Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Knurf

Knurf

09-09-2013 om 18:49

oefentoetsen cito groep 8

Ik ben op zoek naar goede oefentoetsen voor de eindtoets (cito) in groep 8. Heeft iemand toevallig nog een oud exemplaar ergens, of weten jullie waar ik die kan vinden?


Angela67

Angela67

09-09-2013 om 19:26

ja ik heb er een aantal

hoi Knurf,
via een posting op ouders online een jaar of 2 geleden heb ik 4 PDF bestanden. Wel wat oudere cito's maar dat maakt misschien niet uit (2002, 2003, 2005,2007; alle onderdelen van zo'n jaar).
Verder hebben wij goede ervaringen met online oefenen - als je een aantal verschillende sites gebruikt is er best wel wat oefenmateriaal.

De pdf bestanden zijn ca 35 MB per stuk . . . dus via mail niet haalbaar. Via yousendit wil ik dat wel proberen, laat maar horen als je het handig vindt.
groet,
Angela

Knurf

Knurf

09-09-2013 om 19:56

gevonden!

Angela, dank je! Ik ben gaan zoeken op die oude postings waar je over schreef, en ik heb de link gevonden!

Al meteen gelukt, super!

Angela67

Angela67

09-09-2013 om 19:57

fijn!

leuk dat het gelukt is
gr Angela

kan het niet vinden

Ben ook geïnteresseerd, maar kan het niet vinden. Welke zoekterm is handig?

hkh

hkh

10-09-2013 om 13:17

CITO oefenen

Hallo allemaal,

Wordt er bij jullie kinderen op school niet geoefend in de klas ?

Ik vroeg aan mijn dochter of zij ook wilde oefenen omdat er een aantal kinderen al druk bezig zijn maar zij zei dat de juf had gezegd dat oefenen niet nodig is... Ik denk ook niet dat dochter het nodig heeft maar juist omdat er zoveel kinderen al mee bezig zijn, ga ik toch twijfelen.

Zij heeft eind oktober NIO en wist me te vertellen dat er een keer in de klas een voorbeeld wordt gegeven en dat dat het was. Omdat het een intelligentietest is waar niet voor te oefenen is (aldus mijn dochter).

Ze oefenen wel klassikaal voor de drempeltoets (?) en krijgen ook wat sommen mee naar huis maar echt CITO's oefenen doen ze dus niet.

Ik ben nog echt een leek op dit gebied en de informatie avond laat nog even door omstandigheden op zich wachten.

Marieke

Marieke

10-09-2013 om 13:57

oefenen voor de Cito

Je kunt ook op het internet veel toetsen vinden, al dan niet betaald. Wij hebben wel geoefend omdat mijn dochter na de entreetoets op het randje vmbo-t/havo zat. Volgens de juf was mijn dochter een havo/vwo kind, maar ja, de folders van de scholen zeiden mij genoeg: toelating voor havo/vwo minimaal een cito-score van 538. De proefcito was 532, vergeet het dan maar. Ik heb de oefencito ingezien: wat ging er goed en wat niet. Dan blijkt een deel toch te liggen aan de vraagstelling en de tijdsplanning; dat kun je oefenen. Flink geoefend en het resultaat was 539, voldoende voor havo/vwo en dit samen met het advies van de basisschool betekende dit toch naar havo/vwo-brugklas. Want daar moet je zeker rekening mee houden: een hoge uitslag voor de cito betekent niet automatisch plaatsing op de school, het advies van de basisschool weegt net zo zwaar mee; een vmbo advies en een uitslag van 545 betekent niet automatisch naar het vwo! Het moet samen wel kloppen... In dat opzicht heb je gelijk als je zegt: oefenen helpt niet. Maar in het geval van mijn dochter heeft het wel degelijk nut gehad.

Knurf

Knurf

10-09-2013 om 14:03

hkh

voor mijn dochter was het wel handig om de manier van vragenstellen een keer gezien te hebben. Vooral de tabellen en grafieken werden op school erg weinig geoefend en daar is een beetje 'oh, bedoelen ze dat!' vaak al genoeg om vragen goed te beantwoorden. Het gaat mij er vooral om dat ze de vragen snapt, niet dat ze alle vragen goed kan beantwoorden.

Overigens merkte ik bij de entreetoets dat meetkunde nog ver achter bleef bij de andere scores van mijn dochter. Bleek, opnieuw, dat er op school amper aan meetkunde gewerkt werd, en dat de hele school lager scoorde op dat onderdeel. Zonde natuurlijk.

