Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

08-07-2013 om 12:15

Aanschaffen van schoolspullen

Dochter gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs. Nu heb ik nog geen lijstje van wat ze precies nodig heeft. Dit hangt wel bij de plaatselijke boekhandel waar a.s. vrijdag ook een kortingsactie geldt. Maar wat ga ik hier nu kopen en wat koop ik bijv. bij de Action? Ik dacht zelf aan een agenda en rekenmachine bij de boekhandel. Agenda omdat ik dochter wel een leuke gun en rekenmachine omdat deze aan bepaalde voorwaarden moet voldoen (ik weet nog goed dat ik er vroeger een had die dat niet deed en dat was echt onhandig). Maar zijn er nog meer dingen die je echt niet bij de Action kan halen en dus beter bij de boekhandel kan meepakken in de aanbieding?


Marie

Marie

08-07-2013 om 12:31

Rekenmachine via school

Hoi
Wij hebben de rekenmachines via school aangeschaft, want dat was goedkoper (school krijgt korting).
Verder kregen we van school een lijst mee met aan te schaffen spullen.
Kaftpapier haalden we bij de boekhandel en de eerste keer bij de V&D (kan alles per thema bijelkaar gezocht worden).
Kijk bij het kopen van kaftpapier wel uit of het losse vellen zijn of dat het een hele rol uit 1 stuk is (ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit). Losse vellen werkt niet zo zuinig.
Verder zit er nogal wat kwaliteitverschil in kaftpapier zijn we ondertussen (na 4 jaar) achtergekomen, helaas heeft dat niks te maken met de prijs.
Hier kregen ze trouwens in de eerste klas een agenda van school (goedkoopste van de Hema).
Voor de rest moet je het helemaal zelf weten.

Christel

Christel

08-07-2013 om 13:47

Bij de action

koop ik geen schriften meer. Dat papier was echt zo superdun. De plaatselijke boekhandel had van de week 5 schriften voor 3 euro en dat papier is echt beduidend dikker.

Na het eerste jaar kaftpapier zijn we heel snel overgestapt op die rekbare boekenkaften. Die zijn bij de Action geloof ik een euro en zijn net zo goed als de dure van Van Dijk.

Tink

Tink

08-07-2013 om 14:01

Ik zou...

... voor alles wat niet per se bij de boekhandel móet (zoals die rekenmachine inderdaad) lekker naar de Action gaan. Ik ben er vorige week ook geweest en was voor een habbekrats klaar. Een geodriehoek voor 23 cent, waar hebben we het over . En dat is echt geen mindere geodriehoek dan die van de boekhandel hoor.
Ze hebben er alles. Schriften, pennen, potloden, collegebloks, multomappen, noem het maar. En tegen prijzen waar geen boekhandelaanbieding tegenop kan, zeker weten.
Wat dingen van mijn lijstje: pakketjes van 5 schriften voor 99 cent, schrift A4 formaat, lijntjes en ruiten (79 cent per stuk), schooletiketten 38 cent per vel (en nog geinige ook), die geodriehoek dus, kaftpapier 55 cent per rol.
Etui en pennen heeft zoon nog van de basisschool (kreeg hij mee) dus hebben we nu niet gekocht.
Agenda heeft hij van mij bij de boekhandel mogen uitkiezen, dat is toch ook een beetje een 'mode' ding zeg maar, met je agenda laat je zien wie je bent. Het werd er eentje van Garfield.
Rekenmachine is bij de boekhandel besteld, maar via school, zodat ze straks allemaal dezelfde hebben. Het moest een Texas Instruments 30XB zijn, ben even kwijt wat ie kostte (dat stond op het formulier dat bij de boekhandel is ingeleverd )

Tekenkist is ook via school besteld. Daar moesten zoveel specifieke dingen in zitten dat ik geen zin had om daar allemaal apart achteraan te gaan, en wellicht nog een stuk duurder uit te zijn ook. Ik ben er nu 21 euro voor kwijt.
Het aanschaflijstje wat ze hier van school meekregen:
* 10 schriften met lijntjes
* 5 schriften ruit 1x1 cm A4 formaat
* 5 schriften lijntjes A4 formaat
* geodriehoek
* eenvoudige passer
* en voor gym: sportschoenen voor buiten en sportschoenen voor binnen, met lichte zolen (ivm zwarte strepen op de gymzaalvloer)

