Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

ten Hagen

ten Hagen

27-03-2015 om 00:27

Onderzoek 'vrijwilligerswerk met het gezin'

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar ouders die willen meewerken aan mijn onderzoek (max 5 minuten). Ik schrijf momenteel een scriptie voor Projects Abroad. Een organisatie die vrijwilligersprojecten in het buitenland organiseert, ook voor gezinnen. Nu willen zij graag wat meer inzicht hebben in de doelgroep gezinnen. Help jij mij?

Vul dan de enquête in via de onderstaande link:

https://docs.google.com/forms/d/1EJMu6DoIJRfdqOM0bUO7vTJXh64csSrsMpMBByBAZJw/viewform

Hartelijk dank!

Groetjes Melanie

Angela67

Angela67

27-03-2015 om 12:35

erg jammer

Melanie,
er zit een vreemde kronkel in.
Ik krijg de mogelijkheid om een video te bekijken en dan de vraag of ik geïnspireerd ben er door. Ik zeg "nee" (het land interesseert me niet).
En dan, op de volgende pagina, staat dat ik dus niet geïnteresseerd ben ik vrijwilligersprojecten in het buitenland!?
Erg jammer want daarmee krijg ik ook geen andere vragen meer.
gr Angela

MamavanSenH

MamavanSenH

27-03-2015 om 21:14

Dank

Angela67, ik heb daar dan maar ja ingevuld zodat ik verder kan. Ghana interesseert mij ook niet. Maar bij ons speelt het idee om als de kinderen wat groter zijn vrijwilligerswerk te gaan doen in het geboorteland van mijn vrouw of in buurlanden. Als onze gezondheid (van ons beiden) het dan nog trekt. Maar zeker geïnteresseerd! Maar dan zou het dus Centraal-Amerika worden omdat dat dicht bij ons ligt.

Lera

Lera

28-03-2015 om 17:11

weg met die vrijwilligers

Het zou eens afgelopen moeten zijn met al die goedbedoelde vrijwilligersprojectjes van westerlingen. Lezen jullie geen kranten met artikelen over het zoveelste weeshuis terwijl er geen wezen zijn, maar waardoor mensen hun kinderen erheen brengen omdat ze daar eten krijgen. Mensen in Azie en Afrika zijn niet achterlijk en kunnen voor zichzelf zorgen.

Laat ik er een AnneJ-tje van maken en een link toevoegen:
https://www.movisie.nl/artikel/vrijwilligerstoerisme-ontwikkelingsbeunhazerij-datingapp

Eens met Lera.

Vrijwilligerswerk in het buitenland is altijd tijdelijk. De kinderen die eventueel wel serieus hulp nodig hebben krijgen steeds weer andere lieve mensen die voor ze willen zorgen. Ze raken aan ze gehecht, maar mogen helaas weer afscheid nemen.
Jongeren vinden het ook goed voor hun ontwikkeling om een half jaartje les te geven op scholen in Afrika. Ieder half jaar of nog korter een nieuwe westerling voor de klas, ze gaan allemaal weer weg.
Als leek kan je misschien iets betekenen als je gaat emigreren en je aanpast aan het leven daar. Niet als je na enkele maanden weer thuiskomt met ontroerende foto's van kleine kindjes die je een bordje rijst hebt gevoerd en een verhaaltje hebt voorgelezen.
Ramptoerisme waar flink gebruik van wordt gemaakt.

Thursday Next

Thursday Next

30-03-2015 om 11:30

Ook eens met Lera

en hier nog een verhelderend artikel:
http://www.mo.be/analyse/de-vrijwilliger-wordt-klant

Ik heb ook wat ervaringsverhalen gelezen op de website van Projects Abroad. Veel jongeren die 1 of 2 maanden in een weeshuis gaan werken, wat zijn de kindertjes lief en dankbaar, ze komen meteen naar je toe om te knuffelen...
Voor de tijd, geld en inspanning die het kost om "westerlingen" daar te laten werken kan beter de lokale bevolking worden opgeleid. Die kunnen ook zelf de muren van hun weeshuis-kamertjes gaan schilderen. En als ze daar niet genoeg mensen hebben om de kinderen engels te leren, laten we dan helpen met opleiden van de leerkrachten en niet elke maand een andere goedbedoelende vrijwilliger voor de klas zetten.

mijk

mijk

30-03-2015 om 11:48

Inderdaad

en als je met je kinderen zinnig vrijwilligerswerk wil doen is er ook in Nederland genoeg te doen.

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.