Knurf

Bedankt!!

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 17:39

Knurf

Overweeg om toetstrainer te kopen op het onderdeel waar ze het meeste moeite mee heeft, het heeft mijn zoon enorm geholpen.

http://www.toetstrainer.nl/

sam

sam

04-01-2014 om 12:23

angela

heeft u wat nieuwere eindtoetsen

groeten sam

Angela67

Angela67

04-01-2014 om 16:04

nee (sam)

nee heb ik niet, Sam.
gr Angela

sam

sam

05-01-2014 om 14:25

Oké

OK geeft niet

Linda

Linda

05-01-2014 om 16:04

Cito antwoorden

Voor wie wel toetsen heeft: ik heb net een nieuw draadje gestart met de antwoorden (maar ook met twijfels over antwoorden). Misschien interessant voor jullie. Ik krijg graag input.

sam

sam

09-01-2014 om 16:48

toetsen

het maakt niet uit welke toets bijv. 2008 of 2009

mvg

entree of cito?

Ik heb 3 verschillende entree oefen toetsen hier ik weet alleen niet hoe ik ze hier online krijg
Gr Frank

Moni

Moni

08-02-2015 om 16:54

Met entreetoetsen moet je oppassen

Het moeten wel de oude toetsen zijn die niet meer gebruikt worden.
Anders oefen je met de echte toets.

Trichy

Trichy

09-02-2015 om 10:53

Frank

Beste Frank
Ik zou die entreetoetsen wel willen hebben. Zou je me kunnen mailen?

[email protected]

Alvast heel erg bedankt!

Moni

Ik zal niet weten hoe de echte er uit ziet?
Gr. Frank

yasmin

yasmin

24-05-2015 om 23:41

frank

Hallo Frank,

Zou je ze ook naar kunnen mailen?
Min mail address is: [email protected]
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr. Yasmin

zoon

zoon

29-05-2015 om 12:56

ik ook

ik ben ook interesseert
zou iemand ze ook naar kunnen mailen?
mijn mail adres a punt 2010 apenstaartje hotmail punt nl

alvast bedankt!

Krullevaar

Krullevaar

03-06-2015 om 10:49

Frank

Zou ik ze ook mogen?

Graag naar [email protected] sturen.

Bedankt!

Beer

Beer

03-06-2015 om 11:08

Frank

Hoi frank,

Mag ik ze ook? mijn mail is [email protected]

Alvast bedankt!

Clowntje

Clowntje

03-06-2015 om 14:49

Frank

Mag ik ze ook ontvangen?
[email protected]

Dank je!

wendy

wendy

03-06-2015 om 15:37

wat nieuwere svp

Ik ben op zoek naar cito eindtoets van 2015, 2014 of 2013. Ik heb begrepen dat er de laatste jaren toch het een en ander veranderd is qua vraagstelling. Heeft iemand die toevallig? Het is om te oefenen dus niks illegaals.
email: sommerteijnpop apenstaartje gmail.com

SunDra

SunDra

17-06-2015 om 09:57

@frank

Kan je mij de entree toets ook toesturen, Frank?
Ben eigenlijk ook nieuwsgierig hoe dit eruit ziet?

Email is sdra00253 apenstaartje gmail.com
Bedankt!

Javastraat

Javastraat

31-08-2015 om 16:31

cito

ik zou ook graag de entree toesten willen ontvangen
Email: zaio apenstraartje live.nl

alvast dank

Entreetoets oefenen

Hier ook een zoon in groep 7 , Entreetoets wordt hier volgend jaar mei afgenomen hoorde ik gisteren van school.
Zoon oefend met Squla, zo ben ik erachter gekomen dat hij best moeite heeft met spelling.
Dus is best handig om te pijlen waar je kind noch achterstand heeft.

Heeft iemand voor mij ook een oude entreetoets om de vraagstelling te oefenen?

Zou heel fijn zijn!

E mail

[email protected]

Alvast bedankt!!

Frank entreetoets

Frank,
Zou je de entreetoets ook naar mij willen sturen?
Sdruiter apenstaartje Tele2.nl

Alvast bedankt!

Rika

Rika

19-09-2015 om 14:49

Oefentoetsen cito 8

Hallo Frank

Zou je voor mij ook de toetsen kunnen toesturen?

Alvast Bedankt

Rika

[email protected]

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.