Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Kinderopvang in de toekomst

Hallo ouders,

Voor mijn studie zou ik graag willen weten wat jou mening is over de kinderopvang. Wat gaat er al goed en wat kan nog beter? En hoe ziet jouw ideale kinderopvang er uit?

Alvast bedankt

Mijn ideale kinderopvang

Iemand die bij mij thuis komt, in de eigen omgeving voor de baby zorgt en desnoods wat kleinigheidjes in huis doet. Heerlijk!!

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2016 om 22:08

bromvlieg

Klinkt als een au pair.

Geen au pair

Behalve dat een au pair bij je inwoont. Dat lijkt mij echt helemaal niets.

Mijn ideale kinderopvang is een bso die veel met kinderen onderneemt (qua sport en creativiteit, niet perse uitstapjes) en waar mijn kinderen, als je ze komt halen, eigenlijk altijd teleurgesteld zijn dat ze NU al mee moeten naar huis. En natuurlijk kunnen de kinderen een gezonde warme maaltijd eten op de bso, zodat ze thuis niets meer hoeven voordat het bedtijd is. Dat lijkt me nou echt ideaal

Noet

Noet

28-01-2016 om 14:56

T@sje

die zijn er al. BSO waar mijn dochter op zat, heeft tussen de middag een warme maaltijd voor de kinderen. Alle kinderen op de bso dus. Voor de liefhebbers wordt er om half 6 een broodmaaltijd geserveerd. BSO is tot 7 uur open.

Elk kwartaal zijn er per leeftijdsgroep thema's met projecten en activiteiten.

Ze kunnen naar diverse sportverenigingen gebracht en gehaald worden. Je moet dan zelf de wedstrijden in het weekend regelen. En ook zwemles kan via hun geregeld worden.

Er zijn nog best veel kinderen uit groep 7 en 8 die er graag naar toe gaan.

Moedertje

Moedertje

28-01-2016 om 15:39

nou....

Een BSO waar je opvangpakketten in delen kunt afnemen. De school van mijn kind heeft een rooster tot 14:30, 4 dagen in de week. Ik kan van mijn werk 2 dagen eerder naar huis (om 15:00 uur) maar mag niet 1 keer eerder naar huis om 13:30 ofzo, dus voor opvang moet ik nu 2 dagen afnemen voor het tijdstip 14:30-18:30, ze zouden ook 2 blokken kunnen maken, van 14:30-17:00 en 17:00-18:30, dat is makkelijker te hanteren.

Warme maaltijden vind ik iets voor thuis, gezamenlijk de dag doornemen en rustig en gezond eten vindt ik belangrijker dan gelijk van de opvang na het nuttigen van een prefab maaltijd zo het bed in.

IK ben ook wel voorstander van naschoolse activiteiten via de bso in de vorm van een sport/muziek/zwemles bso.

Tevens vindt ik dat je voor een meerprijs moet kunnen kiezen voor een bso groep met minder kinderen. Bij sommige bso's zitten er 20 kinderen in een groep en dat vindt ik echt veel, zeker na een schooldag.

Noet

Noet

28-01-2016 om 15:47

Moedertje

de maaltijd op de bso van mijn dochter is geen prefab maaltijd maar wordt ter plekke vers gekookt. 3 gangen, en gebaseerd op de richtlijnen van het voedingscentrum. De kinderraad mag 1 dag per maand invulling geven aan het menu, en soms zijn dat pannenkoeken, maar vaker curry, lasagna, of kipstoof.

mijk

mijk

28-01-2016 om 15:50

mijn kinderen

Hebben continu rooster dus dan zou ik betalen voor maaltijd die ze niet eten. Zonde.

Noet

Noet

28-01-2016 om 16:06

Mijk

bso stemt toch af met de school? Dan zit dat niet in het pakket, overigens zit de TSO hier gratis in het pakket met BSO als je die dag BSO af neemt.

MamavanSenH

MamavanSenH

29-01-2016 om 08:22

Leeftijd

Hoe ziet mijn ideale kinderopvang eruit? Ben ik dan de enige bij wie dat afhankelijk is van leeftijd?

Voor een baby en dreumes: huiselijk, kleinschalig, liefst in mijn eigen huis, gelukkig bestaat zo'n optie al en heet dat gastouder. Ik vind het voor een baby belangrijk in een vertrouwde omgeving te blijven, in gezinsverband en niet in een grotere groep. Zou het bij de gastouder thuis zijn, dan niet te veel kinderen daar aanwezig. Maximaal 3 of 4.

Voor een peuter: daar mis ik wel iets. Ik zou voor een peuter een opvang willen vergelijkbaar met kinderdagverblijf, groep peuters van rond dezelfde leeftijd bij elkaar, dat is vaak erg leuk en leerzaam voor ze. Maar dan zonder al die volgsystemen en VVE-programma's. Gewoon vrij laten spelen en leuke activiteiten ondernemen. Kan gewoon op de locatie zelf. Puzzelen, zingen, voorlezen op initiatief van de kinderen dus niet volgens een dagschema, buiten spelen en af en toe een keer een uitstapje naar kinderboerderij of grotere speeltuin, dat hoeft niet vaak te zijn.

Voor basisschoolleeftijd: lekker erop uit met de kinderen. Leuke maar leerzame dingen doen. Wandelingen maken, activiteiten doen, speurtochten, maar ook de mogelijkheid voor de wat oudere kinderen om huiswerk en leerwerk op de locatie te doen als ze dat willen en het daar beter kunnen dan thuis, met leidsters die in staat zijn daar een beetje bij te helpen.

Nu zijn wij nog niet verder dan dreumes en peuter en hebben wij nu geen opvang nodig. Dus ik ben er niet heel erg in thuis behalve dan het gastouder gedeelte omdat ik zelf als gastouder heb gewerkt. En dat vond ik eigenlijk voor de kleinste kinderen dé ideale opvang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.