Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Demery Noma

Demery Noma

30-05-2016 om 14:07

Enquête broodproducten voor ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar

Hoi lieve mensen!

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Demery Noma en ik studeer aan de Wageningen University. Voor mijn opleiding Bedrijfs-en Consumentenwetenschappen doe ik samen met mijn projectgroep onderzoek naar broodproducten en kinderen. Daarvoor zijn we opzoek naar lieve ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud, die ons willen helpen! Het duurt 10 minuutjes én u maakt kans op een tegoedbon van Bol.com t.w.v. €15!

Meedoen kan via onderstaande link en is ook mogelijk via de mobiele telefoon!
https://wur.az1.qual...42V1nY0uA33HZt3

De reden voor het onderzoek is dat blijkt dat steeds meer kinderen obesitas krijgen of al overgewicht hebben. Veel mensen (en kinderen) weten niet wat het belang is van vezels in de voeding en dat dit een goede preventie zou kunnen zijn voor meerdere gezondheidsproblemen! Wij willen graag bijdragen aan dit probleem, maar hebben daarvoor meer informatie nodig over wat ouders en hun kinderen hier van vinden en wat de behoeftes zijn voor "verrijkte broodproducten"! Zou u ons willen helpen? Dat zouden wij enorm waarderen!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Demery Noma

Ingevuld, wel een vraag

De link die je hierboven hebt staan werkt niet. Ik zag je andere post eerder, heb die gevolgd, en de enquête ingevuld. Was af en toe wat lastig omdat ik niet zo gecharmeerd ben van verrijkte producten - als je meer vitamine D wilt moet je meer naar buiten gaan, dat idee. (Ik heb trouwens 'ja' moeten antwoorden op de vraag of we verrijkte producten gebruiken, want wij kopen wel eens keukenzout. )

Waar ik dan ook nieuwsgierig naar ben is wat precies dit geweldige Oatwell is, kun je daar wat over vertellen? Vezels zijn belangrijk, maar je kunt een heel fatsoenlijke dosis binnenkrijgen door te kiezen voor volkorenproducten en af en toe een banaan - bij wijze van spreken. Wat is de toegevoegde waarde van Oatwell? Of willen jullie een witbrood creëren dat smaakt en voelt als witbrood maar waarmee je wel evenveel vezels als met volkorenproducten binnenkrijgt? Ik zou graag wat meer horen.

Veel succes in elk geval.

PS Gezeur, maar toch: je wilt niet bijdragen aan het probleem, neem ik aan. Ik ga ervan uit dat je wilt bijdragen aan het oplossen van het probleem.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

30-05-2016 om 15:43

link

Nou vooruit, dan geef ik ook nog even de goede link na heel wat mailcontact over deze vragenlijst. Ik heb het andere draadje laten staan omdat ik dat niet netjes vond tegenover degene die daar reageerde met een goede vraag.

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_42V1nY0uA33HZt3

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Tine Winkel

Tine Winkel

30-05-2016 om 17:12

aantal brood-eenheden per dag

ik vind het nogal uitmaken of mijn dochter 6 boterhammen of 6 bolletjes eet op een dag, dat laatste is volgens mij echt veel meer. Maar ik kon niet aangeven of ze boterhammen of bolletjes eet. En van de typen brood die we eten, eten we witbrood of witte bolletjes soms in het weekend en voor de rest alleen maar supergezond (althans, dat hoop ik) eigengebakken volkorenbrood.

Demery Noma

Demery Noma

30-05-2016 om 20:33

Feedback

Dankjewel voor de reacties en het invullen! Ook dankjewel naar het beheer toe voor de juist werkende link!

Als antwoord op Paro, interessant om uw bevindingen te lezen over verrijkte producten! Onze eerste insteek was inderdaad om een wit brood te verrijken, waardoor het toch de gezondheidsvoordelen meebrengt van volkorenbrood. Hierbij hadden we de aanname dat kinderen ook liever wit brood eten. Uiteindelijk kregen we van de docenten terug om opzoek te gaan naar wat de consument wilt en waar behoefte aan is. We zijn dan ook erg benieuwd naar de resultaten die we zullen vinden aan de hand van de enquête! OatWell is puur een productnaam en 'makkelijk' gezegd begint het bij haver. Haver heeft veel voordelen en OatWell is een geconcentreerde vorm hiervan. Het vult 4x zoveel, waardoor je sneller vol zit. Het is cholesterol verlagend, goed voor je darmen en houdt je glucose inname stabiel. Dit zijn vooral voordelen voor mensen met obesitas. Wij wouden graag out of the box denken en hebben ons hierbij gericht op kinderen onder het motto "voorkomen is beter dan genezen".