Passer heeft zoon vorig jaar een keer gekregen, dus die hebben we nu niet aangeschaft. En de sportschoenen hadden ze bij Scapino, plus nieuwe gymkleding. Daar staat niets van in ons lijstje, maar de oude gymspullen pasten nog maar net, dus die heb ik meteen maar aangeschaft.

Extra

Omdat er nog weleens wat stuk gaat of kwijt raakt heb ik bij de Action al een paar jaar geleden gewoon meer aangeschaft. 10 geodriekhoene, 6 passers/verschillende, meer diverse potloden, pennen, gummen, potloodslijpers, pakjes kleurpotloden, plakselstiften, scharen.
Daar hebben we nog steeds plezier van.
Overigens tegenwoordig ook usb-sticks extra. Ik weet niet of de action die heeft.

Tango

Tango

08-07-2013 om 14:19

Tekendoos

Dat is nou net zo'n ding waar ik niet aan gedacht had. Hebben ze die ook bij de Action? En dan die specifieke potloden die erin moeten? Of hebben ze daar alleen HB? Want dan moet dat natuurlijk ook bij de boekhandel. De Action zit hier helaas niet om de hoek, dus ik kan er ook niet steeds even heen rijden om te kijken wat ze wel en niet hebben. Ik wil dus het liefst alles in een keer halen.
Aan jullie tips heb ik al heel veel.

Egel

Egel

08-07-2013 om 14:34

Leuk uitje

Mijn dochter en ik hebben er zaterdag echt een leuk uitje van gemaakt. Het is zo leuk, het wordt dan zo concreet voor de a.s. brugklassers. We hebben vooral erg veel bij de Hema en bij de V&D gekocht. Agenda is ook belangrijk en echt leuk/belangrijk om samen te kopen. Bij Bruna waren we bijna geslaagd maar dochter deed nogal negatief (meeste vond ze ofwel te meisjesachtig ofwel te jongensachtig of lelijk of saai of het ging over 'fashion' waar ze niks mee heeft, etc). Bij de Hema vonden we een agenda voor 7 of 8 euro wel mooi! Mooie schoolspullenlijn voor meisjes die het niet te tuttig willen (geel, zwart, wit en wat roze, met wat sterretjes en zo, echt leuk). Rekenmachine kwam van mijn vader die wiskundige is en er nog een juuste over had. We zijn helemaal geslaagd, alleen nog alle gymspullen voor binnen en buiten. En een regenpak. En een nieuwe fiets. Pffffff!!

Tango

Tango

08-07-2013 om 15:30

Ja, leuk

Wij gaan er ook zeker een uitje van maken. Maar eerst maar eens op dat lijstje van school wachten, want dat heb ik dus nog niet. Hier begint de zomervakantie dan ook pas over 2 weken. Dochter is dan al vanaf dinsdag vrij dus misschien gaan we die week dan al een keer shoppen. En dan later in de vakantie nog een keer naar de Action.
Een fiets moet hier inderdaad ook nog gekocht worden. Regenpak heeft ze al, ben benieuwd of ze het ooit aan gaat trekken voor die 10 minuten die ze maar hoeft te fietsen (waarin je natuurlijk best erg nat kunt worden).
Die agenda, dat wordt nog wat. Dochter wilde eigenlijk de Meiden-agenda van het gelijknamige tijdschrift. Deze is echter al uitverkocht op de site en in de winkel volgens mij niet verkrijgbaar. Ze zal dus iets anders moeten zoeken. Ik zag al een Hoe overleef ik-agenda,zou ze ook leuk vinden, maar die vond ik zo onoverzichtelijk dat ik me afvroeg of het wel een agenda was. Ook weer niet handig.
Hema is ook een goede tip, die zal ik onthouden voor wat er overblijft na ons ritje Action.
Gymspullen? Geen idee nog wat we daarvan nodig gaan hebben. T-shirt komt van school maar wat dragen ze verder?

