willen we een platform opzetten dat kinderen informeert over een ziekenhuisopname. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het als kind lastig kan zijn om kindgerichte informatie te vinden over een ziekenhuisopname. 

Wij zijn erg benieuwd hoe ouders van zieke kinderen dit ervaren. Heeft uw kind veel vragen over hun ziekenhuisopname? Zijn ze bang omdat ze niet weten wat ze kunnen verwachten? Denken jullie dat zo'n platform waardevol kan zijn?
Met behulp van jullie ervaringen kunnen we het belang van ons platform onderbouwen!

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Wat is de doelgroep qua leeftijd? Hele jonge kinderen gaan doorgaans niet zelf informatie zoeken over een ziekenhuisopname. 
Qua kindgerichte informatie zou ik eerder aan een filmpje of zo denken. Maar hoe dingen in zijn werk gaan, is vaak ook weer ziekenhuisafhankelijk, dus ik zou dan weer voorzichtig zijn met algemene beloften. Hoe een kind iets ervaart is ook nogal persoonlijk. 

Mijn dochter van 16 moet haar keelamandelen eigenijk laten knippen maar durft niet.  Ze is 16 dus mag zelf kiezen.  Ik denk dat voor die doelgroep informatie vinden die aansluit nog best lastig is.  De indoen voor volwassenen begrijpt ze goed maar ze heeft toch meer vragen van " doet het pijn" en" wat gaat er precies gebeuren" en dan heb ik het niet over de operatie.  De informatie voor kinderen is dan weer te kinderachtig. 

Ik denk dat jullie vraag erg algemeen gesteld is. In de titel van je topic heb je het over angst voor een operatie, in het topic zelf meer algemeen over een ziekenhuisopname.