Wel wil ik hierbij zeggen dat wij dit onderzoek doen vanuit een opleiding gebaseerd op consumenten en de markt. Het fijne van alles hierboven benoemd weet ik niet, maar het doel is dus om een beter zicht te krijgen op de behoeftes van ouders met kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud. We willen graag dat kinderen het product lekker vinden, maar ook dat ouders het graag voor hun kinderen willen kopen.

Demery Noma

Demery Noma

30-05-2016 om 20:34

aantal brood-eenheden per dag

Dankjewel Tine Winkel! Dat is inderdaad een groot verschil, we zullen dit meenemen in onze discussie. Alle feedback wordt erg gewaardeerd! Fijne avond gewenst

Hanne.

Hanne.

30-05-2016 om 22:12

ingevuld

Ik heb het ook ingevuld. Wat ik miste was de optie om aan te geven dat je een brood dat verrijkt is minder aantrekkelijk vindt dan een niet verrijkt brood. Ik ben nogal van de pure producten. Verrijzingwekkende geeft mij het gevoel dat er gesleuteld is aan het product en dat het dus niet 'goed' meer is.

Daarbij geef ik mijn producten graag wat 'warenkennis' mee. Bv dat een volkorenbrood mee vezels heeft dan een witbrood. Witbrood met vezels aanbieden leert ze dan wat anders. En vind ik weinig toevoegen. Eet dan wens bruine boterham.

(verder heel benieuwd wat het product is. Ik doe zelf altijd een flinke portie havermout door mijn zelfgebakken brood. Dus misschien bak ik stiekem zelf jullie verrijkte brood al. Ik noem het alleen volkoren-havermout brood ')

Demery Noma

Demery Noma

30-05-2016 om 23:55

Reactie Hanne.

Hallo Hanne!
Hartelijk bedankt voor het invullen en voor de nuttige feedback! Dit is inderdaad een gedachte waar we niet bij stil hebben gestaan en wat wel van groot belang is. Zeker nu er een trend gaande is waar steeds meer consumenten pure producten willen. Ook leuk om te horen van het zelfgebakken volkoren-havermoutbrood! Het is namelijk ook een optie om OatWell eventueel op de markt te brengen om zelf toe te voegen aan zelfgebakken brood. Om wat specifieker te zijn is OatWell gemaakt van een vezel wat voor 5% te vinden is in een haverkorrel, daarin verschilt het van gewone havermout. Uw brood klinkt in ieder geval al erg lekker, nogmaals bedankt voor de feedback! We zullen dit meenemen in ons onderzoek.

Fijne avond gewenst!

Pirata

Pirata

31-05-2016 om 08:16

hmmm

Tja, ik heb 'm ook ingevuld en ik kon ook niet goed aangeven dat ik nooit "verrijkt" brood zal kopen. Misschien wel brood met een smakelijke toevoeging. Zo gaat er altijd wel een hand droge muesli in mijn eigen broodjes. En deze keer gedroogde tomaten. Dat is ook een verrijking trouwens ☺

Demery Noma

Demery Noma

31-05-2016 om 21:30

Pirata

Hallo Pirata, hartelijk dank voor het invullen! We hebben er inderdaad totaal niet bij stilgestaan dat mensen hier misschien juist geen interesse in hebben, maar zullen dit zeker meenemen in de resultaten van ons onderzoek. Geen interesse is namelijk ook een resultaat! Nog steeds fijn om voor ons eventueel te weten, hoe een ideaal gewoon brood er volgens u uit zou zien. Dit hadden we misschien als keuze vragen mee moet nemen in ons onderzoek. Nogmaals bedankt en een fijne avond!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.