P

P

08-07-2013 om 15:34

Tekendoos en schriften action

Je gaat toch hopelijk alleen een tekendoos kopen als die nodig is?

Hier wil zoon absoluut GEEN schriften meer van de action. Hij is heel zuinig op zijn spullen maar ze gingen allemaal stuk dit jaar (gewoon mooie met sportfoto's erop). Het jaar ervoor hebben ze allemaal overleefd (gewone van de V&D).

Tink

Tink

08-07-2013 om 15:39

Tekendoos en gymspullen

Voor die tekendoos denk ik niet dat je bij de Action terecht kunt. Daar moesten zulke specifieke dingen (Jaarsma penseel maat 6, Swano grafietpotlood 2B, Othello grafietpotlood 4B, om maar eens wat te noemen) dat ik niet denk dat de Action dat allemaal gaat hebben.

Qua gymspullen: ik heb een lange en een korte gymbroek gekocht en 2 shirts. Plus die 2 paar schoenen dus. Over shirts van school stond hier niks vermeld, dus ik ga er maar even vanuit dat ze die ook moeten hebben.

Extra plakstiften, gummen e.d. heb ik nu niet gekocht, maar in geval van nood moet zoonlief zelf maar even naar de Action fietsen. Tenslotte is hij ook degene die het dan kwijt is nietwaar

Egel

Egel

08-07-2013 om 16:26

Tango

Tango, ik zit in dezelfde regio (ook nog twee weken school), maar hier is de lijst uitgedeeld bij de 'wenmiddag' op de nieuwe school. Dit was al 26-6.
De boeken moesten via Iddink. Er stonden online bij Iddink nog extra aanwijzingen van de school zelf, namelijk voor gym (zij hebben ook niet hun eigen t-shirt). Maar ik vind het wel lastig. Ik wil natuurlijk niet dat we de plank misslaan met de gymkleding.
Dochter moet bijna 8 km gaan fietsen, maar dat is ze nu ook al jaren gewend. Ze zal ook wel moeilijk gaan doen over het regenpak, zonde hè...!

Wilma

Wilma

08-07-2013 om 16:32

Die rekenmachine

Hier moest dat ook zo'n Texasding zijn. Zoon kon ales echter prima met de uitgebreidere v d Action, 1,89 oid. En hij gaat nu naar 4-Havo. Toen hij deze n keer kwijt was, kon ik heel gul zeggen dat ie voor deze keer wel van mij n nieuwe kreeg .
Geodriehoek en passer zou ik ook bij de Action doen.
Tekendoos kregen ze hier van school.

Cynthia

Cynthia

08-07-2013 om 16:37

Nu al?

Ze hebben hier nog niet eens vakantie

Eigenlijk had ik bedacht om pas eind van de vakantie spullen aan te gaan schaffen; of is dat te laat?

pooh bear

pooh bear

08-07-2013 om 16:47

Alles al gekocht

Hier zijn we twee weken geleden alles al wezen kopen. Dochter kreeg een kortingsbon van de v&d die maar tot juni geldig was.
Als agenda heeft ze de penny agenda genomen en verder alle stylen door elkaar.
Ze kreeg overigens geen lijst van school. We hadden wel een info avond maar toen daar gevraagd werd wat ze nodig hadden kwam er niet veel meer uit dan een tas en kaftpapier.

Toen iemand zei of er niet meer nodig was zoals een passer pennen agenda enz zei de directeur. Een agenda hoeft niet alles staat op magister en de rest hebben we wel op school.
Toen riepen er toch wat leeraren dat het wel handig was als ze een eigen pen en schriften mee namen.
Rekenmachine en geodriehoek worden via school met het boekenpakket besteld.
Verder moest dochter nog wat kleding voor de kooklessen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

08-07-2013 om 17:09

Laat

Dan zijn ze hier toch inderdaad wel laat met dat lijstje. Dochter had vorige week woensdag haar kennismakingsmiddag maar dus nog geen lijstje gekregen. Dit komt pas in de week van 17 juli, vlak voor de vakantie dus. Heel onhandig omdat dan de kortingsactie van de boekhandel in de buurt dus al voorbij is. Gelukkig hangt daar dus wel dat lijstje.
Een tekendoos ga ik zeker niet kopen als deze niet nodig is. Ik ga echt wel eerst op die lijst kijken en als het nodig is dus die tekendoos en specifieke potloden en penselen daar kopen.
Alles al gekocht pooh bear? Dat is snel zeg. Maar wat raak dat ze bij jullie helemaal geen lijstje verstrekken. Dus ook geen passer, tekendoos etc. nodig? Wat een verschil per scholen.
Ik heb echt pas in de vakantie tijd om te gaan shoppen, nu is het nog erg druk met werk en extra schoolactiviteiten. Het leek mij vroeg genoeg, maar voor die Meiden-agenda dus w.s. niet. Eind van de vakantie wordt het dan weer niet want dan zijn we weg en heeft dochter nog een week vakantiespel. Ook zoiets, in die week moeten we precies de boeken ophalen op school hoorde ik vandaag (had maar eens gebeld daarover). Kan dochter w.s. dus niet eens mee. Tjonge wat een organisatie zo'n kind op de middelbare school.

pooh bear

pooh bear

08-07-2013 om 17:22

Tango agenda

Kan je niet kijken of ze die agenda ergens op internet kan kopen.
Je kan natuurlijk ook alleen de agenda nu vast kopen en de rest later. De enige reden dat wij alles al hebben is dat we anders die kortingsbon niet meer konden gebruiken en dat scheelde best wel veel.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2013 om 17:38

Hier....

Rekenmachine en pennen: bij Hema. Kaftpapier hadden ze bij Kruidvat heel voordelig en de rest bij Action. Daar verkopen ze de goedkoopste geodriehoeken. Agenda wordt niet gekocht dit jaar, leve magister.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2013 om 17:39

Ohja

Met drie scholieren in huis koop ik aan het begin inderdaad voorraden, dus een stapeltje geo's.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2013 om 18:33

Cynthia

Ik ga op tijd omdat de goedkopere spullen dan nog te krijgen zijn..)

Knurf

Knurf

08-07-2013 om 18:41

Nee hoor cynthia

'Eigenlijk had ik bedacht om pas eind van de vakantie spullen aan te gaan schaffen; of is dat te laat?'

Dat hoop ik niet, want dat doen wij ook altijd. In de laatste week van de vakantie naar de Action en de schoolcampus van VenD. En dan inslaan. Agenda, multomap, wat schriften, van alles en nog wat. Is echt een uitje voor ons.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-07-2013 om 19:48

Relax

Als moeder die al een paar jaar een kind op het VO heeft, kan ik alleen maar zeggen: relax. Echt, het komt goed. En schoolspullen zijn gewoon het hele jaar verkrijgbaar hoor, die zijn in augustus echt niet op. Schoolagenda's, ja, die zijn op. Maar multomappen, schriften, kaftpapier en geodriehoeken kun je het hele jaar kopen, in heel veel winkels, ook de goedkope.
Als je geen lijstje krijgt van school, zorg dan voor wat schriften, een gevulde etui en een paar rollen kaftpapier. Je kind merkt dan vanzelf of het handig is om bijvoorbeeld multomappen aan te schaffen en er nog andere dingen nodig zijn.
Iemand schreef hier boven over gymspullen: t-shirt krijgen ze van school, maar wat moet ik verder? Ik moest wel even lachen toen ik dat las. Wat denk je zelf? Een sportbroekje, lijkt mij Maak het jezelf (en je kind) niet te moeilijk. Je kind valt niet zomaar buiten de boot vanwege een sportbroek. Wat heeft je kind nu aan met gym of sport?

P

P

08-07-2013 om 20:38

Precies ijsvogeltje

Als je nog een sportbroekje hebt geef je dat je kind de eerste keer mee en dan vraag je daarna of ze nog iets nieuws moet omdat 'iedereen' een bepaald soort broekje heeft. Het valt echt niemand op dat je de keer erna wel 'het goede broekje' hebt De eerste keer let iedereen op of die zelf niet uit de toon valt.

Tango

Tango

08-07-2013 om 21:14

Oke

Ik zal wat meer relaxen, ha ha. Jullie hebben gelijk hoor, maar ik wil altijd graag alles goed geregeld hebben.
Ik laat dochter zelf wel een leuk sportbroekje uitzoeken (niet te duur) want ze heeft nu alleen sportrokjes die ook nog eens aan de kleine kant gaan raken want ze heeft ze al 2 jaar volgens mij. Verder wacht ik wel af of ze binnen en buitenschoenen nodig hebben. Voor buiten heeft ze nog Allstars en binnengympen haal ik altijd bij de Schoenenreus die is lekker in de buurt.
Die agenda, pooh bear, die was dus alleen via de site van Meiden verkrijgbaar en nu blijkbaar al uitverkocht zag ik daar. Heel vreemd vind ik.

Marie

Marie

08-07-2013 om 22:46

Gymspullen en tekendoos via school

Hoi
Hier moeten de leerlingen in de onderbouw verplicht een schoolshirt met zwart sportbroekje dragen (aan te schaffen via school of overnemen van een oud-leerling).
De tekenetui met inhoud moest ook via school aangeschaft worden.

Tink

Tink

09-07-2013 om 00:33

Ik ben nu al gegaan

... omdat ik nu de tijd en de energie ervoor had. Aan het eind van de vakantie zijn inderdaad de schriften niet op hoor (de agenda's waarschijnlijk wel, of in elk geval de coolste) maar of ik dan de puf heb voor zulke expedities is nog maar de vraag. Nu zijn we alvast klaar en hoeven we niet in de laatste week gauwgauw nog van alles, dat is wel een relaxt idee

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2013 om 18:23

En....

Een lange gymbroek erbij is ook fijn, want buitengymen doen ze niet alleen met 20 graden en een zonnetje....

Thursday Next

Thursday Next

09-07-2013 om 20:24

Hier...

ook al schriften, agenda en kaftpapier gekocht. Dochter was een dag vrij en is mijn mijn zus gaan shoppen. De agenda van de hema, met bloemetjes, is erg leuk, eenvoudig en niet duur. Van dat thema heeft ze nu ook schriften en kaftpapier, helemaal leuk.
Dankzij dit draadje heb ik nog wel een lijstje met spulletjes gemaakt die we nog moeten kopen, o.a. gymkleding. Want wat ze nu aan heeft is eigenlijk te klein.
Hier hebben ze trouwens geen lijstje gekregen wat nodig was, bij het bestellen van de boeken bij iddink stond wel het een en ander. En ze hebben een boekje waar de vakken in staan uitgelegd, daar staat ook bij wat ze per vak nodig hebben.

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2013 om 12:31

Druk!

Vandaag Hema, V&D en Action onveilig gemaakt voor schoolspullen, DRUK!
Met vooral veel gillende kleuters, fijn.

Agenda

Desgevraagd wil zoon toch een agenda. Door de tip van Fiorucci dat alles op magister staat dacht ik er vanaf te kunnen komen. Maar zoon wil de agenda vooral voor de roosters. Dus nu zin ik op een andere oplossing. Het is ook zonde om zo'n dure agenda alleen voor roosters te gebruiken. En inderdaad op de school van zoon staat de huiswerkplanning al ver voor tijd op Magister dus zoon heeft voor het huiswerk inmiddels geen agenda meer nodig.

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2013 om 15:03

Annej

Mijn zoon heeft zijn rooster op een memobord staan, mijn dochter voorin haar daltonmap.

P

P

10-07-2013 om 15:41

Annej

Voor 3 euro heb je al een hele goedkope kleine agenda. Werkt toch ook?
Of je zet het rooster in de agenda van de telefoon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.